Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Πάνω από 6,5 δισ. ξόδεψαν οι Έλληνες για έτοιμο φαγητό

Η εστίαση παρά τη σημαντική της μείωση τα χρόνια της οικονομικής ύφεσης κατά 40% εξακολουθεί να αποτελεί μία σημαντική αγορά με το μέσο νοικοκυριό να ξοδεύει περίπου 1.500 ευρώ ανά έτος και άρα ξεπερνά συνολικά τα 6,5 δισ. ευρώ!

Ένα μεγάλο μέρος αυτής της αγοράς αποτελεί το έτοιμο φαγητό και το φαγητό-για-τον-δρόμο (food-to-go).

Όπως καταγράφεται στην έρευνα καταναλωτών του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) σχεδόν 9 στους 10 καταναλωτές αγοράζουν έτοιμο καφέ, γλυκά-σνακ και τυρόπιτα-κρουασάν (ποσοστό 87% και 85% αντίστοιχα), ενώ έτοιμο κρύο γεύμα, π.χ. σαλάτα, σάντουιτς αγοράζουν 7 στους 10, έτοιμο μαγειρευτό φαγητό 6 στους 10 και έτοιμο κατεψυγμένο γεύμα 5 στους 10.

Τα κύρια σημεία πώλησης είναι τα σουπερ-μάρκετ, φούρνοι, εστιατόρια, καφετέριες και καταστήματα delivery. Το κάθε διαφορετικό κανάλι τοποθετείται δυναμικά σε εξειδικευμένες κατηγορίες.

Ωστόσο όπως επισημαίνεται από το ΙΕΛΚΑ βάσει των στοιχείων από την ετήσια έρευνα καταναλωτών, με δείγμα 2.000 καταναλωτών από όλη τη χώρα, φαίνεται πως σε ακολουθία και των διεθνών εξελίξεων η αγορά έτοιμου γεύματος από τα σουπερμάρκετ φαίνεται ότι κερδίζει έδαφος και ανταγωνίζεται τις υπόλοιπες επιλογές έτοιμου φαγητού των καταστημάτων μαζικής εστίασης.

Ήδη σημαντική παρουσία και διείσδυση το κανάλι του σουπερμάρκετ έχει για παράδειγμα στη κατηγορία του γλυκού-σνακ ή στην κατηγορία του έτοιμου μαγειρευτού φαγητού, αλλά σε κάθε περίπτωση υπάρχουν σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης σε άλλες κατηγορίες, όπως π.χ. αυτή του καφέ.

Άλλωστε χαρακτηριστικό παράδειγμα στρατηγικής διείσδυσης στη αγορά του food-to-go είναι η ανάπτυξη του bake-off εντός των σουπερμάρκετ, ύστερα βέβαια και από την αλλαγή της νομοθεσίας και την απλοποίηση της σχετικής αδειοδότησης. Μία επένδυση η οποία στοχεύει πέρα από την σημαντική αγορά του ψωμιού και στην αγορά των έτοιμων αρτοσκευασμάτων.

Η μεγαλύτερη διείσδυση καταγράφεται στα έτοιμα κατεψυγμένα γεύματα με το 41% των καταναλωτών να δηλώνει ότι τα αγοράζει από το Σούπερ Μάρκετ. Το 37% δηλώνει ότι αγοράζει Γλυκά/Σνακ για κάποιο συμπληρωματικό γεύμα, το 23% έτοιμο κρύο γεύμα όπως σαλάτα ή σάντουιτς, το 18% έτοιμο μαγειρευτό φαγητό, το 12% τυρόπιτα ή κρουασάν και τέλος το 9% καφέ.

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.