Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Citroen C3 1.2 PureTech 82 - Με γαλλικό άρωμα

Είναι μικρό, αναμφισβήτητα όμορφο και ευχάριστο σε τέτοιο βαθμό που καταφέρνει να καλύπτει τις λίγες αδυναμίες του. Οδηγούμε για σας το νέο C3, ένα άξιο τέκνο της Γαλλίας

Είναι προφανές ότι το νέο C3 βαδίζει στα βήματα του μεγαλύτερου αδελφού του, C4 Cactus. Από πολλές απόψεις. Και όχι μόνο από την προφανή, τη σχεδιαστική. Στο σημείο αυτό τα σχόλια θα μπορούσαν και να περιττεύουν, αλλά εμείς πρέπει να το πούμε: το αυτοκίνητο είναι πανέμορφο, ιδιαίτερα στη δίχρωμη, πλούσια εξοπλισμένη έκδοση με τους μεγάλους τροχούς και τις όμορφες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών που είχαμε στα χέρια μας για δοκιμή. Παραλαμβάνοντας λοιπόν το «δικό μου» ολοκαίνουριο, βενζινοκίνητο C3 με μόλις 5 (ναι σωστά διαβάσατε, μόλις 5) χιλιόμετρα στο οδόμετρο, είχαμε ήδη μια θετική προδιάθεση.

Το είχα δει και στο Παρίσι, στις αρχές Οκτωβρίου, στα επίσημα αποκαλυπτήριά του στη διεθνή έκθεση αυτοκινήτου, τώρα πλέον ερχόταν η ώρα της αλήθειας. Από τότε βέβαια είχαμε συνειδητοποιήσει το πόσο ευρύχωρο είναι, επιτρέποντας σε επιβάτες άνω του 1,85 να καθίσουν χωρίς πρόβλημα στο πίσω κάθισμα πίσω από αντίστοιχου ύψους οδηγούς. Όπως επίσης είχαμε δει και το μεγάλο πορτμπαγκάζ, τα αναπαυτικά καθίσματα, την εντυπωσιακή έγχρωμη οθόνη αφής στο κέντρο του ταμπλό μέσω της οποίας ρυθμίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου (ραδιόφωνο, navigation, κλιματισμός κλπ.) – χωρίς όμως αυτός ο συγκεντρωτισμός να είναι απαραίτητα καλός, αφού κάποιοι έξτρα διακόπτες θα έκαναν κάποιους χειρισμούς πιο άμεσους.

Το ερώτημα που είχε γεννηθεί τότε μέσα μου ήταν αν το μικρό Citroen θα είχε κάτι από τις αρετές του του Cactus. Ερώτημα που δεν άργησε να απαντηθεί καθώς το C3, από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα, αποδείχθηκε μαγικό χαλί, με μια ανάρτηση άξια της περίφημης «γαλλικής σχολής» που καταφέρνει να ισοπεδώνει τα πάντα: τα σαμαράκια και οι λακούβες είναι σχεδόν σαν να μην υπάρχουν και πάρα μα πάρα πολύ δύσκολα θα βρείτε αυτοκίνητο που να καταφέρνει κάτι αντίστοιχο – και όταν το βρείτε θα είναι κατά πολύ ακριβότερο. Ενώ την ίδια στιγμή η οδική συμπεριφορά και φρένα εμπνέουν στον οδηγό ένα αίσθημα ασφάλειας. Αυτό το χαρακτηριστικό του νέου C3 αφορούσε κάποια εποχή ολόκληρη τη γκάμα της Citroen, ξεκινώντας από τον πρωτοποριακό «βάτραχο» (DS) με την υδροπνευματική ανάρτηση και καταλήγοντας στο ταπεινό – πλην όμως δημοφιλέστατο - «ντεσεβό» (2CV).

Ο κινητήρας ήταν άλλο ένα μεγάλο ερωτηματικό που τελικώς κατέληξε να μας αφήσει ανάμεικτες εντυπώσεις. Γιατί αποδείχθηκε πολύ καλύτερος απ’ ότι άφηναν να εννοηθεί οι 82 ίπποι του (που δεν είναι πολλοί για αυτοκίνητο βάρους ενός τόνου), «τραβώντας» καλά στις χαμηλές και στις μεσαίες στροφές, αφήνοντας όμως ταυτόχρονα να φανεί ότι χρειάζεται περισσότερη ισχύ όταν ζητούσαμε κάτι καλύτερο στις ψηλές στροφές. Και καταναλώνοντας περισσότερη βενζίνη απ’ ότι περιμένει κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας: εμείς είδαμε στο trip computer αρκετά πάνω από τα 8,0 λίτρα/100 χλμ. τιμή που σε κάποιο βαθμό έχει σχέση και με το πόσο αδούλευτος ήταν ο κινητήρας.

Υπάρχουν αυτοκίνητα που τα οδηγείς και νιώθεις καλά, ευχάριστα. Τέτοιο είναι και το νέο C3, το συγκεκριμένο «ατμοσφαιρικό» 1200άρι των 82 ίππων, παρά τις όποιες αδυναμίες του αναφέραμε παραπάνω. Αν σε αυτό προσθέσουμε και τη δεδομένη χρηστικότητά του τότε έχουμε μια αξιόλογη πρόταση που μπορεί να παίξει το ρόλο είτε του δεύτερου, μικρού αυτοκινήτου μιας οικογένειας (δεν ξεπερνά σε μήκος τα 4 μέτρα, οπότε κινείται με άνεση στην πόλη) αλλά μπορεί και να είναι το μοναδικό μεταφορικό μέσο μιας μικρής οικογένειας, αφού οι εσωτερικοί χώροι του το επιτρέπουν.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1199 cm3

Ισχύς: 82 PS / 5.750 rpm

0-100 km/h: 14,9’’

Ταχύτητα: 168 km/h

Κατανάλωση*: 5,7 / 4,1 / 4,7 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 109 g/km

M x Π x Y: 3.996 x 1.829 x 1.474 mm

Πορτμπαγκάζ: 300 λίτρα

Τιμή:** 12.900 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της βασικής έκδοσης, κατά προσέγγιση, σύμφωνα με κύκλους της αντιπροσωπείας. Ο επίσημος τιμοκατάλογος δεν είχε ανακοινωθεί όταν γράφονταν αυτές οι γραμμές.

Υπέρ:Σχεδίαση, χώροι, ποιότητα, άνεση ανάρτησης, πρόθυμος κινητήρας

Κατά: «Τσιμπημένη» κατανάλωση

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.