«Έμφραγμα» στη διώρυγα του Σουέζ: Δεκάδες πλοία σε αναμονή – Ζημία 10 δισ. δολάρια ημερησίως (Photos)

Εναλλακτικές οδούς εξετάζουν ήδη οι ναυτιλιακές εταιρείες καθώς για τέταρτη συνεχή ημέρα η διώρυγα του Σουέζ παραμένει σε καθεστώς αποκλεισμού μετά την προσάραξη του πλοίου «Ever Given». Δεκάδες πλοία περιμένουν να περάσουν από τη διώρυγα ενώ κανείς δεν ξέρει πότε θα ολοκληρωθεί η αποκόλληση του πλοίου ενώ εντείνονται οι φόβοι για επιβράδυνση της παγκόσμιας ναυσιπλοΐας.

Σύμφωνα με τη διαχειρίστρια αρχή, πρέπει να απομακρυνθούν μέχρι και 20.000 κυβικά μέτρα άμμου στη Διώρυγα του Σουέζ, ώστε να αποκολληθεί το πλοίο.  Σύμφωνα με το Bloomberg,  τα πλοία που αναμένουν διέλευση από τη διώρυγα μεταφέρουν πετρέλαιο και καταναλωτικά αγαθά αξίας 10 δισ. δολαρίων. Το 12% του παγκόσμιου εμπορίου διέρχεται από το κανάλι κάτι που το καθιστά μεγάλης στρατηγικής σημασίας.

Επτά γιγάντια δεξαμενόπλοια που μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο τροποποίησαν την πορεία τους  Παρασκευή μετά το κλείσιμο της κυκλοφορίας ενώ τρία δεξαμενόπλοια κάνουν τον περίπλου της Αφρικής μέσω του Ακρωτηρίου Καλής Ελπίδας.

Στο μεταξύ, οι αιγυπτιακές αρχές συνεχίζουν να συνεργάζονται με ομάδες διάσωσης από όλο τον κόσμο για να «ανοίξει» ξανά η Διώρυγα που παραμένει κλειστή από την περασμένη Τρίτη όταν το «Ever Given» προσάραξε στο νότιο τμήμα του καναλιού κατά τη διάρκεια καταιγίδας. Το πλοίο έχει σφηνωθεί στην άμμο, πιθανότατα και στις δύο πλευρές του καναλιού, και εκφράζονται φόβοι πως πρέπει να αφαιρεθεί μέρος του φορτίου του πλοίου με χωρητικότητα 220.000 τόνους. Ο διευθύνων σύμβουλος της Boskalis, εξειδικευμένης εταιρείας που έχει στείλει προσωπικό στο σημείο, εκτίμησε πως μία τέτοια διαδικασία μπορεί να διαρκέσει εβδομάδες, κάτι που θα επηρεάσει την αλυσίδα εφοδιασμού.

Σύμφωνα με την ολλανδική εταιρεία Smit Salvage, η οποία προσελήφθη από την εταιρεία διαχείρισης του πλοίου Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, να βοηθήσει στην αποκόλληση του πλοίου, η επιχείρηση θα μπορούσε να διαρκέσει «ημέρες ή και εβδομάδες».

Η Evergreen ανέθεσε σε ομάδες ειδικών της Smit Salvage, όπως επίσης της ιαπωνικής εταιρείας Nippon Salvage, να εκπονήσουν ένα «αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι εμπειρογνώμονες αναμένεται να φθάσουν σήμερα.

Η Bernhard Schulte Shipmanagement (BSM), που έχει αναλάβει χρέη τεχνικής διεύθυνσης του Ever Given, ανέφερε σε μια ανακοίνωση ότι οι προσπάθειες βυθοκόρησης συνεχίζονται.

Από την πλευρά της, η ιαπωνική εταιρεία Shoei Kisen Kaisha, ιδιοκτήτρια του πλοίου, ανακοίνωσε σήμερα ότι εργάζεται με τις αρχές της διώρυγας για την αποκόλληση, όμως η επιχείρηση είναι «εξαιρετικά δύσκολη».

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter