Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ ΕΚΤΟΣ ΣΤΕΓΗΣ

Η επιστημονική φαντασία ως όργανο τροποποίησης της συνείδησης

IFAC Athina (Γαλαξία 11, Νέος Κόσμος -πίσω από το κτίριο της Στέγης)Στο πλαίσιο της έκθεσης «Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο»

Αυτό το «Κέντρο Ελέγχου» δεν μοιάζει με άλλο. Μια περφόρμανς ζωντανού κινηματογράφου επιστημονικής φαντασίας, μια μοναδική, διήμερη οπτικοακουστική παράσταση, με τέσσερα πρωτότυπα έργα από τους καλλιτέχνες Στάθη Τσεμπερλίδη, Πάνο Αλεξιάδη και Στάθη Χρυσίδη.

Βασισμένοι στις τεχνικές του Ζωντανού Κινηματογράφου, με επιρροές τα ευρωπαϊκά κόμικς των δεκαετιών του 1970 και 1980 (Moebius, Philippe Druillet, Caza), η ρωσική πρωτοπορία του κινουμένου σχεδίου (Anatoliy Petrov, Vladimir Tarasov), η λογοτεχνία της ουτοπίας και τα έργα επιστημονικής φαντασίας των Philip K. Dick (VALIS, A Scanner Darkly) και Stanislaw Lem (Cyberiad, Solaris), οι καλλιτέχνες Στάθης Τσεμπερλίδης, Πάνος Αλεξιάδης και Στάθης Χρυσίδης δημιουργούν για τη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση στο IFAC Athina ένα Κέντρο Ελέγχου στις 15 και 16 Δεκεμβρίου, μέσα από το οποίο συνθέτουν μια μοναδική, διήμερη οπτικοακουστική περφόρμανς, που αποτελείται από τέσσερα πρωτότυπα έργα, στο πλαίσιο της έκθεσης Science Fiction: Ταξίδι στο Άγνωστο (διάρκεια έκθεσης έως 14 Ιανουαρίου 2018).

Ο Ζωντανός Κινηματογράφος είναι μια σχετικά πρόσφατη τεχνική, που έγινε εφικτή χάρη στις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Οι αναφορές του ξεκινούν από τον φουτουρισμό, το Bauhaus και το De Stijl και φτάνουν έως το Fluxus, τη Musique concrète, αλλά και τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική. Συνδυάζοντας τις τεχνικές παραγωγής εικόνας του κινηματογράφου, που λαμβάνουν χώρα απόντος του θεατή, με τις τεχνικές τηλεοπτικής αναμετάδοσης που συμβαίνουν ενώπιον του θεατή, έχουμε ως αποτέλεσμα μια κινηματογραφική αφήγηση σε πραγματικό χρόνο. Καθώς ο θεατής εισάγεται στο κέντρο ελέγχου της παράστασης, δεν του αποκαλύπτεται μόνο το τέχνασμα του αφηγηματικού μηχανισμού, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του.

Για την παράσταση Κέντρο Ελέγχου, οι τρεις περφόρμερ συνδυάζουν πανοραμικές προβολές UltraHD, μικροκάμερες υψηλής ανάλυσης 4K, αρχιτεκτονικές μακέτες, video projection mapping, προγραμματισμό game-engine, αναλογικά συνθεσάιζερ και τετραφωνικό surround ήχο.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Θα παρουσιαστούν οι εξής τέσσερις θεματικές ενότητες:

Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου | 21:00-22:00

Έσχατον – Μια αναζήτηση στα όρια του χώρου και του χρόνου

Πρισματικός Άνθρωπος – Κυβερνοπάνκ βιοτεχνολογία και συλλογική νοημοσύνη

Σάββατο 16 Δεκεμβρίου | 21:00-22:00

ΜΟΑ192Β – Διαστασιακές μεταβάσεις της συνείδησης σε έναν έρημο πλανήτη

Άγνωστο Φως – Η Τεχνητή Νοημοσύνη ανακαλύπτει την Τεχνητή Πίστη

Συντελεστές:

Στάθης Χρυσίδης: Καλλιτεχνική δημιουργία & οπτικοακουστικός προγραμματισμός

Στάθης Τσεμπερλίδης: Καλλιτεχνική δημιουργία

Πάνος Αλεξιάδης: Καλλιτεχνική δημιουργία & modular synthesizers

Λαέρτης Λιάγκος: Τεχνική υποστήριξη

Οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά

Με την υποστήριξη του International Fine Arts Consortium Athina

Διαβάστε περισσότερα

Ο Πάνος Αλεξιάδης είναι ηχητικός καλλιτέχνης και μουσικός, που εξερευνά τα όρια μεταξύ σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού πάνω στη σύγχρονη ηλεκτρονική και ηλεκτροακουστική μουσική. Έχει περισσότερες από 40 κυκλοφορίες με διάφορα πρότζεκτ, ενώ έχει δώσει πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και την Ευρώπη. Τα τελευταία χρόνια, εξερευνά ένα πιο εσωστρεφές ηχητικό περιβάλλον, χρησιμοποιώντας ως κυρίαρχο εκφραστικό μέσο ένα modular synthesizer, σε συνδυασμό με φυσικούς ήχους, μαγνητοταινία και ηχογραφήσεις περιβάλλοντος. Tον Απρίλιο του 2017, στο πλαίσιο της Documenta 14, παρουσίασε ζωντανά στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών μια δική του σύνθεση, με τη χρήση του σπάνιου EMS Synthi 100, ενώ τον Ιούλιο της ίδιας χρονιάς φιλοξενήθηκε η πρώτη του πολυκάναλη ηχητική εγκατάσταση στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Ο Στάθης Τσεμπερλίδης ζει και εργάζεται ανάμεσα στην Αθήνα και την Κοπεγχάγη. Από το 2003, εκδίδει ιστορίες κόμικς, παράγει μικρού μήκους animations και συνεπιμελείται την ανθολογία επιστημονικής φαντασίας Decadence. Έχει συμμετάσχει σε διάφορα φεστιβάλ κόμικς, όπως το Comics Art Brooklyn Festival (Νέα Υόρκη), η Tokyo Art Book Fair (Ιαπωνία) και το Angoulême International Comics Festival (Γαλλία). Έχει λάβει μέρος σε ομαδικές και ατομικές εκθέσεις στην Αγγλία (Publish and be damned, ICA), την Εσθονία (KUMU Art Museum, 15th Tallin Print Triennial), τη Νορβηγία (Nordic Biennial of Contemporary Art, Momentum 9) και τη Γαλλία (Pavillon Blanc Art Center – Le Printemps de Septembre art festival).

Ο Στάθης Χρυσίδης κινείται στον χώρο της περιθωριακής τέχνης εδώ και δύο δεκαετίες. Αυτοδίδακτος προγραμματιστής και καλλιτέχνης, καθώς και ανεξάρτητος παραγωγός, έχει συμμετάσχει από το 2000 και έπειτα σε πολυάριθμα καλλιτεχνικά έργα, αρχικά ως τεχνικός, ενώ από το 2009 ξεκίνησε να παρουσιάζει αποσπάσματα από το προσωπικό του έργο με τον γενικό τίτλο Χαοτικό Τηλεσκόπιο, μέρος του οποίου αποτελεί και το απόσπασμα Άγνωστο Φως, που θα παρουσιαστεί στο πλαίσιο της παράστασης Κέντρο Ελέγχου. Άλλες παραστάσεις: Θραύσμα (2009), Συχνότητα Δέλτα (2010), Machine Code Sunset (2010), H Μηχανή και ο Σκλάβος (2010), Τερματικό Ένα (2011), ΜΕΜ: Μηχανή Εντός Μηχανής (2012), Απομονωμένο Κύμα (2012).

Ο Λαέρτης Λιάγκος, παράλληλα με την εργασία του σε βιομηχανικής κλίμακας υδραυλικές εγκαταστάσεις, εργάστηκε σε διάφορα καλλιτεχνικά πρότζεκτ, με σημαντικότερο την έκθεση Μνημόνια στο Ιστορικό Αρχείο Εθνικής Τράπεζας, το 2008. Από το 2010 και έπειτα, έχει εστιάσει σχεδόν αποκλειστικά στον καλλιτεχνικό χώρο, προσφέροντας τεχνική υποστήριξη σε δεκάδες καλλιτεχνικά πρότζεκτ, ανάμεσα στα οποία ήταν και η παράσταση Τερματικό Ένα του Στάθη Χρυσίδη (2011), η μεγάλου μήκους ταινία Άλφα, σε σκηνοθεσία Στάθη Αθανασίου (2013), το Θέατρο Σκιών «Παραμάνα» (2014-16) και η διεθνής έκθεση Documenta 14 (2017).

Πληροφορίες

CONTROL CENTER

15 & 16 Δεκέμβριου 2017 | 21:00

IFAC Athina (Γαλαξία 11, Νέος Κόσμος -πίσω από το κτίριο της Στέγης)

Η είσοδος είναι δωρεάν και λόγω περιορισμένης χωρητικότητας (50 άτομα) θα τηρηθεί αυστηρά σειρά προτεραιότητας.

Η διανομή των δελτίων εισόδου ξεκινά 1 ώρα πριν την έναρξη στον χώρο της εκδήλωσης.

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.