1,4 δις στα κρατικά ταμεία για το Ελ.Βενιζέλος - Άλλα 6 δις ως το 2046 - 180.000 νέες θέσεις εργασίας

Ολοκληρώθηκε την Παρασκευή ο πρώτος κύκλος αποκρατικοποίησης που σχετίζεται με την εκμετάλλευση του αεροδρομίου της Αθήνας Ελ.Βενιζέλος. 

Μετά από πολύμηνη καθυστέρηση υπεγράφη η τελική σύμβαση επέκτασης της συμφωνίας επέκτασης της εκμετάλλευσης του αεροδρομίου για άλλα 25 χρόνια και η «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» ΑΕ (ΔΑΑ ΑΕ) κατέβαλε το συμφωνηθέν τίμημα.

Το καθαρό έσοδο του ΤΑΙΠΕΔ από αυτήν τη συμφωνία για το πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων ανέρχεται σε 1,132 δισ. ευρώ (πλέον ΦΠΑ 24% δηλαδή γυρω στα 271 εκατ. ευρώ,άρα συνολικά 1,4 δις.), το οποίο αποτελείται από το συμφωνηθέν τίμημα των 1,115 δισ. ευρώ, πλέον ποσού 16,676 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε ποσοστιαία προσαρμογή 10,30% ετησίως, υπολογισμένη αναλογικά σε ημερήσια βάση, από την 1η Ιανουαρίου 2019, όπως ορίζεται στη Σύμβαση Παράτασης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ και του ΔΑΑ.

Η αποκρατικοποίηση αυτή είναι η μεγαλύτερη των τελευταίων χρόνων και από τις μεγαλύτερες που έγιναν ποτέ την Ελλάδα μιας και ακολουθεί η 2η φάση που αφορά την πώληση του κρατικού πλειοψηφικού πακέτου μετοχών στη ΔΑΑ ΑΕ με τίμημα που αναμένεται να υπερβεί το 1 δις ευρώ.

Σύμβουλος για τo ΤΑΙΠΕΔ ήταν η Eurobank, για τη ΔΑΑ ΑΕ η Credit Swiss και για την Avialliance ( το καναδικό συνταξιοδοτικό ταμείο των δημοσίων υπαλλήλων PSP) που ασκεί και το management στο αεροδρόμιο, η LAZARD.

H PSP φέρεται και ως ένας από τους ισχυρότερους διεκδικητές του πακέτου ετοχών της ΔΑΑ ΑΕ που θα πωλήσει το κράτος το 2019-20.

Μεγάλα οφέλη

Όπως αναφέρει σχετική του ανακοίνωση το ΤΑΙΠΕΔ, το όφελος για το Ελληνικό Δημόσιο από την επέκταση της σύμβασης παραχώρησης έως το 2046 εκτιμάται ότι δύναται να ξεπεράσει συνολικά τα 6 δισ. ευρώ.

Ειδικότερα, πέρα από το καταβληθέν τίμημα προβλέπεται: ετήσια αμοιβή παραχώρησης δικαιώματος ίση με το 15% επί των προ φόρων κερδών του ΔΑΑ, που εκτιμάται ότι θα ανέλθει συνολικά σε 1,1 δισ. ευρώ, προσδοκώμενα έσοδα από τη φορολογία εισοδήματος για την ίδια περίοδο ύψους 1,7 δισ. ευρώ και μερίσματα κατ’ εκτίμηση 2,2 δισ. ευρώ.

Επιπλέον, λόγω της ανοδικής πορείας της επιβατικής κίνησης και της αναμενόμενης αύξησης του τουρισμού, η ΔΑΑ ΑΕ θα κληθεί να πραγματοποιήσει συνολικές πρόσθετες επενδύσεις περίπου 2,9 δισ. ευρώ. Οι επενδύσεις αφορούν κυρίως σε έργα επέκτασης της χωρητικότητας του αεροδρομίου, οι οποίες σταδιακά, με βάση τις σημερινές προβλέψεις, θα ανεβάσουν τη σημερινή δυνατότητα εξυπηρέτησης από 26 εκατ. σε 50 εκατ. επιβάτες ετησίως έως το τέλος της παραχώρησης και περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων επεκτάσεις αεροσταθμού, νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών, επέκταση οδικού δικτύου κλπ.

Η περαιτέρω ανάπτυξη του αεροδρομίου και των δραστηριοτήτων του σε συνδυασμό με την αύξηση του τουρισμού εκτιμάται ότι μπορούν να οδηγήσουν στην δημιουργία περίπου 180.000 άμεσων και έμμεσων νέων θέσεων εργασίας σε όλη τη χώρα, σύμφωνα πάντα με το ΤΑΙΠΕΔ.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.