Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Η εκδίκηση της βενζίνης

Δοκιμή: Opel Astra 1.0 Turbo ecoFLEX

Στην εποχή της παντοκρατορίας του ντίζελ, υπάρχουν βενζινοκίνητοι θύλακες αντίστασης που αντιστέκονται με επιτυχία. Όπως το «χιλιάρι» Astra που μας εξέπληξε θετικά.

Στα γρήγορα

Η πρόταση της Opel στη «μικρομεσαία» κατηγορία, με οικονομικό βενζινοκινητήρα χαμηλού κυβισμού κοντράρεται με τα αντίστοιχης φιλοσοφίας Ford Focus, Peugeot 308, Seat Leon VW Golf

Γιατί με ενδιαφέρει

Πρόκειται για τον – προ κρίσης - ορισμό του οικογενειακού αυτοκινήτου, που στη συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί μια σοβαρή εναλλακτική πρόταση έναντι της πετρελαιοκίνησης.

Το πρώτο που δικαιολογημένα μπορεί να σκεφτεί κανείς είναι ότι 999 κυβικά εκατοστά είναι λίγα για ένα αυτοκίνητο του μεγέθους του Astra. Όμως ο πίνακας των τεχνικών χαρακτηριστικών έρχεται να μας πληροφορήσει ότι εδώ έχουμε στη διάθεσή μας 105 ίππους, που ενώ τον παλιό καλό καιρό, προ δεκαετίας θα ξεπηδούσαν από έναν κινητήρα 1600 κυβικών, σήμερα, στην εποχή του τούρμπο, των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων δηλαδή, αυτό επιτυγχάνεται με πολύ λιγότερα κυβικά. Και όσο και αν φαίνεται παράξενο, με χαμηλότερη κατανάλωση βενζίνης.

Πάρτε λοιπόν το Astra της δοκιμής μας, που έρχεται με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα του να αντιπαρατεθεί, στα πετρελαιοκίνητα 1600άρια αδέλφια του. Προφανώς στις χαμηλές στροφές δεν μπορεί να τα καταφέρει το ίδιο καλά, στις μεσαίες όμως εκπλήσσει θετικότατα, ενώ η γενικότερη απόδοσή του, το «τράβηγμά του» είναι τέτοιο που πολλές φορές θυμίζει ντίζελ. Και αυτό παρά το γεγονός ότι το κιβώτιο έχει μόνο πέντε σχέσεις. Σημειώστε, δε, ότι τα 11,5 δευτερόλεπτα για τα 0-100 km/h κάποτε, στο πρόσφατο παρελθόν, τα περίμενε κανείς από αυτοκίνητα 2.000 κ.εκ.

Κινείται λοιπόν γρήγορα το Astra, δεν χρειάζεται ζόρισμα με πολύ γκάζι και καταφέρνει μάλιστα να μην καίει και πολύ βενζίνη. Με πραγματικές καταναλώσεις της τάξης των 8,0 έως 8,5 λίτρων /100 χλμ. στην πόλη και των 7,0 στο ταξίδι δεν μπορείς παρά να δηλώνεις ικανοποιημένος, αφού καλύτερα από αυτό μπορεί να τα καταφέρει μόνο ένας πετρελαιοκινητήρας.

Ανάρτηση, τιμόνι και φρένα είναι τα καλύτερα που είχε ποτέ ένα Astra – και έχω οδηγήσει όλες τις γενιές του μοντέλου από το 1991 μέχρι σήμερα – βεβαιώνοντας ότι η βελτίωση που βλέπει κανείς σήμερα έχει αλλάξει και το συσχετισμό δυνάμεων στον τομέα αυτό. Το Astra δεν έχει γενικώς καλή οδική συμπεριφορά, αλλά αποτελεί ένα από τα καλύτερα δείγματα της κατηγορίας, προσφέροντας πλέον μια σχεδόν σπορ αίσθηση στον οδηγό.

Σε σχέση με το εσωτερικό και τους χώρους, τώρα, τα πράγματα είναι διφορούμενα. Είναι αλήθεια ότι στην επίσημη παρουσίαση του μοντέλου, πριν από 1,5 χρόνο, οι άνθρωποι της Opel επέμεναν πως το νέο Astra είναι πιο ευρύχωρο από τον προκάτοχό του, παρά το γεγονός ότι οι εξωτερικές του διαστάσεις μίκρυναν ελαφρά, όμως εγώ ποτέ δεν πείστηκα για του λόγου το αληθές. Δεν παύει παρόλα αυτά να είναι μεγάλος ο χώρος επιβατών (χωρίς κατά την ταπεινή μου γνώμη να μπορεί να διεκδικήσει μία διάκριση στην κατηγορία) αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για το πορτμπαγκάζ, που στην έκδοση με ρεζέρβα ανάγκης περιορίζεται στα μόλις 310 λίτρα και μόνο όταν αυτή παραχωρήσει τη θέση της στο κιτ αλλαγής ελαστικού ανεβαίνει στα 370. Ίσως τελικά αυτό να είναι και το πιο σοβαρό μειονέκτημα του πεντάθυρου Astra μας. Γιατί και η εργονομία είναι πολύ καλή και η συνολική ποιότητα μου άρεσε όπως μου άρεσε και ο πολιτισμένος τρόπος που κινείται το αυτοκίνητο απομονώνοντας τους εξωτερικούς θορύβους. Σημειώστε, τέλος, ότι η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας θα μπορούσε να είναι καλύτερη ώστε να μπορεί να τοποθετεί κανείς περισσότερα μικροαντικείμενα.

Ο εξοπλισμός στη βασική έκδοση “Selection”, που κοστίζει 17.300 ευρώ, έχει σίγουρα όλα τα απαραίτητα για την ασφάλεια (ABS, ESP, 6 αερόσακους) και αρκετά συστήματα άνεσης (air condition, 4 ηλεκ. παράθυρα κλπ.). Για την άνεση που προσφέρει το ραντάρ παρκαρίσματος και ο αυτόματος κλιματισμός και την αισθητική που προσδίδουν οι ζάντες αλουμίνιου πρέπει κανείς να φτάσει στα 19.200 ευρώ. Λογική η τιμή, σε κάθε περίπτωση, είναι ανταγωνιστική και ανταποκρίνεται σε ένα ποιοτικό «πακέτο» που προσφέρει υπολογίσιμη μείωση του κόστους κίνησης κοστίζοντας κάπου 2.000 ευρώ φθηνότερα από το αντίστοιχο ντίζελ.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 999 cm3

Ισχύς: 105 PS / 4500-6000 rpm

0-100 km/h: 11,2’’

Ταχύτητα: 195 km/h

Κατανάλωση*: 3,9 / 5,2 / 4,4 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 102 g/km

M x Π x Y: 4.370 x 1.809 x 1.485 mm

Πορτμπαγκάζ: 370 λίτρα

Τιμή:** 17.300 €

*Τυποποιημένη (πόλη / εκτός πόλης / μεικτή)

**Τιμή της βασικής έκδοσης “Selection”

Υπέρ

Κινητήρας-επιδόσεις, χαμηλή κατανάλωση, φρένα, οδική συμπεριφορά, ποιότητα

Κατά

Μέτριο πορτμπαγκάζ

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.