Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Peugeot 3008: Τεχνολογικός πολιτισμός

Εξαιρετικά πολιτισμένο και εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας είναι το νέο 3008

Παρακολουθώντας τους ανθρώπους της Peugeot να απαριθμούν τα χαρίσματα του νέου προϊόντος τους και να εξιστορούν πόσο εντυπωσιάστηκαν όταν οδήγησαν πρώτη φορά το αυτοκίνητο, αναπόφευκτα σκεπτόμουν ότι υπερβάλλουν, διότι αν δεν παινέψεις το σπίτι σου… Ωστόσο, πέρα από οποιαδήποτε άλλα σχόλια και παρατηρήσεις που μπορεί κανείς να κάνει, έπειτα από ενδελεχή ενημέρωση και μια σύντομη οδηγική εμπειρία καταλήγει σίγουρα σε μία διαπίστωση: το νέο 3008 είναι εξαιρετικά ευχάριστο στην οδήγηση και αποπνέει μια συνολική αίσθηση ποιότητας.

Ο πετρελαιοκινητήρας

Το πώς και το γιατί θα τα δούμε στη συνέχεια, αφήνοντας την ανάλυση των υπέρ και των κατά για την αναλυτική δοκιμή του μοντέλου. Θα πω όμως ότι αυτό το λίγο που εισέπραξα κατ’ αρχάς εγώ στο τιμόνι του 3008 έχει να κάνει και με τον πολύ καλό πετρελαιοκινητήρα 1.6 BlueHDi. Ας δούμε, όμως, τι φέρνει μαζί του το καινούργιο γαλλικό «τζιποειδές». Το πόσο ωραίο ή δυναμικό είναι το βλέπετε στις φωτογραφίες, εγώ άνετα θα το χαρακτήριζα και επιθετικό και μοντέρνο και μάλιστα μέσα έξω, αφού το ντιζάιν του εσωτερικού δεν είναι ό,τι πιο κλασικό συναντάει κανείς στις μέρες μας. Και αυτό δεν αφορά μόνο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων, που τον βλέπεις πάνω –και όχι μέσα– από το μικρό τιμόνι και σου δίνει μια αίσθηση πιλότου, αλλά και τους διακόπτες που θυμίζουν πλήκτρα πιάνου, καθώς και ένα σωρό άλλες λεπτομέρειες που συνοδεύουν την καθημερινότητα του οδηγού. Ο κατάλογος των ηλεκτρονικών συστημάτων παντός τύπου και αποστολής είναι απλώς τεράστιος και οι Γάλλοι χρησιμοποιούν τον όρο ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) για ένα πακέτο που αναλαμβάνει να φρενάρει πριν από σας για σας (Active Safety Brake) ή σας ειδοποιεί να φρενάρετε εγκαίρως (Distance Alert), δεν επιτρέπει να αλλάξετε λωρίδα αν χαλαρώσετε (Active lane departure warning), σας «ξυπνάει» αν οδηγείτε μονότονα πολλή ώρα (Driver attention warning) κ.ο.κ. Δεν λείπει το προσαρμοζόμενο –Active– Cruise Control, αλλά και ένας «βοηθός» παρκαρίσματος, το Vision Park (για περιμετρικό έλεγχο 360º). Και επειδή στην εποχή μας δεν ζει κανείς χωρίς ίντερνετ, είναι διαθέσιμο το λεγόμενο Mirror Screen, όπου προβάλλεται το smartphone σας στη μεγάλη οθόνη αφής 8’’ στο κέντρο του ταμπλό, υπάρχει δε συμβατότητα με Android Auto και Apple CarplayTM (από iPhone 5 και πάνω).

Ολα αυτά έχουν χτιστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα EMP2 της PSA και συνδυάζονται με μια σύγχρονη γκάμα υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων που περιλαμβάνει τον τρικύλινδρο 1.2 PureTech με 130 ίππους και τον τετρακύλινδρο 1.6 THP με 165 ίππους (και οι δυο τους βενζίνης), καθώς και τους ντίζελ 1.6 BlueHDi με 100 ίππους, 1.6 BlueHDi με 120 ίππους και 2.0 L BlueHDi με 180 ίππους. Ολοι τους συνοδεύονται από κιβώτια έξι σχέσεων, χειροκίνητα ή αυτόματα, πλην του κινητήρα των 100 ίππων που συνδυάζεται με πεντάρι κιβώτιο. Η αυξημένη στους 22 πόντους απόσταση από το έδαφος, οι 20 μοίρες της γωνίας προσέγγισης και οι 29 της γωνίας αποχώρησης είναι τα χαρακτηριστικά που επιτρέπουν στο 3008 να κινηθεί στο χώμα χωρίς τον φόβο «να βρει».

Συνειδητική επιλογή

Η επιλογή να μην υπάρχει σύστημα 4Χ4 μπορεί να φαίνεται υπερβολική, σκεφτείτε όμως ότι η Peugeot συμμετέχει στο ράλι Ντακάρ με αυτοκίνητο που έχει την κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς! Δεν είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη, το γνωρίζω, όμως έχετε υπόψη ότι η αγορά των παντός είδους SUV είναι μόνο κατά 25% τετρακίνητη. Προφανώς το 4Χ4 δίνει κάτι παραπάνω, εδώ όμως έγινε η επιλογή να στηριχθεί το 3008 στο εξελιγμένο σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης και στα ειδικά ελαστικά προκειμένου να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις της κίνησης εκτός δρόμου. Αν παρ’ όλα αυτά επιμένετε στο 4Χ4, περιμένετε μέχρι το 2019 που θα κάνει την εμφάνισή του το υβριδικό (plug in hybrid) 3008…

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κινητήρας: 1.199/1.560 cm 3

Ισχύς: 130/100 PS

0-100 km/h: 10,8’’/13,1’’

Ταχύτητα: 188/174 km/h

Κατανάλωση*: 5,1/4,0 lit./100 km

Εκπομπές CO2: 117/103 g/km

M x Π x Y: 4.447 x 1.841 x 1.624 mm

Πορτμπαγκάζ: 520 λίτρα

Τιμή:** 24.900 €

Στον πίνακα αναφέρονται τα στοιχεία των βασικών εκδόσεων βενζίνης/ντίζελ

*Τυποποιημένη (μεικτή)

**Τιμή βασικής έκδοσης, με το ισχύον προωθητικό πρόγραμμα

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.