Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Δοκιμή: Dacia Duster 1.5 DCi 110 - Η φωνή της λογικής

Σημαντικά φθηνότερο από τον ανταγωνισμό, το Duster είναι η επιλογή του οδηγού που χρειάζεται την τετρακίνηση

Μπορεί για κάποιους το σήμα Dacia να παραπέμπει στο καθεστώς Τσαουσέσκου (και σε ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται σε επίπεδο τεχνολογίας και ποιότητας) για αυτούς όμως που γνωρίζουν ότι η εταιρία σήμερα ανήκει στη Renault τα πράγματα είναι διαφορετικά. Και το Duster είναι σίγουρα ένα διαφορετικό από τα υπόλοιπα SUV μοντέλο.

Η σχεδίασή του, κατά την πολύ ταπεινή μας γνώμη, είναι αυτή που αρμόζει σε ένα αυτοκίνητο που αγοράζεται για να κινείται και στο χώμα. Από όποια μεριά και να το κοιτάξεις αυτό είναι φανερό – γι’ αυτό και το Duster μας αρέσει. Όπως επίσης είναι φανερό ότι χωρίς το αυτοκίνητο να είναι υπερβολικό σε μέγεθος – τουναντίον οι εξωτερικές του διαστάσεις είναι μάλλον συγκρατημένες – προσφέρει ένα «πακέτο» χώρων που θα εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δρόμο τις εκδρομικές και άλλες απαιτήσεις μιας τετραμελούς οικογένειας.

Το εσωτερικό λοιπόν είναι άνετο αλλά εδώ είναι που θα βρει κανείς και τα περισσότερα αδύνατα σημεία του αυτοκινήτου. Είναι φανερό ότι η γενικότερη ποιότητα κατασκευής είναι ελαφρώς υποδεέστερη του ανταγωνισμού – και αν θέλετε να είμαστε πιο ακριβείς, εκείνο που κάνει το Duster να δείχνει πιο «φθηνό» είναι οι πόρτες, που σου δίνουν την αίσθηση της ελαφράς κατασκευής κάθε φορά που τις ανοίγεις ή τις κλείνεις. Όπως επίσης μια νότα φθήνιας αποπνέει ο πίνακας οργάνων, καθώς παραπέμπει σε παλιότερα μοντέλα της Renault. Αλλά μέχρι εκεί οι ενστάσεις…

Ο τουρμποντίζελ του 1,5 λίτρου προφανώς προέρχεται από τη μαμά Renault και τον έχουμε δει να κάνει θαύματα, τοποθετημένος τόσο σε μοντέλα της Renault όσο και της Nissan. Όπως καταλαβαίνετε, δεν μας απογοήτευσε ούτε αυτή τη φορά, μας άρεσε συνολικά η απόδοσή του, σε όλο το φάσμα των στροφών, καθώς καταφέρνει να κινεί σβέλτα το βαρύ αυτοκίνητο (1320 κιλά) βοηθούμενος τα μέγιστα από την κοντή κλιμάκωση του κιβωτίου ταχυτήτων.

Τι σημαίνει αυτό; Ότι στον αυτοκινητόδρομο το Duster ταξιδεύει αναγκαστικά με περισσότερες στροφές, είναι όμως πιο γρήγορο στις επιταχύνσεις εν κινήσει. Ενώ χάρη στην πολύ «κοντή» πρώτη μπορεί να σκαρφαλώνει εύκολα σε μεγάλες ανηφόρες, εκεί που κανένα από τα SUV της κατηγορίας με παρεμφερή ισχύ δεν θα καταφέρει να προχωρήσει. Και όταν το έδαφος είναι σαθρό ή η άσφαλτος ολισθηρή, ο οδηγός δεν έχει παρά να γυρίσει τον περιστροφικό διακόπτη για να ενεργοποιήσει την μετάδοση της κίνησης σε όλους τους τροχούς.

Προσθέτουμε στα παραπάνω και τις μεγάλες γωνίες προσέγγισης και αποχώρησης (30 και 36 μοίρες αντίστοιχα) και την επίσης μεγάλη απόσταση από το έδαφος (21 cm), που επιτρέπουν την απρόσκοπτη εκτός δρόμου κίνηση και έχουμε αιτιολογήσει πλήρως το χαρακτηρισμό «εργαλείο». Γιατί αυτό είναι τελικώς το Duster, το αυτοκίνητο του συνειδητοποιημένου που ξέρει τι θέλει και τι είναι διατεθειμένος να θυσιάσει για να το αποκτήσει.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1461 cm3

Ισχύς: 110 PS / 4000 rpm

0-100 km/h: 12,4’’

Ταχύτητα: 168 km/h

Κατανάλωση*: 4,8 / 4,7 / 4,7 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 123 g/km

M x Π x Y: 4.315 x 1.822 x 1.695 mm

Πορτμπαγκάζ: 408 λίτρα

Τιμή:** 21.150 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της έκδοσης

Υπέρ

Τιμή, δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, «κανονική» ρεζέρβα

Κατά

Κάποιες «εκπτώσεις» στην ποιότητα

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.