Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Με συνετή - οικολογική οδήγηση

Νέο Ford Fiesta και Ford Ranger: Πέτυχαν τρία νέα ρεκόρ οικονομικής οδήγησης

Οδηγοί “Hypermiling” από το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Νορβηγία, επιστρατεύοντας τεχνικές οικολογικής οδήγησης, σημείωσαν τρία νέα ρεκόρ οικονομίας καυσίμου με το νέο Ford Fiesta, αλλά και το Ford Ranger.

Το βενζινοκίνητο Fiesta 1.0L EcoBoost και το 1.5L TDCi diesel πέτυχαν το καθένα νέα ορόσημα οικονομικής κατανάλωσης, στον ετήσιο Μαραθώνιο MPG του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Ranger κάλυψε απόσταση 1616 χιλιομέτρων με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου σε Νορβηγία, Σουηδία και Φινλανδία.

Με κινητήρα τον TDCi diesel των 120 ίππων της Ford και πλήρωμα τον δημοσιογράφο Πολ Κλίφτον και το μηχανικό Ίαν ΜακΚίαν, το Fiesta αναδείχτηκε γενικός νικητής - MPG Marathon Overall Champion - με μέση κατανάλωση 2,3 l/100 km κατά τη διάρκεια των 570 km της διαδρομής – βελτίωση 12% σε σχέση με το προηγούμενο ρεκόρ και 34% έναντι των επίσημων τιμών κατανάλωσης του μοντέλου.

Με τον πολυβραβευμένο βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost 125 ίππων της Ford και πλήρωμα τον πρώην εργοστασιακό οδηγό της Ford rally team, Άντι Ντόουσον και τον Άντριου Μάριοτ, το Fiesta κατανάλωσε κατά μέσο όρο 2,9 l/100 χλμ και στέφθηκε πρωταθλητής ‘Petrol Champion’ – βελτίωση 14% από το προηγούμενο ρεκόρ και 33% αντίστοιχα από την επίσημη τιμή κατανάλωσης του μοντέλου.

«Μεγιστοποιώντας την απόδοση καυσίμου δεν εξοικονομείς μόνο χρήματα, αφού η στρωτή οδήγηση μπορεί να είναι και απολαυστική, χάρη στα εξαιρετικά συστήματα διεύθυνσης και ανάρτησης του νέου Fiesta» δήλωσε ο Άντι Ντόουσον. «Η μικρότερη κατανάλωση μεταφράζεται σε μικρότερη ρύπανση, κάτι που περιορίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των αυτοκινήτων».

Χρησιμοποιώντας τεχνικές οδήγησης “hypermiling” οποιοσδήποτε οδηγός μπορεί να μεγιστοποιήσει την απόδοση, και οι οδηγοί του Fiesta βελτίωσαν τις επίσημες τιμές κατανάλωσης των μοντέλων κατά ένα τρίτο – που αντιστοιχεί σε κέρδος 14 λίτρων καυσίμου στον ανεφοδιασμό του ρεζερβουάρ 42L του Fiesta.

Το Ford Ranger σημείωσε επίσης αξιοθαύμαστες επιδόσεις. Το δίδυμο από τη Νορβηγία, Knut Wilthil & Henrik Borchgrevink πήγε ακόμα πιο μακριά, με ένα Ford Ranger 2.2 TDCi diesel, και κατέγραψε ένα ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ για τη μακρινότερη απόσταση που έχει διανύσει ποτέ pickup με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου.

Σχεδιάζοντας προσεκτικά τη διαδρομή τους και υιοθετώντας προηγμένα μέτρα όπως παρκάρισμα μόνο σε κατηφόρες στα διαλείμματα – για πιο αποδοτικές επανεκκινήσεις – οι έμπειροι “hypermilers” κάλυψαν 1616 χλμ σε Νορβηγία, Σουηδία και Φινλανδία, με μέση ταχύτητα 60 χλμ.

Παρά τις αντίξοες καιρικές συνθήκες, οι Γουίλθιλ και Μπόρτσγκρεβινκ κατανάλωσαν κάτι λιγότερο από 5,0 l/100 χλμ κατά τη διάρκεια της 30ωρης οδήγησης, βελτίωση 23% έναντι της επίσημης τιμής του μοντέλου.

Έξι απλοί κανόνες οικολογικής-οικονομικής οδήγησης της Ford:

1. Κάνετε σέρβις και ελέγχετε τη στάθμη λαδιού του αυτοκινήτου σας σε τακτά χρονικά διαστήματα. Τα σωστά συντηρημένα οχήματα λειτουργούν πιο αποδοτικά

2. Ελέγχετε τις πιέσεις ελαστικών μία φορά το μήνα. Ελαστικά με μικρότερη πίεση από την ενδεικνυόμενη μπορεί να αυξήσουν την κατανάλωση μέχρι τέσσερα τοις εκατό.

3. Μην μεταφέρετε περιττά βάρη στο χώρο αποσκευών η στην καμπίνα

4. Αφαιρείτε τις άδειες σχάρες οροφής και κρατάτε τα παράθυρα κλειστά, ειδικά όταν οδηγείτε με υψηλές ταχύτητες. Με αυτό τον τρόπο μειώνεται η αεροδυναμική αντίσταση και κατ’ επέκταση περιορίζεται η κατανάλωση μέχρι 10%

5. Οδηγείτε ομαλά και προνοητικά – παρατηρώντας τι γίνεται μπροστά και πίσω σας. Η απότομη επιτάχυνση και το ξαφνικό φρενάρισμα βλάπτουν την οικονομία

6. Κατά την επιτάχυνση, επιλέγετε την αμέσως επόμενη μεγαλύτερη σχέση το ταχύτερο δυνατόν. Τα μοντέλα Ford είναι εξοπλισμένα με σχετικές λυχνίες για βελτιστοποίηση της επιλογής σχέσης

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.