Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Παράταση για τα τέλη Κυκλoφόριας - Ποια ΙΧ απαλλάσσονται - Πληρώστε με ένα κλικ

Μέχρι τις 2 Ιανουαρίου έδωσε παράταση για την πληρωμή των τελών κυκλοφορίας το Υπουργείο Οικονομικών. Η παράταση δόθηκε γιατί η τελευταία μέρα πληρωμής τους ήταν το Σάββατο 31 Δεκεμβρίου, που είναι αργία.

Πατήστε ΕΔΩ για να μπείτε στην εφαρμογή της γενικής γραμματείας

Τρεις μέρες έμειναν για όσους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αποφάσισαν να καταθέσουν πινακίδες κυκλοφορίας ώστε να μην πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας. Το φαινόμενο είναι έντονο για ιδιοκτήτες αυτοκινήτων άνω των 1929 κυβικών εκατοστών με χρόνο πρώτης ταξινόμησης στην Ελλάδα μέχρι 30 Οκτωβρίου 2010, αφού εν συνεχεία αλλάζει ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας όχι με βάση τα κυβικά αλλά τις εκπομπές των ρύπων.

Η κατάθεση πινακίδων γίνεται μόνο με φυσική παρουσία στην εφορία που υπάγεται ο φορολογούμενος και είναι άκρως γραφειοκρατική αφού χρειάζεται μια σειρά δικαιολογητικών. Προφανώς σε τούτη τη χώρα ούτε η εφορία δε γνωρίζει ποιός είναι ο ιδιοκτήτης!

Αναλυτικά τα δικαιολογητικά και οι ενέργειες που πρέπει να κάνει κάποιος για να καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας του αυτοκινήτου του:

1. Ο φορολογούμενος θα πρέπει να προσέλθει στην εφορία όπου ανήκει. Εκεί να συμπληρώσει αίτηση ακινησίας και να προσοκομίσει τις πινακίδες και την άδεια κυκλοφορίας.

2. Αντίγραφο της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος (έντυπο Ε1) από την οποία να προκύπτει ότι έχει δηλωθεί η ιδιοκτησία του Ι.Χ,

3. Απόδειξη πληρωμής των τελών κυκλοφορίας του 2016.

4. Αντίγραφο του εντύπου Ε9 με το οποίο να αποδεικνύεται πως υπάρχει θέση στάθμευσης ή υπεύθυνη δήλωση ότι το όχημα θα σταθμεύσει σε ιδιωτικό χώρο και

5. Αστυνομική ταυτότητα ή σχετική εξουσιοδότηση σε περίπτωση που ο προσερχόμενος στην εφορία δεν είναι ο ιδιοκτήτης.

Αναλυτικά τα Τέλη Κυκλοφορίας

Α. Αυτοκίνητα οχήματα ιδιωτικής χρήσης

α) Επιβατικά αυτοκίνητα που έχουν ταξινομηθεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα έως τις 31.10.2010 και δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ανεξαρτήτως της ημερομηνίας πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, με βάση τον κυλινδρισμό του κινητήρα αυτών, ως εξής 

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα έως το έτος 2000

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα (κυβ. εκατ.)

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α’

Έως 300

22

Β’

301-785

55

Γ’

786-1.071

120

Δ’

1.072-1.357

135

Ε’

1.358-1.548

225

ΣΤ’

1.549-1.738

250

Ζ’

1.739-1.928

280

Η’

1.929-2.357

615

Θ’

2.358-3.000

820

Γ

3.001-4.000

1.025

Κ’

4.001 και άνω

1.230

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2001 έως το 2005

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α’

Έως 300

22

Β’

301-785

55

Γ’

786-1.071

120

Δ’

1.072-1.357

135

Ε’

1.358-1.548

240

ΣΤ’

1.549-1.738

265

Ζ’

1.739-1.928

300

Η’

1.929-2.357

630

Θ’

2.358-3.000

840

I’

3.001-4.000

1.050

Κ’

4.001 και άνω

1.260

Πρώτη ταξινόμηση στην Ελλάδα από το έτος 2006 και μετά

Κατηγορία

Κυλινδρισμός κινητήρα

Ετήσια τέλη κυκλοφορίας (σε Ευρώ)

Α’

Έως 300

22

Β’

301-785

55

Γ’

786-1.071

120

Δ’

1.072-1.357

135

Ε’

1.358-1.548

255

ΣΤ’

1.549-1.738

280

Ζ’

1.739-1.928

320

Η’

1.929-2.357

690

Θ’

2.358-3.000

920

I’

3.001-4.000

1.150

Κ’

4.001 και άνω

1.380

β) Επιβατικά αυτοκίνητα ταξινομούμενα για πρώτη φορά στην Ελλάδα από 1.11.2010 και μετά, αποκλειστικά με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (γραμμάρια C02 ανα χιλιόμετρο).

Λαμβάνονται υπόψη οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, όπως αυτές αναγράφονται στην άδεια του οχήματος, ως εξής:

ΔΙΟΞΕΙΔΙΟΥ ΤΟΥ ΑΝΘΡΑΚΑ (γρμ.

C02 ανα χιλιόμετρο)

ΑΝΑ ΓΡΑΜΜΑΡΙΟ ΕΚΠΟΜΠΩΝ

C02 (σε ευρώ)

0-90

0

91-100

0,90

101-120

0,98

121-140

1,20

141-160

1,85

161-180

2,45

181-200

2,78

201-250

3,05

Άνω των 251

3,72

Για τα Ε.Ι.Χ. ρυμουλκούμενα, ημιρυμουλκούμενα (τροχόσπιτα):

140 Ευρώ

Στα αυτοκίνητα περιλαμβάνονται και τα επιβατικά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, που εισάγονται από το αλλοδαπό προσωπικό των εμποροβιομηχανικών επιχειρήσεων των εγκατεστημένων στην Ελλάδα. Επίσης περιλαμβάνονται και τα τύπου Jeep αυτοκίνητα, ανεξάρτητα από το χαρακτηρισμό τους ως επιβατικών ή φορτηγών.

Απαλλάσσονται τα Υβριδικά

Ειδικά, υβριδικά αυτοκίνητα οχήματα και υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες έως 1549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησής τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.Για τα οχήματα της κατηγορίας αυτής από 1549 κ.εκ. και άνω, τα τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων

Οι υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα έως 1.549 κ.εκ., ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, απαλλάσσονται των τελών κυκλοφορίας.

Για τις υβριδικές δίκυκλες και τρίκυκλες μοτοσικλέτες ιδιωτικής χρήσης, κυλινδρισμού κινητήρα από 1.549 κ.εκ. και άνω, ανεξάρτητα από την ημερομηνία της πρώτης ταξινόμησης τους στην Ελλάδα, τα Τέλη κυκλοφορίας που επιβάλλονται αναλογούν στο 60% των τελών των αντίστοιχων συμβατικών οχημάτων.».

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.