Διαβάστε στο Documento

Documento Newspaper
Μην το χάσετε

2 ταινίες καράτε, 1 ταινία σεξ, στο Docville, την Κυριακή με το Documento

Αναδρομή στην εποχή που αίθουσες «τέχνης» έπαιζαν μία ταινία καράτε, μία τσόντα. Ο Αντώνης Φουντής θυμάται σκηνές από τα τέλη του ’70 στο σινέ Φως του Πειραιά όταν στη μεγάλη οθόνη εναλλάσσονταν σκηνές με πρωταγωνιστές πότε τα «ξαδέρφια» του Μπρους Λι και πότε τον Γκουσγκούνη.

-Ο Μαρκ Χάμιλ, ο θρυλικός πρωταγωνιστής του «Star Wars» και τελευταίος Τζεντάι μιλάει αποκλειστικά στο Documento για το 8ο μέρος του «Πολέμου των Άστρων» με τίτλο «The Last Jedi» που είναι ουσιαστικά χτισμένο πάνω σε εκείνον και αναρωτιέται για την αλλαγή φιλοσοφίας του ήρωα του: «Με ξάφνιασε η ανατροπή των ιδεών του».

-Η Σοφία Κόκκαλη, πέντε χρόνια μετά την πρώτη της επαγγελματική εμφάνιση ετοιμάζεται να πρωταγωνιστήσει στο «Lonely planet», τη νέα παράσταση της Λένας Κιτσοπούλου στη Στέγη, μιας σύγχρονης μεταγραφής της «Αντιγόνης» και μιλάει στη Στέλλα Χαραμή για την αυστηρά επιλεκτική στάση της σε θέατρο και σινεμά «επειδή ήθελα να τα ζήσω όλα βήμα βήμα.

-Πριν από 40 χρόνια μεταδόθηκε το πρώτο επεισόδιο της ραδιοφωνικής εκπομπής «Εδώ Λιλιπούπολη» στο Τρίτο Πρόγραμμα του Μάνου Χατζιδάκι. Ο Γιώργος Αλλαμανής επισημαίνει την αξία του εγχειρήματος όχι μόνο μέσω των τραγουδιών που επέζησαν και ευδοκίμησαν αλλά και κυρίως από την ταυτότητα των εκπομπών που αποτέλεσαν μια φωτισμένη μουσικοθεατρική σπουδή στη νεοελληνική παθογένεια της μεταπολίτευσης που φόρεσε το μανδύα της «παιδικής» εκπομπής.

-Στο ιστορικό θέατρο της οδού Κυκλάδων η Ηλέκτρα Ζαργάνη συνάντησε τον Μάξιμο Μουμούρη λίγο πριν από την παράσταση «Ο γάμος της Μαρίας Μπράουν» κι εκείνος της εξομολογήθηκε τι ήταν εκείνο που τον συγκίνησε περισσότερο στο έργο («οι ήρωες δεν είναι μονοδιάστατοι – οι στόχοι τους φτάνουν πέρα από την κοινωνική νόρμα και το κατεστημένο»).

-Οι βασικοί συντελεστές του «Coco», του νέου φιλμ που γέννησε η συνεργασία Disney- Pixar μιλούν για την επιλογή τους να πάρουν μια διάσημη θρησκευτική γιορτή (η μεξικανική «Μέρα των νεκρών») και να την κάνουν βασικό σεναριακό όπλο μιας ταινίας που ρισκάρει αρκετά καθώς αν και παιδική ταινία έχει ως πρωταγωνιστές μερικούς… νεκρούς!

-Φωτογραφικά στιγμιότυπα με σταρ από το μετρ Εντουαρντ Κουίν που έζησε και εργάστηκε ως φωτογράφος στην Κυανή Ακτή, κατά τη διάρκεια της «χρυσής δεκαετίας του πενήντα», με κοινό θέμα τα αυτοκίνητα τους που παρέλαυναν στην Κρουαζέτ, τη Νίκαια και το Μονακό!

-Η αιρετική καλλιτέχνιδα από το Τελ Αβίβ Ορλι Μέιμπεργκ, που ξεχώρισε στη φετινή Μπιενάλε Σύγχρονης Τέχνης Θεσσαλονίκης μας μεταφέρει εικόνες την καθημερινότητά της στη μητρόπολη του Ισραήλ ενώ τονίζει πως «Το να είσαι καλλιτέχνης στο Ισραήλ, και στο πολιτικό περιβάλλον που έχει, είναι μια πολιτική θέση. Ο δεξιός υπουργός Πολιτισμού της κυβέρνησης του Νετανιάχου μιλά πάντα εναντίον των καλλιτεχνών που ζουν στο Τελ Αβίβ, είμαστε οι εχθροί τους»

Εντουάρ Μανέ με τον πίνακα «Πρόγευμα στη χλόη» εγκαινιάζει τον ιμπρεσιονισμό και η εικαστικός Κατερίνα Μαγείρου μας παρουσιάζει τα μυστικά του. Όταν ο πίνακας παρουσιάστηκε το 1863 στο Σαλόν της Γαλλικής Ακαδημίας κανείς δεν τον κατανόησε. Παραβιάζοντας όλους τους κανόνες της ακαδημαϊκής ζωγραφικής ο Μανέ σόκαρε τους πάντες, προκαλώντας το σαρκασμό και την οργή αλλά κατάφερε με το εν λόγω έργο να αλλάξει την ιστορία της τέχνης. 

- Αφιέρωμα στα βιβλία για το 2018.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.