Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Μην το χάσετε

Ταξίδι με τον Υπερσιβηρικό, στο Docville την Κυριακή με το Documento

- Η εμπειρία ενός ταξιδιού με τον Υπερσιβηρικό δεν συγκρίνεται με τίποτα. Ο Γιώργος Πιτροπάκης, συγγραφέας του βιβλίου «Υπερσιβηρικός – Ενα τρένο που το λένε Ρωσία» (Εκδόσεις Βιβλιοπέλαγος) συμπυκνώνει την εμπειρία του από το ταξίδι του με το θρυλικό τρένο μοιράζεται μαζί μας τις πιο ενδιαφέρουσες στάσεις του.

- Η Μαρία Σκουλά που πρωταγωνιστεί στο νέο έργο του Ευθύμη Φιλίππου «Rob/Ρομπ», αναφέρει στη Στέλλα Χαραμή τις αγωνίες της («όταν γεννήθηκε η κόρη μου, ήμουν τρομοκρατημένη να μην πάει κάτι στραβά. Μετά συνειδητοποίησα ότι μπορεί να αναπνέει και χωρίς εμένα») αλλά και τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζει στην καριέρα της.

- Ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Μπιμπής είναι ο φετινός νικητής του βραβείου Δημήτρης Χορν. Στη συνέντευξη του στην Ηλέκτρα Ζαργάνη αναφέρεται στην τέχνη που θεάτρου «που απευθύνεται στις ψυχές και τις καρδιές των θεατών», θεωρεί ότι ανήκει σε μια γενιά που έχει μπει στον γύψο και τονίζει πως «το μόρφωμα που ονομάζεται καπιταλισμός αν δεν καταρρεύσει πλήρως δεν πρόκειται να επανέλθει η αξία της ανθρώπινης ζωής».

- Με αφορμή την έξοδο στις αίθουσες της νέας ταινίας του Στίβεν Σπίλμπεργκ «The post: Απαγορευμένα μυστικά», το Documento ξεχωρίζει τα κορυφαία πολιτικά θρίλερ της έβδομης τέχνης που αφορούσαν αυθεντικά σκάνδαλα τα οποία αποκάλυψαν κάποιοι τολμηροί δημοσιογράφοι, αλλάζοντας έτσι την ιστορία.

- Ο Γιάννης Αγγελάκας και ο Νίκος Βελιώτης αποδέχτηκαν την πρόσκληση του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος για μια συναυλία στο Βασιλικό Θέατρο στις 19 Ιανουαρίου όπου θα παρουσιάσουν τραγούδια από συνεργασίες τους καθώς και φρέσκες διασκευές ρεμπέτικων, λαϊκών και άλλων τραγουδιών. Τίτλος της συναυλίας «Οι Λύκοι επιστρέφουν» και η Mαρίνα Αγγελάκη έχει τις λεπτομέρειες.

- Η εικαστικός ΑΣΚΤ Κατερίνα Μαγείρου ανοίγει ένα παράθυρο στο χρόνο της ελληνικής ιστορίας και μας ταξιδεύει 4000 χρόνια πριν, με το έργο «Τα ταυροκαθάψια» που αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα του μινωίτικου πολιτισμού της χαράς. Το ύφος του συγκεκριμένου εικαστικού έργου εκπέμπει τον χαρακτήρα του πολιτισμού στον οποίο ανήκει, με έμφαση στα σημάδια ευμάρειας της μινωικής κοινωνίας, όπου διακρίνονται στοιχεία φιλειρηνικότητας, αγάπης για τη ζωή, τη φύση και την καλαισθησία, ελευθερίας και καινοτομίας.

- Η χορεύτρια και χορογράφος Χριστίνα Σουγιουλτζή μιλάει στην Αφροδίτη Ερμείδη για την παράσταση «Η εκδίκηση του πυριτίου» και μιλάει τόσο για τη συνεργασία της με τον Χαΐνη Δ. Αποστολάκη, όσο και για την ιστορία της καλλιτεχνικής ομάδας «Κι όμΩς κινείται» που υπογράφει την επιμέλεια της πειραματικής παράστασης που βασίζεται σε ένα διήγημα επιστημονικής φαντασίας από το βιβλίο του Αποστολάκη «Φτου ξελεφτερία».

- Οι Χρυσές Σφαίρες δόθηκαν και όλα οδηγούν στη βεβαιότητα ότι τα φετινά Όσκαρ θα είναι τα πλέον αμφίρροπα των τελευταίων ετών. Στο ρεπορτάζ του Κωνσταντίνου Καϊμάκη αναφέρονται οι νικητές των βραβείων που δίνουν κάθε χρόνο οι ξένοι ανταποκριτές στο Λος Άντζελες και επισημαίνονται οι ταινίες εκείνες που θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον του «πλανήτη σινεμά» για τους επόμενους δύο μήνες από τη στιγμή που θα ανακοινωθούν οι οσκαρικές υποψηφιότητες.

- Ενας από τους πιο ταλαντούχους νεαρούς τραγουδοποιούς της ανεξάρτητης σκηνής, ο Τζεφ Μαράουι, μιλάει στο Γιάννη Παπαϊωάννου για το νέο του δίσκο με τίτλο «Comfort food» και δηλώνει πως «πάντα είχα μεγάλη δυσκολία να καταλάβω τι είμαι –είμαι Βραζιλιάνος, είμαι Σύρος, είμαι Ελληνας;».

- Ενας Ελληνας στην Αγρια Δύση. Στο Τούσον της Αριζόνα, στα νοτιοδυτικά των ΗΠΑ, εκεί όπου η έρημος είναι το κυρίαρχο στοιχείο, δίπλα στον σιδηροδρομικό σταθμό που ξεκούραζε τους πρώτους θαρραλέους πιονέρους μετακόμισε πριν από μια δεκαετία ο Λουκάς Λάζος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο της Αριζόνα και μας περιγράφει τις εντυπώσεις του.

- Κάποια περίπτερα δεν είναι μόνο για τσιγάρα. Μία βόλτα στην Ακαδημίας μπορεί να φορτώσει τις τσάντες σας με κιτρινισμένες σελίδες και βιβλία που μυρίζουν αναμνήσεις. Στο ρεπορτάζ της Ηλέκτρας Ζαργάνη αναφέρονται λεπτομερώς τα περίπτερα - βιβλιοπωλεία δρόμου στο κέντρο της Αθήνας που έχουν μυστικά τα οποία κρύβονται πίσω από το μεταχειρισμένο χαρτί και οι φανατικοί πελάτες τους τα διαβάζουν όρθιοι.

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.