Ζάχα Χαντίντ: Η γυναίκα που έβαλε καμπύλες στα κτίρια στο σημερινό doodle της Google (Photos)

Ζάχα Χαντίντ: Η γυναίκα που έβαλε καμπύλες στα κτίρια στο σημερινό doodle της Google (Photos)

Η γυναίκα – σύμβολο, που έφερε την επανάσταση στην αρχιτεκτονική, αλλά και στην αισθητική της γεωμετρίας είναι σήμερ ατο τιμώμενο πρόσωπο της Google, που της αφιέρωσε το doodle της.

Η Ιρακινή, εκπρόσωπος της αποδόμησης, αρχιτέκτονας. γεννήθηκε στη Βαγδάτη  στις 31 Οκτωβρίου 1950 και πέθανε άδοξα στις 31 Μαρτίου 2016.

Το 1980 άνοιξε στο Λονδίνο το δικό της αρχιτεκτονικό γραφείο. Κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1980 δίδαξε, επίσης, στην Αρχιτεκτονική Ένωση του Λονδίνου. Το 2002 η Ζάχα Χαντίντ κέρδισε τον διεθνή διαγωνισμό σχεδίου για να σχεδιάσει το νέο γενικό σχέδιο πόλης της Σιγκαπούρης. Το 2004 έγινε η πρώτη γυναίκα που κέρδισε το Βραβείο Πρίτσκερ.

Η Ζάχα Χαντίτ, που άφησε την τελευταία της πνοή στις 31 Μαρτίου 2016 στο Λος Άντζελες εξαιτίας μιας βρογχίτιδας που εξελίχθηκε σε καρδιακή προσβολή, άφησε ευδιάκριτο το αποτύπωμά της σε έργα – ορόσημα της σύγχρονης αρχιτεκτονικής.

Η γεωμετρία στα έργα της Zaha Hadid

Η προοπτική είναι απαραίτητο συστατικό για κάθε αρχιτεκτόνημα. Η Zaha Hadid χρησιμοποιεί την προοπτική κατά κόρον στις συνθέσεις της, αφού την επιβάλλουν και οι μορφές τις οποίες χρησιμοποιεί. Ίσως είναι κατάλοιπο από τις αρχικές σπουδές της στα μαθηματικά, αλλά μόνο ως κατάλοιπο δεν αντιμετωπίζεται. Η συγκεκριμένη σπουδή της γεωμετρίας μάς δίνει τα “πλαστικά” αποτελέσματα των έργων της.

Η αφαίρεση, έννοια σχετική με την αποδόμηση, χαρακτηρίζει το έργο της Zaha Hadid (Ζάχα Χαντίντ). Η αρχιτέκτονας την αφομοιώνει στο έργο της με έναν ιδιαίτερο τρόπο. Η αφαίρεση για την Zaha Hadid υπονοεί την αποφυγή του οικείου και των στερεότυπων τυπολογιών.

Αντί, λοιπόν, να θεωρήσει ως δεδομένα αρχιτεκτονικά στοιχεία σπίτια, δωμάτια κτλ., η Zaha Hadid ανασυσταίνει τις λειτουργίες του χώρου, της σχέσης του μέσα και του έξω, μέσω ορίων, πεδίων, όγκων, επιπέδων και τομών. Αυτή η δημιουργική πορεία της προσέγγισής της οφείλεται στην «open-endedness» σύνθεση, καθώς επίσης και στα αφαιρετικά στοιχεία τα οποία εισάγει μέσα σε αυτήν. Για να διατηρήσει το αδέσμευτο πνεύμα της αφαίρεσης στα κτίριά της, αποφεύγει να σχεδιάσει τις λεπτομέρειες οι οποίες υποδηλώνουν άμεσα τη λειτουργία του εκάστοτε χώρου.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter