10 βασικά tips πριν ξεκινήσεις να τρέχεις στη φύση

Σε περίπτωση που σκέφτεστε να ξεκινήσετε το τρέξιμο έξω από την πόλη και να κάνετε προπονήσεις σε πλαγιές, βουνά και μονοπάτια, πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχουν πολλά στοιχεία που διαφοροποιούν μια τέτοιου τύπου προπόνηση από το τρέξιμο σε αστικό περιβάλλον.

Ακολουθεί μια λίστα με ορισμένες βασικές συμβουλές/πληροφορίες για όσους επιθυμούν να τρέχουν στην φύση:

Κάθε μονοπάτι έχει τις ιδιαιτερότητές του

Ένα από τα πολλά πράγματα που είναι χαρακτηριστικά στο συγκεκριμένο είδος τρέξιματος είναι ότι κάθε μονοπάτι έχει το δικό του μοναδικό έδαφος. Υπάρχουν μονοπάτια που είναι πλατιά και έχουν ως βάση το ασβεστόλιθο και υπάρχουν στενά μονοπάτια με μια ποικιλία εμποδίων, όπως τα δέντρα, τα πετρώματα, οι λόφοι και πολλά άλλα. Όσες μεγαλύτερες οι δυσκολίες της φύσης τόσο πιο γοητευτική η διαδρομή αρκεί να είσαι πληροφορημένος για τις ιδιαιτερότητές της.

Να έχετε χρόνο στη διάθεσή σας

Το τρέξιμο σε τέτοιους μπορεί να είναι εξαντλητικό και να διαρκέσει έως και δύο φορές σε σχέση με μια κανονική σας διαδρομή, ειδικά στα αρχικά στάδια της προπόνησης. Προσπαθείστε αφιερώσετε χρόνο ώστε να βρείτε το ρυθμό που σας ταιριάζει. Σε μερικές εβδομάδες, θα τρέχετε στους λόφους και θα έχετε την αίσθηση ότι είστε ένα με το έδαφος.

Κρατήστε τα μάτια σας στο μονοπάτι

Μπορεί να είναι δελεαστικό να κοιτάζετε ευθεία όταν τρέχετε ή να παρατηρείτε τη φύση γύρω σας, αλλά αυτό μπορεί γρήγορα να σας οδηγήσει σε πτώση. Αν θέλετε να απολαύσετε τα αξιοθέατα, μπορείτε να το κάνετε άλλη στιγμή, όχι όταν τρέχετε. Όταν τρέχετε, το βλέμμα σας πρέπει να επικεντρωμένο μονίμως στα τριών με τέσσερα μέτρα μπροστά από το σημείο που βρίσκεστε. Όσο περισσότερο τρέχετε, τόσο πιο πολύ θα γνωρίζετε ενστικτωδώς πού είναι αυτή η γραμμή και κατ’ επέκταση τόσο πιο άνετα θα τρέχετε.

Εξασφαλίστε την ασφάλειά σας

Το να ξεκινάς τρέξιμο σε τόσο απομονωμένα μέρη, αν μάλιστα δεν τα γνωρίζεις καλά, μπορεί να είναι πολύ επικίνδυνο. Γι’ αυτό είναι σοφό, στις πρώτες προπονήσεις τουλάχιστον, να έχετε μαζί σας παρέα: έναν φίλο σας ή τον σκύλο σας αν έχετε, έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η ασφάλειά σας. Όπως και να έχει, μην τολμήσετε να μην έχετε μαζί σας το κινητό αν δεν ξέρετε την περιοχή στην οποία τρέχετε.

Μειώστε το ρυθμό και μυρίστε τα λουλούδια

Το τρέξιμο σε μονοπάτια μπορεί να είναι πολύ πιο απαιτητικό από τους δρόμους, ειδικά αν πρόκειται για μονοπάτι μονοπάτι με φυτά, πετρώματα και άλλα φυσικά εμπόδια. Μην μπείτε στη διαδικασία σύγκρισης του ρυθμού σας, καθώς είναι δεδομένο πως τρέχετε πιο αργά σε ένα μονοπάτι σε σχέση με το δρόμο. Αντ ‘αυτού, ρίξτε το ρυθμό σας, τουλάχιστον μέχρι να είστε βέβαιοι πως έχετε συντονιστεί με τις ιδιαιτερότητες της διαδρομής. Έτσι, θα αποφύγετε τους τραυματισμούς και την εξάντληση και θα μπορέσετε και να απολαύσετε τη μυρωδιά των λουλουδιών.

Κάντε εξάσκηση στην αλλαγή ταχύτητας

Ρυθμίστε το ρυθμό σας ανάλογα με το έδαφος και διατηρήστε ένα σταθερό επίπεδο προσπάθειας καθώς τρέχετε σε μια ανηφόρα. Σε περίπτωση που δεν είστε σίγουροι πως μπορείτε να ανταπεξέλθετε στο ανηφορικό έδαφος, απλά περπατήστε. Χρειάζετε χρόνος για να να συνηθίσετε το τρέξιμο σε τέτοιες συνθήκες και είναι καλύτερο να προχωρήσει αργά αυτή η διαδικασία.

Χρησιμοποιήστε σωστά τα χέρια σας

Κρατήστε τους αγκώνες σε κάποια απόσταση από το υπόλοιπο σώμα για να προσθέσετε ισορροπία σε σημεία της διαδρομής με έντονη βλάστηση και βράχους. Το βήμα σας άλλωστε επιβάλλεται να είναι λίγο διαφορετικό από ό,τι στους δρόμους της πόλης γιατί ενδέχεται να χρειαστεί να ανοίγετε με τα χέρια σας και τον δρόμο που θα διανύετε λόγω διαφόρων φυτών που θα βρίσκονται στον δρόμο σας. Μην το γελάτε: σε τέτοιες διαδρομές δεν είναι απίθανο κάτι τέτοιο.

Κάντε έρευνα για τα μονοπάτια που θα διαλέξετε

Καταρχάς, βρείτε τις πιο κοντινές διαδρομές που είναι μέσα στη φύση ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση από το σπίτι σας και να μην χρειαστεί να κάνετε κάποιο τεράστιο ταξίδι. Στη συνέχεια κάντε μια μίνι έρευνα ώστε αποφύγετε μέρη με κινδύνους όπως άγρια ζώα, φίδια, αράχνες, δηλητηριώδη φυτά και άλλα τέτοια στοιχεία που βρίσκονται σε φυσικούς χώρους.

Δουλέψτε πάνω στην δύναμη και την ισορροπία

Ένας άλλος τρόπος για να βελτιώσετε την απόδοσή σας σε μια τέτοια διαδρομής σας είναι να συμπεριλάβετε ασκήσεις δύναμης και ισορροπίας στο πρόγραμμά σας και συγκεκριμένα να τις κάνετε δύο με τρεις φορές την εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ασκήσεις όπως push-ups και ενδυνάμωσης των ποδιών.

Μην τρέχετε μόνο στη φύση

Ακόμα και αν αποφασίσετε να τρέχετε στη φύση, καλό θα ήταν να μην γίνει αποκλειστική συνήθειά σας. Το πιο σωστό είναι να μοιράζετε τις προπονήσεις σας: οι μισές να γίνονται στην πόλη και οι έτερες μισές στη φύση. Η εξισορρόπηση ανάμεσα στους δύο τύπους διαδρομών θα σας επιτρέψει να προσαρμοστείτε στις νέες απαιτήσεις του μονοπατιού διατηρώντας παράλληλα την ικανότητα να τρέχετε και σε σκληρότερες επιφάνειες χωρίς πόνο.

Πηγή: runnfun.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.