Παραίτηση μέλους επιτροπής του ΕΟΦ λόγω ενστάσεων για το εμβόλιο της AstraZeneca

Σοβαρά ερωτήματα προκαλεί η παραίτηση μέλους της Eπιτροπής Φαρμακοεπαγρύπνησης του ΕΟΦ.

Με επιστολή του προς τον υπουργό Υγείας, Βασίλη Κικίλια, την οποία ανάρτησε και στον προσωπικό λογαριασμό του στο facebook, ζητά την αντικατάσταση του διότι, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, η εν λόγω Επιτροπή «δεν έχει το θάρρος να αναδείξει πιθανά προβλήματα των εμβολίων».

Ο Παναγιώτης Γ. Βλαχογιαννόπουλος, καθηγητής Παθολογίας-Ανοσολογίας Ιατρικής Σχολής ΕΚΠΑ κάνει ξεκάθαρο στην επιστολή του ότι είναι «ένθερμος θιασώτης των εμβολίων». Παράλληλα, επισημαίνει ότι παρακολουθεί πάνω από 10 χιλιάδες ασθενείς με συστηματικά αυτοάνοσα ρευματικά νοσήματα και τονίζει ότι έχει προτείνει σε όλους εμβολιασμό με το διαθέσιμο κάθε φορά εμβόλιο, χωρίς να ξεχωρίζει κανένα από τα διαθέσιμα εμβόλια. Ωστόσο όπως αναφέρει «πρέπει να βγαίνουμε στην κοινωνία με θετικά και όχι αντιφατικά μηνύματα και να είμαστε διαφανείς και ειλικρινείς».

Αναλυτικά στην επιστολή του ο καθηγητής Παθολογίας -Ανοσολογίας του ΕΚΠΑ κατηγορεί τα μέλη της Επιτροπής για εθελοδουλία. Συγκεκριμένα όπως αναφέρει

«Η Επιτροπή αυτή δεν έχει το θάρρος να αναδείξει πιθανά προβλήματα των εμβολίων (ειδικά δε του εμβολίου της Astra-Zeneca) και είχε γνωματεύσει πάντοτε αρνητικά για την συσχέτιση ποικίλλων φαινομένων θρομβώσεων με το εν λόγω εμβόλιο. Η συνήθης τακτική της ήταν σε κάθε τέτοιο φαινόμενο που της αναφερόταν μέσω κίτρινης κάρτας, να αναζητά όλους τους παραδοσιακούς παράγοντες κινδύνου για θρόμβωση και να αποδίδει σε αυτούς (αν υπήρχαν) την θρόμβωση, αγνοώντας έναν σημαντικό παράγοντα, ήτοι την χρονική συνάφεια του γεγονότος με τη λήψη του εμβολίου. Αν δεν υπήρχαν εμφανείς παραδοσιακοί παράγοντες κινδύνου για θρόμβωση η Επιτροπή συνήθιζε να αναβάλλει μια τελεσίδικη απόφαση με το αιτιολογικό ότι η περίπτωση μελετάται».

Επίσης ο καθηγητής του ΕΚΠΑ αναφέρεται στην επιστολή του και στην περίπτωση γυναίκας που έχασε την ζωή της λίγες μέρες μετά τον εμβολιασμό της με το εμβόλιο της Astra Zeneca.

«Στην περίπτωση της θανούσης ασθενούς του Γ.Κ.Ν. Αθηνών η απροθυμία της επιτροπής να γνωματεύσει ήταν εξοργιστική: Θυμίζω ότι η ασθενής την 7η ημέρα μετά από τον εμβολιασμό με εμβόλιο Astra-Zeneca ανέπτυξε έντονο πονοκέφαλο και την 9η ημέρα εγκεφαλικό επεισόδιο θρομβωτικής αιτιολογίας, ακολούθως δε θρομβοπενία που ανάγκασε τους γιατρούς να διακόψουν παροδικά την ηπαρίνη και τότε η ασθενής ανέπτυξε θρόμβωση σε κεντρική αρτηρία του ενός κάτω άκρου και υπεβλήθη σε ακρωτηριασμό του εν λόγω άκρου. Η μετέπειτα νοσηλεία υπήρξε εργώδης και επιπλεγμένη και τελικώς η ασθενής κατέληξε. Με δική μου προτροπή η επιτροπή αποφάσισε τελικά να πιθανολογηση συσχέτιση του εμβολίου με τις θρομβώσεις με την λέξη «possible», ζήτησα δε να καταγραφεί η απόφαση και να ενημερωθεί το Υπουργείο και η Επιτροπή Εμβολιασμών. Αντί αυτού την επομένη Εσείς ανακοινώνετε ότι κανένα περιστατικό θρομβώσεων σχετικών με τον εμβολιασμό δεν έχει παρατηρηθεί στη χώρα μας, ένα ήταν υπό συζήτηση αλλά δεν απεδείχθη συσχέτισή του με το εμβόλιο».

Τέλος ο καθηγητής του ΕΚΠΑ μιλά για ανάγκη αύξησης της επιτήρηση εξηγώντας ότι «στα περισσότερα περιστατικά εγκεφαλικών θρομβώσεων προϋπάρχει πονοκέφαλος που αν δεχτούμε ότι μπορεί να σχετίζεται με το εμβόλιο είναι ένα σημάδι που μας πυροδοτεί να λάβουμε κάποια προληπτικά μέτρα και να αυξήσουμε την επιτήρηση»

Η επιστολή που δημοσιεύθηκε και στον προσωπικό λογαριασμό του Παναγιώτη Γ. Βλαχογιαννόπουλου στο facebook

Ετικέτες

Μυστικά & Documento

15/04/2021, 20:29