Καταγγελίες-φωτιά για την AΧΑ Ασφαλιστική

Καταγγελίες-φωτιά  για την AΧΑ Ασφαλιστική

 Στις αρχές Απριλίου_x000D_
κατατέθηκαν στην Εισαγγελία Πρωτοδικών δύο μηνυτήριες αναφορές κατά της_x000D_
εταιρείας AXA Ασφαλιστική. Πρόκειται για πολυεθνική εταιρεία στον κλάδο της_x000D_
ασφάλισης, η οποία εδώ και αρκετά χρόνια δραστηριοποιείται στη χώρα μας. 

Οπως διαβάζουμε στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας, διαθέτει 465 εργαζομένους σε ολόκληρη την Ελλάδα –διοικητικό προσωπικό και αποκλειστικούς συνεργάτες– και περί τις 422.000 πελάτες. Οι μηνυτήριες αναφορές περιείχαν σοβαρότατες καταγγελίες σε βάρος της AXA Ασφαλιστικής, οι οποίες διατυπώνονταν από μεσίτες ασφαλίσεων με κορυφαίες και πολυετείς διακρίσεις στον χώρο. Συγκεκριμένα ζητούν να ερευνηθούν κατά πόσο τελέστηκαν τα αδικήματα της απάτης, πλαστογραφίας μετά χρήσεως, νόθευσης εγγράφου και εξαπάτησης των εποπτικών αρχών.

Οπως αναφέρει στη μηνυτήρια αναφορά ένας εκ των δύο ασφαλιστών, που κατά το παρελθόν είχε συνεργαστεί με την AXA Ασφαλιστική, τον τελευταίο καιρό είχε γίνει αποδέκτης καταγγελιών από πελάτες του αναφορικά με τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που είχαν συνάψει. Συγκεκριμένα κατήγγειλαν ότι αντίγραφα των συμβολαίων που τους χορηγούνταν δεν ήταν τα αρχικά, καθώς και ότι σε πολλά σημεία «οι καλύψεις δεν υπήρχαν ή είχαν αντικατασταθεί από υποδεέστερες». Δηλαδή, «ενώ είχαν υπογράψει την ασφαλιστική σύμβαση με συγκεκριμένα επιτόκια επενδύσεων, συγκεκριμένες νοσοκομειακές καλύψεις κλ.π., στα αντίγραφα που είχαν ζητήσει και έλαβαν υπήρχαν σοβαρές μεταβολές και μάλιστα όχι τυχαίες αλλά τέτοιες που υπονόμευαν πλήρως και απομείωναν τις αρχικές». Λίγο καιρό μετά ο συγκεκριμένος ασφαλιστής ζήτησε από την εταιρεία να του χορηγήσει αντίγραφο του δικού του ατομικού συμβολαίου προκειμένου να διαπιστώσει εάν όσα κατήγγειλαν οι πελάτες του ευσταθούσαν.

Τα 22 διαφορετικά σημεία σε σχέση με το αρχικό

Συγκεκριμένα, όπως καταγγέλλει, διαπίστωσε «ουσιώδεις και καίριες μεταβολές» σε μια σειρά από όρους τού αρχικώς υπογραφέντος ασφαλιστήριου συμβολαίου, δίχως ωστόσο να έχει ενημερωθεί από την εταιρεία. Το συμβόλαιο είχε υπογραφεί με προηγούμενες εταιρείες τις οποίες στη συνέχεια εξαγόρασε η AXA Aσφαλιστική. Πρόκειται για 22 σημεία τα οποία σύμφωνα με όσα καταγγέλλονται στις εισαγγελικές αρχές ήταν διαφορετικά σε σχέση με το αρχικό. Ενα χαρακτηριστικό παράδειγμα έχει να κάνει με όσα αναφέρονταν στο κεφάλαιο του συμβολαίου με τίτλο «Ορισμοί και ειδικοί όροι συμπληρωματικών καλύψεων ατυχήματος και ασθένειας». Το αντίγραφο του αρχικού συμβολαίου εξαιρούσε από τα νοσηλευτικά ιδρύματα τα κέντρα αποκατάστασης, σε αντίθεση με το αρχικό συμβόλαιο. Δηλαδή ενώ το αρχικό συμβόλαιο κάλυπτε τη νοσηλεία σε αυτά, το αντίγραφο δεν την κάλυπτε, κάτι που σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες αποτελεί «οδυνηρή διαπίστωση ευθείας εξαπάτησης».

Ενα ακόμη σημείο έχει να κάνει με την «αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων». Το αρχικό συμβόλαιο ανέφερε ότι «η εταιρεία δεν μπορεί να αυξήσει τα ασφάλιστρα οποιασδήποτε κάλυψης ορισμένου αριθμού μεμονωμένων συμβολαίων, παρά μόνο εάν αλλάξει η τιμολογιακή κλάση». Ωστόσο, στο αντίγραφο του αρχικού συμβολαίου η «φράση αυτή έχει πλήρως αφαιρεθεί».

Εντύπωση προκαλούν και όσα αναφέρονται επίσης για την εικόνα της αποδείξεως που εκδίδει η ασφαλιστική εταιρεία με τίτλο: «Ειδοποίηση εξόφλησης ασφαλίστρων» με ημερομηνία 15 Ιανουαρίου 2018. Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη μηνυτήρια αναφορά, για την περίοδο κάλυψης Φεβρουάριος 2018-Φεβρουάριος 2019 δεν αναγράφεται το ποσό που χρεώνει η εταιρεία για το «Δικαίωμα του ασφαλιστηρίου». Αντίθετα στη λεγόμενη «εικόνα του συμβολαίου», δηλαδή την ηλεκτρονική μηχανογραφημένη εκτύπωση που έχει πρόσβαση ο ασφαλιστής που εξυπηρετεί το συμβόλαιο, περιλαμβάνεται ετήσιο έξοδο ύψους 202,59 ευρώ.

Δηλαδή οι πελάτες της ασφαλιστικής εταιρείας δεν ενημερώνονται για τη σχετική χρέωση, αλλά έχουν την εντύπωση ότι τα έξοδα «Δικαιώματος συμβολαίου» είναι μηδενικά.

Καταγγελίες στην Τράπεζα της Ελλάδος

Να σημειωθεί ότι αντίστοιχη καταγγελία κατά της AXA Ασφαλιστικής κατατέθηκε και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, όπως επίσης και στη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης (ΔΕΙΑ) της Τραπέζης της Ελλάδος. Πρόκειται για τη Διεύθυνση της ΤτΕ η οποία εποπτεύει τις ασφαλιστικές εταιρείες, μεταξύ αυτών και την AXA.

Τα όσα καταγγέλλονται από τους μηνυτές χρήζουν άμεσης διερεύνησης από τις αρμόδιες αρχές, ειδικά σε μια περίοδο που ζητείται από τον κόσμο να εμπιστευτεί την ιδιωτική ασφάλιση. Το ερώτημα βέβαια που τίθεται είναι κατά πόσο οι καταγγελίες αυτές έχουν να κάνουν με μεμονωμένα συμβόλαια ή πρόκειται για πρακτική της εταιρείας που έχει ακολουθηθεί και σε άλλους πελάτες, όπως άλλωστε εκφράζουν φόβους και οι μηνυτές στις καταγγελίες τους.

«Είναι πραγματικά θλιβερό και προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι ενώ η δημόσια ασφάλιση όπως και τα επικουρικά βοηθήματα που χορηγούνταν από το δημόσιο και τις τράπεζες έχουν καταρρεύσει, παρατηρούνται συμπτώματα στις ιδιωτικές εταιρείες όπου φαίνεται και θα πρέπει να αποδειχτεί αυτό ότι γίνονται πιθανώς ατασθαλίες για τις οποίες πρέπει να επιληφθεί η αρμόδια εποπτική αρχή» τονίζει στο Documento ο διαχειριστής-εταίρος της δικηγορικής εταιρείας Kyros Law Offices, Γιάννης Κυριακόπουλος, ο οποίος κατέθεσε τις δύο αναφορές για λογαριασμό των μηνυτών στην Εισαγγελία Πρωτοδικών και την ΤτΕ. 

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter