Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Και πάλι δια χειρός Ντέιβιντ Λιντς

Twin Peaks: Η θρυλική σειρά επιστρέφει

Είκοσι έξι χρόνια μετά, η μεταφυσική σουρεαλιστική σαπουνόπερα που έμπλεξε το «Πέιτον Πλέις» με τα «X-Files», αλλάζοντας για πάντα τη σύγχρονη τηλεόραση και μετατρέποντάς τη σε έργο τέχνης, επιστρέφει δυναμικά, με τον δημιουργό της Ντέιβιντ Λιντς να σκηνοθετεί και τα 18 νέα επεισόδια που στην Ελλάδα άρχισαν να προβάλλονται από τη Δευτέρα 22 Μαΐου στο Cosmote TV.

Αν και τον Απρίλιο του 1990 όλος ο κόσμος αναρωτιόταν σε βαθμό υστερίας «ποιος σκότωσε τη Λόρα Πάλμερ», έναν και κάτι χρόνο αργότερα η σειρά κόπηκε επειδή τα νούμερα τηλεθέασης έπεφταν. Τώρα ο Λιντς επιστρέφει για να μας εξηγήσει τι έγινε αυτά τα 26 χρόνια.

Η σειρά κόπηκε απότομα ύστερα από 30 επεισόδια και ενώ ο δολοφόνος είχε βρεθεί, με τις παράδοξες καταστάσεις που στην αρχή μάγεψαν τους τηλεθεατές να έχουν αρχίσει να ξεφεύγουν, το κοινό να αδιαφορεί και πολλά ερωτήματα να μένουν αναπάντητα. Ο Ντέιβιντ Λιντς, ένας από τους πιο αγαπημένους και βραβευμένους καλτ σκηνοθέτες, επιστρέφει θριαμβευτικά στην ενεργό εμπορική δράση έπειτα από 11 χρόνια πειραματικής εξαφάνισης στο διάστημα. Τώρα τι ακριβώς σημαίνει εμπορικό για τον Λιντς είναι πολύ σχετική υπόθεση. Η ταινία που τον έκανε παγκοσμίως γνωστό ήταν το «Μπλε βελούδο» (1986), που έχει πολλά κοινά στοιχεία με το «Twin Peaks». Πειραγμένοι εγκεφαλικά χαρακτήρες με συναισθηματική και νοητική στρέβλωση, μπλεγμένοι σε ένα σαρκαστικό και κατάμαυρο θρίλερ μυστηρίου μιας πόλης στο πουθενά, με τον θεατή να μην ξέρει πότε να γελάσει και πότε να τρομάξει.

Στην αρχή ήταν σίριαλ για τη Μέριλιν Μονρόε

Μετά την επιτυχία του «Μπλε βελούδου» η Warner Bros. ήθελε να προσλάβει τον Λιντς για μια εναλλακτική, ψυχεδελική βιογραφία της Μέριλιν Μονρόε. Κάτι που ενθουσίασε τον σκηνοθέτη, αφού πάντα έχει ένα ευγενικά νοσηρό ενδιαφέρον για τις εξαίσιες γυναίκες με ακραία προβληματικό υπόβαθρο. Το θέμα δεν προχώρησε, ωστόσο ο συνεργάτης του Μαρκ Φροστ του πρότεινε να κάνουν μια εναλλακτική σαπουνόπερα, η υπόθεση της οποίας θα εξελισσόταν στο χαμένο στα αμερικανοκαναδικά σύνορα Twin Peaks, που θα σεβόταν αλλά ταυτόχρονα θα ανέτρεπε τα κλισέ των τηλεοπτικών δραμάτων της εποχής. Η φράση-κλειδί του Φροστ που έβαλε φωτιά στον Λιντς ήταν: «Πρέπει να κάνεις μια σειρά για την Αμερική όπως τη βλέπεις εσύ με μια δόση από Ντίκενς».

Αμέσως γεννήθηκε η ιδέα ενός υπέροχου πτώματος που το ανακαλύπτει η κοινότητα· ήταν η αγαπημένη όλων, αλλά ζούσε μια –ας πούμε– άγρια διπλή σεξουαλική ζωή, την ώρα που στα δάση του Twin Peaks καραδοκούν διάφορα πνεύματα. Για τους κατοίκους δεν μιλάμε: μια γυναίκα συνομιλεί με το κούτσουρό της που της λέει μυστικά, ένας γίγαντας επισκέπτεται τον πράκτορα του FBI Kούπερ που έχει πάει να λύσει το φονικό και του αποκαλύπτει μυστικά, όλοι βασικά πηδιούνται με όλους, ο ζάπλουτος ιδιοκτήτης του μεγαλύτερου ξενοδοχείου διαθέτει και πορνείο μέσα στο οποίο δουλεύει τίγκα στην πρέζα η κόρη του, μια Κινέζα χήρα, ιδιοκτήτρια ξυλουργείου, που τη μισεί η πεθερά της, μαζί με την οποία όμως κάνουν σεξ με τον ζάπλουτο για να καεί το ξυλουργείο και να εισπράξουν την ασφάλεια, μια γκαβή από το ένα μάτι που παθαίνει υστερία καθώς δεν της εγκρίνουν ως ευρεσιτεχνία την «αθόρυβη κουρτίνα» και αφού συνέρχεται αποκτά υπερφυσικές δυνάμεις, ο βενζινάς άντρας της που τα έχει με την ιδιοκτήτρια ενός καφέ η οποία είναι παντρεμένη με έναν φυλακισμένο για φόνο ο οποίος πιτσικουλιάζεται με την Κινέζα και ένας νάνος που μιλάει ανάποδα χορεύοντας τζαζ σε θεϊκή μουσική του Αντζελο Μπανταλαμέντι και στο τελευταίο επεισόδιο λέει σχεδόν προφητικά: «Θα τα ξαναπούμε σε 25 χρόνια».

Πειραγμένοι εγκεφαλικά χαρακτήρες με συναισθηματική και νοητική στρέβλωση, μπεγμένοι σε ένα σαρκαστικό και κατάμαυρο θρίλερ μυστηρίου μιας πόλης στο πουθενά

Α, ταυτόχρονα εμφανίζονται η ξαδέρφη της Λόρα Πάλμερ, που είναι σαν δίδυμη και το κάνει με όσους το έκαναν με τη Λόρα, και ένα στοιχειό, ο Μπομπ. Στο μεταξύ κι ενώ στα αμερικανοκαναδικά σύνορα παίζει εμπόριο ναρκωτικών, η Λόρα είχε βάλει αγγελίες για παρτούζα σε περιοδικό σεξ, ο αστυνόμος Αντι ανακαλύπτει ότι δεν έχει σπέρμα αλλά η γραμματέας του τμήματος είναι γκαστρωμένη, ο σερίφης πηδάει κι αυτός την Κινέζα και ο Κούπερ, που είναι εθισμένος στα ντόνατ και στον σκέτο καφέ, μιλάει στο μαγνητόφωνό του σε μια μυστηριώδη Νταϊάν, ενώ στα νύχια των πεθαμένων κοριτσιών ανακαλύπτουν κρυμμένα γράμματα. Αυτή είναι απλώς η σουρεαλιστική λιντσική περίληψη.

Τα πράγματα όσον αφορά τη θεαματικότητα άρχισαν να στραβώνουν στον δεύτερο κύκλο, μετά την αποκάλυψη του δολοφόνου της Λόρα Πάλμερ. Εκείνη την εποχή η υστερία ήταν τέτοια που εμφανίστηκαν γκράφιτι στους δρόμους τα οποία έγραφαν «Αυτός σκότωσε τη Λόρα Πάλμερ», με τον μύθο να λέει ότι οι δημιουργοί άλλαξαν τον δολοφόνο. Μετά την αποκάλυψη του δράστη, το κοινό σταμάτησε να ενδιαφέρεται και η σειρά κόπηκε, καθώς η ίντριγκα άρχισε να παραφουσκώνει με διάφορα μεταφυσικά. Τόσο ο Λιντς όσο και συντελεστές της σειράς αντιστάθηκαν σθεναρά στην απόφαση του ABC να αποκαλύψει τον δολοφόνο στα μισά του δεύτερου κύκλου επεισοδίων, με τον σκηνοθέτη να επιμένει ότι η σειρά είναι ένας συνδυασμός σαπουνόπερας, μεταφυσικής και αστυνομικού θρίλερ και το τελευταίο που τον ενδιέφερε ήταν να αποκαλυφθεί ο δολοφόνος της Λόρα. Την ίδια εποχή η κόρη του Τζένιφερ Λιντς κυκλοφόρησε ένα σούπερ βιβλίο «Το κρυφό ημερολόγιο της Λόρα Πάλμερ».

Δεν είναι σειρά, είναι ποπ φαινόμενο

Το 1992 ο Ντέιβιντ Λιντς έβγαλε την ταινία «Ο ύποπτος κόσμος του Τουίν Πικς», που περιγράφει τα γεγονότα πριν από τη δολοφονία της Λόρα. Για τους κριτικούς είναι μια από τις χειρότερες ταινίες του σκηνοθέτη, για μένα είναι ένα παραισθησιακό αριστούργημα. Ηταν ολοφάνερο πως ο μύθος της ξεπερνούσε και τον ίδιο. Η ταινία, πολύ πιο τολμηρή από τα τηλεοπτικά δεδομένα της εποχής, είναι σαν τριπάκι σε μια κόλαση από την οποία θέλεις να ξεφύγεις αλλά επιμένεις να παραμένεις.

Υστερα από πολλά χρόνια συζητήσεων και επανειλημμένες αρνήσεις, τελικά ο Ντέιβιντ Λιντς είπε το «ναι» και έτσι την Κυριακή 21 Μαΐου στις ΗΠΑ από το Showtime και τη Δευτέρα 22 Μαΐου στην Ελλάδα από την Cosmote TV όλα τριγύρω αλλάζουνε, μένουν τα ίδια και είναι αλλιώς. Από το παλιό καστ επιστρέφουν ο Κάιλ Μακλάχλαν, η Μέιντσεν Εϊμικ, ο Ντέινα Ασμπρουκ, η Σέριλ Λι (Λόρα Πάλμερ), η θεά Σέριλιν Φεν, ενώ οι γκεστ εμφανίσεις της Μόνικα Μπελούτσι, της Ασλεϊ Τζαντ και της Τζένιφερ Τζέισον Λι είναι μερικές μόνο από τις εκπλήξεις του καινούργιου κύκλου.

Ενας αγαπημένος συνάδελφος, ο Λουδοβίκος, 23 χρόνων, μου είπε αφού το είδε, ενθουσιασμένος, έπειτα από χρόνια πως η μόνη λογική εξήγηση για το παράδοξο σύμπαν του «Twin Peaks» είναι ότι όλοι οι ήρωες είναι έγκλειστοι σε ψυχιατρείο και βιώνουν έναν πλασματικό κόσμο. Και μόνο ο τίτλος του πρώτου επεισοδίου του νέου κύκλου, «Το κούτσουρό μου έχει ένα μήνυμα για σένα», μάλλον τον δικαιώνει.

Οταν μιλάει ο θεός

Κύριε Λιντς, τι πρέπει να ξέρουν οι θεατές για τα νέα επεισόδια;

Aπολύτως τίποτε. Είναι σημαντικό να έχεις δει την ταινία «Ο ύποπτος κόσμος του Τουίν Πικς», αλλά και αν δεν την έχεις δει μπορείς να ακολουθήσεις την πλοκή. Εγώ προσωπικά δεν είδα ξανά κανένα από τα παλιά επεισόδια. Επιστρέφω σε μια πόλη μέσα σε ένα μαγικό δάσος που είναι γεμάτη μυστήρια άλυτα για 25 χρόνια. Ολη η εμπειρία ήταν σαν μια μυστικιστική οικογενειακή επανένωση. Αποφάσισα να επιστρέψω στον κόσμο του «Twin Peaks» πατώντας σε θραύσματα ιδεών για τον κόσμο του που άρχισαν να μετατρέπονται μέσα μου σε ολοκληρωμένες ιδέες. Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορώ να πω γι’ αυτό που θα δείτε, αλλά δεν μου επιτρέπεται.

INFO

Μάθετε περισσότερα στο http://www.sho.com/twin-peaks

Σχόλια

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.