Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Νέο Suzuki Swift: Τόπο στα μικρά!

Για άλλους το (μεγαλύτερο) μέγεθος είναι πλεονέκτημα και για άλλους μειονέκτημα. Το πράγμα έχει σίγουρα δύο όψεις και στην περίπτωση του Swift η Suzuki είναι οπαδός του μικρού σε εξωτερικές διαστάσεις που δεν ακολουθεί το ρεύμα της εποχής, που θέλει τα σουπερμίνι να μεγαλώνουν και να αγγίζουν ή και να ξεπερνούν - έστω και ελαφρά - σε μήκος τα τέσσερα μέτρα.

Με το καλημέρα, λοιπόν, οι Ιάπωνες μας πληροφορούν ότι το Swift είναι κατά ένα πόντο μικρότερο από τον προκάτοχό του, δηλαδή επί της ουσίας έμεινε το ίδιο σε μήκος, αλλά καταφέρνει παρόλα αυτά να έχει ένα σαφώς μεγαλύτερο, κατά 54 λίτρα, πορτμπαγκάζ ενώ ταυτοχρόνως προσφέρει και 2,5 περίπου εκατοστά επιπλέον χώρο για τα κεφάλια και τα γόνατα των πίσω επιβατών.

Τι σημαίνουν όλα αυτά; Ότι το μήκους 3,84 μέτρων Swift, μπορεί να μην έχει μεγαλύτερους χώρους από τους 4-μετρους ανταγωνιστές του, αλλά φιλοξενεί με άνεση 4 πολύ ψηλούς ενήλικες, κάτι που διαπιστώσαμε στο σχετικό test drive. Εξάλλου, για όποιον θέλει κάτι περισσότερο, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι η ιαπωνική εταιρία έχει έναν ακόμα παίκτη στην κατηγορία: το Balenο.

Επανερχόμαστε όμως στο compact σούπερ μίνι Swift, που χτισμένο πάνω στην εντελώς νέα πλατφόρμα HEARTECT και με τη βοήθεια της τεχνολογίας έκανε… δίαιτα καταφέρνοντας να είναι κατά 120 κιλά ελαφρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο και να ζυγίζει μόλις 840 κιλά. Γεγονός που λειτουργεί υπέρ της μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου, που είναι ένας τομέας στον οποίο «παραδοσιακά» η Suzuki τα πάει καλά, αλλά και προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς. Στην περίπτωση του Swift του 2017 έχουμε να κάνουμε με νέα ανάρτηση που προσέδωσε μεγαλύτερη σπιρτάδα και αμεσότητα στο αυτοκίνητο, που εκτός των άλλων έγινε και πιο ευέλικτο, με την ακτίνα του κύκλου στροφής να έχει μικρύνει κατά 40 ολόκληρα εκατοστά.

Το δικό της ρόλο στη συνολική αίσθηση του «σβέλτου» που αποπνέει το μικρό Suzuki (μην ξεχνάτε ότι Swift σημαίνει γρήγορος), παίζει και η γκάμα των κινητήρων, με τον μεγαλύτερο σε κυβισμό 1.2 Dualjet να αποδίδει 90 ίππους και τον μικρότερο, που είναι και υπερτροφοδοτούμενος, 1.0 Boosterjet να φτάνει τους 112. Για τους λάτρεις της απόλυτης οικολογίας οι παραπάνω μονάδες διατίθενται και σε εκδόσεις SHVS (Smart Hybrid Vehicle Suzuki), δηλαδή σε «ήπιες» υβριδικές εκδόσεις με ένα μικρό σύστημα ανάκτησης ενέργειας, που μειώνει ελαφρά την κατανάλωση.

Με την εξωτερική σχεδίαση να έχει αποκτήσει αιχμηρά στοιχεία που κάνουν το Swift να δείχνει πιο μοντέρνο και επιθετικό, δεν μπορούσε να παραμείνει ανεπηρέαστο το εσωτερικό. Το νέο ταμπλό είναι λοιπόν σύγχρονο και όμορφο, αλλά αποτελείται αποκλειστικά από σκληρό πλαστικό και όχι από μαλακό όπως το προηγούμενο μοντέλο. Είναι αυτό τόσο σημαντικό; Η αλήθεια είναι ότι η αίσθηση του μαλακού είναι πιο ποιοτική, από την άλλη όμως το νέο Swift έρχεται απ’ ευθείας από την Ιαπωνία – και αυτό, όπως και να το κάνεις, κάτι παραπάνω σημαίνει σε επίπεδο ποιότητας, αξιοπιστίας και αντοχής στο χρόνο.

Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει ένα ολοκληρωμένο πακέτο ασφαλείας, ενώ οι τεχνολογικές απαιτήσεις των καιρών επέβαλαν την ύπαρξη στα «έξτρα» συστημάτων όπως η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας και εκτροπής αυτοκινήτου, η αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assisit), ο έξυπνος αυτόματος πιλότος (Adaptive Cruise Control) κ.ά.

Τι άλλο κάνει ενδιαφέρον το Swift; Το γεγονός ότι προσφέρεται σε πολλαπλές εκδόσεις. Κατ’ αρχάς υπάρχουν εκδόσεις με κίνηση στους τέσσερις τροχούς που είναι διαθέσιμες μόνο με τον κινητήρα 1.2 και κοστίζουν από 14.180 ευρώ, αλλά εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που κοστίζουν από 14.080 ευρώ. Οι SVHS εκδόσεις, τέλος, κοστίζουν κάπου 3.000 ευρώ επιπλέον, έχουν όμως το επίπεδο εξοπλισμού GLX, που σημαίνει ότι διαθέτουν σύστημα stop & start, προβολείς led, σύστημα πλοήγησης κ.ά.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά*

Κινητήρας: 1242 / 998 cm3

Ισχύς: 90 / 112 PS

0-100 km/h: 11,9’’ / 10,6’’

Ταχύτητα: 195 / 180 km/h

Κατανάλωση**: 4,3 / 4,6 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 98 / 104 g/km

M x Π x Y: 3.840 x 1.735 x 1.495 mm

Πορτμπαγκάζ: 265 λίτρα

Τιμή:*** 11.680 / 13.880 €

*Στοιχεία για τις εκδόσεις 1.2 Dualjet / 1.0 Boosterjet, αντίστοιχα

**Τυποποιημένη (μεικτή)

**Τιμές των εκδόσεων GL, με 6 αερόσακους, ABS, ESP, ηλ. παράθυρα, air condition, ηχοσύστημα MP3 με χειριστήρια στο τιμόνι κ.ά.

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.