Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Νέο Volkswagen Golf: Η 8η γενιά ενός μύθου

Οι στατιστικές είναι στατιστικές και τα γεγονότα είναι γεγονότα.

 Είτε το θέλει κανείς είτε όχι το Golf έχοντας, με τις 7 συνολικά γενιές του, όχι μόνο 43 χρόνια παρουσίας στην αγορά, αλλά και 33 εκατομμύρια πωλήσεις σε όλο τον κόσμο, είναι από τα πιο «βαριά» ονόματα στο χώρο της αγοράς - αλλά και γενικότερα της ιστορίας - του αυτοκινήτου. Αν και δεν ήταν οι πρώτοι που είχαν την έμπνευση να ρίξουν στην αγορά ένα πεντάθυρο προσθιοκίνητο μοντέλο – καινοτομία για την εποχή εκείνη - οι Γερμανοί κατάφεραν με ένα μαγικό τρόπο να δημιουργήσουν κάτι σαν πρότυπο που έγινε τεράστια εμπορική επιτυχία και επέτρεψε στους συναδέλφους δημοσιογράφους στο εξωτερικό να μιλούν για την κατηγορία του Golf (Golf Class), ενώ εμείς μιλάμε για «μικρομεσαία» ή “segment C”. Και ήταν τέτοια η επιτυχία που κάθε φορά που περνούσαμε από τη μία γενιά του μοντέλου στην άλλη, η Volkswagen φρόντιζε το καινούριο μοντέλο να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με το παλιό, τη στιγμή που ο ανταγωνισμός προχωρούσε κάθε φορά σε «ρήξη» με το παρελθόν.

Ερχόμαστε λοιπόν στο νέο Golf, το Golf του 2017, του οποίου η εμφάνιση δε σημαίνει ότι βρισκόμαστε μπροστά στην 8η γενιά του μοντέλου, αλλά στη μετεξέλιξη – ή σε μια βελτιωμένη έκδοση – της 7ης γενιάς. Και που ως μετεξέλιξη δικαιούται να μοιάζει εξωτερικά με τον προκάτοχό του, αλλά και να φέρει μια σειρά αλλαγές που να δικαιολογούν το χαρακτηρισμό νέο. Η πρώτη έχει να κάνει με τη διαφοροποίηση της γκάμας των κινητηρίων συνόλων, που περιλαμβάνει τώρα το νέο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.5 TSI Evo (που επί της ουσίας “εκτοπίζει” τον υπάρχοντα 1.4 TSI) σε δύο εκδόσεις: μία BlueMotion με 130 ίππους και μία ισχυρότερη 150. Στις «βασικές» εκδόσεις συναντάμε έναν τρικύλινδρο «χιλιάρη» βενζινοκινητήρα (με 85 και 110 ίππους), ενώ οι ντίζελ ξεκινούν με τον 1.6 TDI με 110 ίππους για να καταλήξουν στον 2.0 TDI των 185 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας συναντάμε τη σπορ έκδοση “R” με 310 ίππους. Αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο Golf προσφέρεται επίσης με κινητήρα που καίει φυσικό αέριο (1.4 TGI / 110 PS), σε plug-in υβριδική έκδοση, αλλά και στην πλήρως ηλεκτρική έκδοση e-Golf, που διαθέτει αυξημένη - στα 300 χιλιόμετρα – αυτονομία, αλλά και σημαντικά αναβαθμισμένο εξοπλισμό σε σχέση με το μοντέλο που αντικαθιστά.

Η αναβάθμιση του εξοπλισμού, όμως, είναι κάτι που αφορά ολόκληρη τη γκάμα του Golf και που όσο και αν φαίνεται παράξενο σε όσους γνωρίζουν το μακρινό παρελθόν του μοντέλου, αποτελεί σήμερα συγκριτικό πλεονέκτημα του μικρομεσαίου Volkswagen. Και μάλιστα σε τέτοιο βαθμό που στη σχετική παρουσίαση οι άνθρωποι της εταιρίας δεν αναφέρθηκαν καθόλου σε οδική συμπεριφορά ή φρένα ή επιδόσεις ή παθητική ασφάλεια, αλλά αφιέρωσαν το χρόνο τους σχεδόν αποκλειστικά σε όλα αυτά τα ηλεκτρονικά συστήματα που φέρνει μαζί του το νέο Golf και που μέχρι τώρα συναντούσαμε σε ακριβότερα αυτοκίνητα μεγαλύτερων κατηγοριών. Τέτοια είναι ο “έξυπνος” αυτόματος πιλότος (Adaptive Cruise Control), τα Front Assist και City Emergency Brake με αναγνώριση πεζών, το σύστημα αναγνώρισης κόπωσης του οδηγού κλπ. Αναβαθμισμένο επίσης είναι και το σύστημα ψυχαγωγίας-ενημέρωσης, που προσφέρεται με βελτιωμένες έγχρωμες οθόνες αφής 6,5’’ έως 9,2’’.

Δύσκολο να τα απαριθμήσει όλα αυτά κανείς στο χώρο που έχουμε διαθέσιμο – και πολύ περισσότερο να εξηγήσει τη λειτουργία τους, εκείνο όμως που πρέπει να πούμε είναι ότι ακόμα και στη βασική έκδοση έχουμε να κάνουμε με ένα πακέτο εξοπλισμού που δεν του λείπει τίποτα.

Το νέο Golf είναι ήδη διαθέσιμο στην ελληνική αγορά, αλλά κάποιες εκδόσεις θα έρθουν το Μάιο (1.5 TSI / 150 PS και e-Golf) και στα μέσα του καλοκαιριού (1.5 TSI / 130 PS BlueMotion)
Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.