Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper

Στην Εισαγγελία Διαφθοράς ο φάκελος για την ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Ποινικός φάκελος για τη ζημιά εκατομμυρίων που προκάλεσε στο ελληνικό δημόσιο η ιδιωτικοποίηση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά βρίσκεται στα χέρια της Εισαγγελίας Διαφθοράς. Θα ερευνηθεί και ο ρόλος πολιτικών προσώπων.

Της Κατερίνας Κατή

Στην Εισαγγελία Διαφθοράς διαβιβάστηκαν νέα στοιχεία που προέκυψαν από έρευνες της ανακρίτριας κατά της Διαφθοράς, Ηλιάννας Ζαμανίκα και του επίκουρου ανακριτή, Γιώργου Ευαγγέλου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, από τα μέχρι τώρα στοιχεία της έρευνας τους διαπιστώθηκε ότι η πώληση των Ελληνικών Ναυπηγείων Σκαραμαγκά στην γερμανική κοινοπραξία HDW/Ferrstaal προκάλεσε ζημία στο ελληνικό δημόσιο που ξεπερνά τα 53 εκατομμύρια ευρώ.

Χαρακτηριστικό είναι ότι η γερμανική κοινοπραξία ουδέποτε κατέβαλε το χρηματικό ποσό που είχε δεσμευθεί να καταβάλει ως αύξηση μετοχικού κεφαλαίου στην ΕΝΑΕ ,ενώ την ημέρα της υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης (31/5/2002) υπογράφεται και η σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό των γερμανικών υποβρυχίων .

Η Εισαγγελία διαφθοράς καλείται τώρα να διερευνήσει τις συνθήκες της επίμαχης μεταβίβασης , αλλά και τις ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες για κακουργηματική απιστία σε βάρος του Δημοσίου όλων των εμπλεκομένων συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών προσώπων που συμμετείχαν στη Διυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποίησης.

Σε περίπτωση που η έρευνα σκοντάψει πάνω σε ποινικές ευθύνες πολιτικών προσώπων θα πρέπει να διαβιβάσει τη δικογραφία στη Βουλή.

Δικαστικές πηγές πάντως τονίζουν - ότι σε περίπτωση που διευρυνθεί ο κύκλος των αδικημάτων και εντοπιστεί ροή χρήματος,τότε τα αδικήματα παραμένουν "ενεργά" ακόμα και για τα εμπλεκόμενα πολιτικά πρόσωπα ,για τα οποία έχει λόγο η τακτική δικαιοσύνη.

Η ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ

Στο παρελθόν οι έρευνες της Δικαιοσύνης αφορούσαν μόνο στις συμβάσεις των εξοπλιστικών προγραμμάτων και στη διάπραξη των αδικημάτων της δωροδοκίας και του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος.

Τώρα οι ανακριτές διαφθοράς, μετά από βούλευμα του Συμβουλίου Εφετών , στο πλαίσιο συμπληρωματικής έρευνας για τα γερμανικά υποβρύχια ερεύνησαν για πρώτη φορά από τότε που ξεκίνησε ο ποινικός έλεγχος για την προμήθεια των εξοπλιστικών και τις συνθήκες ιδιωτικοποίησης των Ναυπηγείων (ΕΝΑΕ).

Από την έρευνα αυτή προέκυψε ότι η πώληση της ΕΝΑΕ έγινε χωρίς καμία διαφανή διαγωνιστική διαδικασία,αλλά και κατά παραβίαση των κατευθυντήριων γραμμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ιδιωτικοποίηση Εταιρειών που βρίσκονται υπό κρατικό έλεγχο.

Οι δικαστικοί λειτουργοί έχουν ήδη απαγγείλει κατηγορία για απιστία σε βαθμό κακουργήματος σε βάρος ενός υπαλλήλου των ΕΝΑΕ, ωστόσο στη νέα προκαταρκτική που αναμένεται να διενεργηθεί από την Εισαγγελία Διαφθοράς θα ερευνηθεί ο ρόλος όλων των προσώπων - πολιτικών και μη - που ενεπλάκησαν στην υπόθεση εξαγοράς των Ναυπηγείων από τη HDW.

ΤΙ ΕΧΕΙ ΠΡΟΚΥΨΕΙ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ

Από τη μελέτη των εγγράφων , των προσφορών όλων των εταιρειών για την εξαγορά των Ναυπηγείων και την αξιολόγηση των συμβάσεων οι ανακριτές κατέληξαν στα εξής :

-Οι εμπλεκόμενοι ( Μέλη της ΕΝΑΕ, εργαζόμενοι,ΕΤΒΑ και μέλη της ελληνικής κυβέρνησης ) έθεσαν τη γερμανική εταιρεία σε πλεονεκτική θέση έναντι των άλλων διαγωνιζομένων , ώστε να προτιμηθεί έναντι των αντιπάλων της δίνοντας συγκεκριμένα ωφελήματα ( τα οποία δεν προσέφεραν σε άλλες ) .

-Η γερμανική κοινοπραξία έχοντας πλήρη γνώση και εικόνα για τα οικονομικά δεδομένα της ΕΝΑΕ (εκκρεμείς συμβάσεις ,χρέη και παράνομες κρατικές ενισχύσεις ) αξίωσε και τελικά κατάφερε να πάρει συγκεκριμένα ανταλλάγματα .

-Τα πρόσωπα που συμμετείχαν στις διαπραγματεύσεις φέρονται ότι έπεισαν τη γερμανική εταιρεία να αποσύρει αντιρρήσεις που αρχικά είχε προβάλει προκειμένου να γίνει δεκτή η προσφορά της , καθώς σε διαφορετική περίπτωση κινδύνευε με αποκλεισμό . Τα ίδια πρόσωπα της υποσχέθηκαν ότι μετά την υπογραφή της σύμβασης θα ικανοποιούνταν όλες της οι απαιτήσεις .Μεταξύ των πολλών ωφελειών ήταν ότι αγόρασε την ελληνική επιχείρηση (ΕΝΑΕ ) απαλλαγμένη από πρόστιμα, τόκους υπερημερίας και άλλες οφειλές. Επιπλέον, ανέλαβε και το πρόγραμμα επισκευής και εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων .

Μάλιστα , οι συνθήκες υπογραφής της σύμβασης ιδιωτικοποίησης αποτέλεσαν αντικείμενο έρευνας και της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής , η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η ιδιωτικοποίηση ζημίωσε το ελληνικό Δημόσιο χαρακτηρίζοντας μάλιστα παράνομη την επιλογή της προσφοράς των Γερμανών. 

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.