Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Peugeot 3008 DKR: Σκληροτράχηλος δρομέας αντοχής

Η Peugeot τόλμησε για δεύτερη φορά να διεκδικήσει τη νίκη στο Ντακάρ με αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς και το κατάφερε, με τα αυτοκίνητά της να σημειώνουν ένα εντυπωσιακό 1-2-3.

Όταν η Peugeot παρουσίαζε το 2008 DKR, τον προκάτοχο του 3008 DKR, πολλοί μπορεί και να φαντάστηκαν ότι οι Γάλλοι κάνουν ένα φοβερό λάθος, στέλνοντας ένα «πισωκίνητο» όχημα να αντιπαρατεθεί στα τετρακίνητα θηρία που ήταν έτοιμα να καταπιούν τα χιλιάδες χιλιόμετρα του Ντακάρ. Οι δηλώσεις όμως του τεχνικού διευθυντή της Peugeot Sport, Jean-Christophe Pallier, είχαν σίγουρα μια λογική βάση: «Στο μηχανοκίνητο αθλητισμό το βάρος είναι σημαντικός παράγοντας. Στην περίπτωση του cross country rallying, τα δικίνητα οχήματα επιτρέπεται να είναι σημαντικά ελαφρύτερα από τα αντίστοιχα τετρακίνητα. Εγκρίνεται, δε, η χρήση μεγαλύτερων τροχών, ισχυρό πλεονέκτημα για τις συνθήκες του Ντακάρ. Επιπλέον, ο κανονισμός επιτρέπει την ελαχιστοποίηση του μπροστινού προβόλου δίνοντας τη δυνατότητα στο όχημα να ξεπεράσει ακόμη και κάθετο εμπόδιο! Εγκρίνεται επίσης η μεγαλύτερη διαδρομή της ανάρτησης (με 460mm έναντι 250mm στις τετρακίνητες συμμετοχές), ενώ το πλήρωμα έχει τη δυνατότητα να χειρίζεται την πίεση των ελαστικών από το cockpit το οποίο σε επίπεδο τακτικής μπορεί να επιφέρει σημαντικά χρονικά οφέλη».

Η ιστορία, όπως γνωρίζουμε, δικαίωσε την επιλογή των Γάλλων, αφού το 2008 DKR επικράτησε στο περυσινό Ντακάρ και έγινε το πρώτο αυτοκίνητο με κίνηση μόνο στους δύο τροχούς που κατάφερε να νικήσει, τα τελευταία 15 χρόνια, στο δύσκολο εξαιρετικά σκληρό αυτόν αγώνα. Και όταν μια συνταγή δουλεύει, δεν την αλλάζεις, αλλά τη βελτιώνεις. Αυτό ακριβώς έκανε και η Peugeot, που στο φετινό Ντακάρ, που διεξήχθη το πρώτο μισό του Ιανουαρίου σε Παραγουάη, Βολιβία και Αργεντινή, συμμετείχε με τη μετεξέλιξη του 2008 DKR, που για ευνόητους λόγους, προς χάριν του λανσαρίσματος του νέου SUV της εταιρίας, έφερε το όνομα 3008 DKR, αλλά και αρκετές αισθητικές βελτιώσεις, ούτως ώστε να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με το συμβατικό μοντέλο που διατίθεται στην αγορά.

Το 3008 DKR το είχαμε πρωτοδεί στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον περασμένο Οκτώβριο, βαμμένο με τα χρώματα της ομάδας και των εταίρων της Total, Red Bull, Sparco και BFGoodrich έτοιμο για τα περίπου 9.000 χιλιόμετρα, από τα οποία οι 4.000 ήταν ειδικές διαδρομές, του Ντακάρ 2017. «Καρδιά» του αγωνιστικού Peugeot είναι ένας 3,0-λίτρων V6 υπετροφοδοτούμενος (bi-turbo) πετρελαιοκινητήρας, που αποδίδει 340 ίππους, αλλά και 800 Nm ροπής, που επιτρέπει τελική ταχύτητα 200 km/h. Και αν το νούμερο αυτό σας φαίνεται μικρό σκεφτείτε ότι έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα που έχει να αναμετρηθεί με τα πιο διαφορετικά εδάφη και οδοστρώματα (χώμα, χαλίκι, πέτρες, άμμος) στα πιο διαφορετικά υψόμετρα – με τις πέντε από τις δώδεκα μέρες του αγώνα τα αυτοκίνητα να κινούνται σε ύψος άνω των 4.000 μέτρων. Η απαίτηση της μείωσης του βάρους, αλλά και της αυξημένης αντοχής οδήγησαν στην επιλογή ενός σωληνωτού πλαισίου για το 3000 DKR πάνω στο οποίο «χτίστηκε» το κατασκευασμένο από ανθρακονήματα αμάξωμα Το γεγονός ότι οι νέοι κανονισμοί του Ντακάρ επέβαλαν τεχνικές αλλαγές στον κινητήρα, γεγονός που επέφερε τη μείωση της ισχύος κατά περίπου 20 ίππους, ουδόλως επηρέασε το τελικό αποτέλεσμα, καθώς οι μηχανικοί της εταιρίας φρόντισαν να αντισταθμίσουν το χαμένο έδαφος στο πεδίο της ισχύος, με τη βελτίωση της απόδοσης της ροπής. 

Βελτιώσεις έγιναν και στη γεωμετρία της ανάρτησης, η οποία αποτελείται από διπλά ψαλίδια μπρος πίσω, με ελικοειδή ελατήρια και δύο αμορτισέρ ανά τροχό. Για την επιβράδυνση του αυτοκινήτου φροντίζουν τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα 355 mm. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος κατά το διαμήκη άξονα του 3008 DKR, στο κεντρικό και πίσω μέρος του αυτοκινήτου, και μεταδίδει την κίνηση στους πίσω τροχούς, ενώ το κιβώτιο είναι χειροκίνητο/σειριακό 6 σχέσεων. Οι ζάντες είναι ελαφρού κράματος (μαγνησίου) 17 x 8.5, ενώ τα θηριώδη ελαστικά είναι BFGoodrich All-Terrain T/Akdr2 με διάσταση 37/12,5 x 17 (δηλαδή με πέλμα πλάτους 315 χιλ.). Η δέουσα προσοχή δόθηκε και στο σύστημα κλιματισμού, που εξασφάλιζε τις ιδανικές συνθήκες στο χώρο της καμπίνας, καθώς χωρίς αυτό τα πληρώματα – που έπρεπε να οδηγούν ακόμα και επί 12 συνεχείς ώρες – θα αντιμετώπιζαν στο χώρο της καμπίνας θερμοκρασίες ακόμα και άνω των 60 βαθμών Κελσίου.

Θυμίζουμε ότι στην πρώτη θέση του Ντακάρ τερμάτισαν οι Stéphane Peterhansel / Jean-Paul Cottret, ακολουθούμενοι από τους Sébastien Loeb/Daniel Elena, ενώ στην Τρίτη θέση βρέθηκαν οι Cyril Despres και David Castera. Άτυχοι στάθηκαν οι Sainz/Cruz, που εγκατέλειψαν μετά από έξοδο σε ειδική διαδρομή. Σημειώστε, τέλος, ότι η επιτυχία αυτή δεν θα ήταν δυνατή χωρίς την τεχνική και άλλη υποστήριξη που πρόσφερε η ομάδα της Peugeot στα πληρώματά της, με 88 άνδρες και γυναίκες (από τους οποίους οι 12 μηχανολόγοι, 26 μηχανικοί-τεχνίτες, 2 φυσικοθεραπευτές και 1 γιατρός) και 25 φορτηγά και άλλα οχήματα συνοδείας.

Peugeot 3008 DKR

Κινητήρας: V6 - 2993 cm3

Ισχύς: 340 hp

Ροπή: 800 Nm / 5000 rpm

Ταχύτητα: 200 km/h

M x Π x Y: 4.321 x 2.200 x 1.799 mm

Μεταξόνιο: 3.000 mm

Πρόβολος*: 623 / 689 mm

Ρεζερβουάρ: 400 lit.

*Εμπρός/πίσω

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.