Η νέα γενιά των μοντέλων έχει άποψη και φωνή!

Η νέα γενιά των μοντέλων έχει άποψη και φωνή!

Ξεχάστε τα μοντέλα που έχουν μόνον εμφάνιση και δεν λένε λέξη! Η νέα γενιά μοντέλων, στην οποία ανήκουν η Adwoa Aboah και η Leomie Anderson, είναι ευαισθητοποιημένη κοινωνικά και υψώνει τη φωνή της.

Στην εποχή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συμβαίνει κάτι νέο. Διανύουμε περίοδο διαμαρτυριών και του φεμινισμού του τέταρτου κύματος και για τα μοντέλα δεν είναι πλέον αρκετό να ανεβαίνουν σε μια πασαρέλα ανώνυμα: Η σιωπή αρχίζει να θεωρείται σοβαρά déclassé. Εκείνο που μετράει δεν είναι η εμφάνιση, αλλά η άποψη, τονίζεται σε δημοσίευμα της βρετανικής εφημερίδας «The Guardian». Τα μοντέλα έχουν φωνή και δεν φοβούνται να τη χρησιμοποιήσουν, είτε με ομιλίες σε συνέδρια TED, είτε με ανοιχτές επιστολές, ή αναρτήσεις στο Instragram φωτογραφιών από διαμαρτυρίες ή εκστρατείες κοινωνικής προσφοράς και ίδρυση μη κυβερνητικών οργανώσεων.

Η γεννημένη στη Βρετανία με καταγωγή από τη Γκάνα Adwoa Aboah εμφανίστηκε στις επιδείξεις μόδας και στις διαφημιστικές καμπάνιες των οίκων υψηλής ραπτικής Dior και Versus Versace. Ταυτόχρονα προωθεί την πρωτοβουλία Gurlstalk, ένα κίνημα που προσπαθεί να δημιουργήσει μια πλατφόρμα, στην οποία κορίτσια μπορούν να μοιράζονται ανοιχτά τις εμπειρίες και τα συναισθήματά τους σε ένα ασφαλές και εμπιστευτικό περιβάλλον.

Αποστολή της είναι να ενθαρρύνει νεαρές γυναίκες σε όλο τον κόσμο να μιλήσουν ανοιχτά για θέματα ψυχικής υγείας, την εικόνα του σώματός τους και τη σεξουαλικότητα.

Στη σελίδα της στο Instagram η Adwoa Aboah δημοσιεύει φωτογραφίες από τα παρασκήνια των σόου μόδας με συγκινητικές αναρτήσεις για τη μάχη της κατά της κατάθλιψης.

Το μοντέλο Leomie Anderson από τη Βρετανία διαχειρίζεται έναν ιστότοπο που δημοσιεύει άρθρα γυναικών (ένα πρόσφατο είχε τίτλο: Τι σημαίνει Brexit για τις γυναίκες και τις περιθωριοποιημένες κοινότητες;) και πουλάει ρούχα με συνθήματα που εμψυχώνουν. Τον περασμένο μήνα, κατά τη διάρκεια συνέντευξης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η Άντερσον υποστήριξε ότι μοντέλα που μιλούν ευθέως βοηθούν να αλλάξει η βιομηχανία της μόδας από μέσα προς τα έξω: «Όταν ήμουν νεότερη, μου είπαν: “Το μόντελινγκ θα είναι πιο δύσκολο για εσένα επειδή είσαι μαύρη” και το αποδέχθηκα. Τώρα, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλες έχουμε φωνές και απόψεις. Παλαιότερα αν ένα θέμα δεν ήταν στις ειδήσεις, ποιος μιλούσε γι ‘αυτό;».

https://www.instagram.com/p/BT7Jb09Fwmm/

The bell of the ball. @zoeisabellakravitz Beautiful photo by Mr. Frank Ocean.

A post shared by Adwoa Aboah (@adwoaaboah) on

Η Ebonee Davis μοντέλο του Calvin Klein άνοιξε συζήτηση στο διαδίκτυο. Το περασμένο καλοκαίρι έγραψε ανοιχτή επιστολή προς τη βιομηχανία της μόδας. «Η μόδα, αποφασίζει και υπαγορεύει τι είναι όμορφο και αποδεκτό» έγραφε. «Και επιτρέψτε μου να σας πω, δεν είναι πλέον αποδεκτό να πανηγυρίζουμε τη μαύρη κουλτούρα χωρίς να λαμβάνουμε υπόψη τους αγώνες που έχει δώσει η μαύρη κοινότητα». Αργότερα έδωσε μια παθιασμένη ομιλία σε TED υποστηρίζοντας ότι η «έλλειψη αξίας για τις μαύρες ζωές στη βιομηχανία της μόδας είναι η ίδια έλλειψη αξίας που οδηγεί τους μαύρους ανθρώπους να σκοτώνονται στο δρόμο».

Ο φόβος της απώλειας της δουλειάς «πέρασε από το μυαλό μου» ανέφερε, «αλλά ένιωσα ότι ήταν καθήκον μου, ευθύνη μου, να πω την αλήθεια». « Υπάρχουν τόσες πολλές νεαρές μαύρες γυναίκες που έχουν βιώσει έλλειψη αυτοεκτίμησης και αίσθημα ανεπάρκειας. Ως κάποια με πλατφόρμα και με φωνή, πρέπει να σηκωθώ και να τη χρησιμοποιήσω» τόνισε.

https://www.instagram.com/p/BUFyencBO4B/

defenders of truth.

A post shared by ebonee davis (@eboneedavis) on

Μοντέλα έχουν αγωνιστεί για καλύτερη αντιμετώπιση στη βιομηχανία της μόδας και έχουν κερδίσει τέτοια προβολή από τα μέσα ενημέρωσης που θα μπορούσαν να πείσουν τις εταιρείες να τα φροντίζουν περισσότερο. Τα μοντέλα που μιλάνε για τον ρατσισμό και τις διακρίσεις με βάση την ηλικία και τον φασισμό του σώματος άσκησαν πίεση στη βιομηχανία για να γίνει πιο ανοιχτή σε όλους.

Η Ηalima Aden εμφανίστηκε στην Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου ως το πρώτο μοντέλο με χιτζάμπ και σε επιδείξεις μόδας συμμετείχαν αστέρες 70 ετών.

Το ερώτημα που προκύπτει είναι αν μετά από αυτές τις μικρές νίκες, ο ακτιβισμός των μοντέλων έχει έναν σκοπό πέρα από την προσωπική οικοδόμηση εμπορικού σήματος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter