Α. Θεοδωρακόπουλος: Nα ξεσηκωθούν οι κάτοικοι του Πόρτο Ράφτη για δημόσια αστική συγκοινωνία

«Φυσικά και μπορεί να φτάσει η Δημόσια Αστική Συγκοινωνία στην περιοχή του Πόρτο Ράφτη. Όμως για να συμβεί αυτό, χρειάζονται δύο βασικές προϋποθέσεις. Να πιέσουν όσο μπορούν συνεχώς και συντεταγμένα οι ίδιοι οι κάτοικοι την δημοτική αρχή και  όλους τους  αρμόδιους φορείς και δεύτερον να υπάρξει πολιτική βούληση από την κυβέρνηση και το αρμόδιο υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών για κάτι τέτοιο…»

Ο γραμματέας της Π.Ο. του Κινήματος Δημοκρατίας στην Ανατολική Αττική, Ανδρέας Θεοδωρακόπουλος, έχει ξεκάθαρη άποψη για το μείζον ζήτημα της λειτουργίας αστικής συγκοινωνίας στο Πόρτο Ράφτη, ζήτημα που έχει ξεσηκώσει από καιρό τους κατοίκους του τουριστικού αυτού θέρετρου της Αττικής και το οποίο ανήκει στον δήμο Μαρκόπουλου Μεσογαίας. Εκτός των άλλων ο κ. Θεοδωρακόπουλος έχει και την εμπειρία  στο συγκεκριμένο θέμα, καθώς μετά από πολυετή μάχη, αγώνες, διαβουλεύσεις και συναντήσεις ως επί χρόνια πρόεδρος της Κοινότητας Αφιδνών, μαζί με άλλους τρεις προέδρους από ισάριθμες όμορες κοινότητες (Καπανδριτίου, Βαρνάβα, Πολυδενδρίου), κατάφεραν να πετύχουν τη λειτουργία δημόσιας αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή τους…

Αφορμή για αυτή τη συνέντευξη στάθηκε το γεγονός ότι την ερχόμενη Τρίτη (1/7) στις 13.00 θα γίνει συνάντηση της δημοτικής αρχής του Μαρκοπούλου και της Κίνησης Πολιτών του Πόρτο Ράφτη με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών Κων. Κυρανάκη ώστε να δοθεί λύση στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων που ζητούν ένα λεωφορείο για να μπορούν να πηγαίνουν στις δουλειές τους…

-Πιστεύετε ότι μπορεί να υπάρξει κάτι θετικό από αυτή τη συνάντηση, καθώς ο πρώην υφυπουργός Β. Οικονόμου είχε δεσμευτεί τον Νοέμβριο του 2024 στους κατοίκους για τη λειτουργία αστικής συγκοινωνίας από τα τέλη Απριλίου του 2025; Κάτι που δεν έχει συμβεί ακόμη…

«Δεν μπορώ να το ξέρω. Αυτό που γνωρίζω από τη δική μου πείρα είναι ότι θα χρειαστούν πολλές κι επίπονες προσπάθειες»

-Είναι τελικά εφικτό κ. Θεοδωρακόπουλε, να φτάσει η δημόσια αστική συγκοινωνία και στο Πόρτο Ράφτη;

«Βεβαίως και μπορεί να φτάσει. Αρκεί ξαναλέω να υπάρχει και πολιτική βούληση για αυτό. Διαφορετικά θα χρειαστούν αγώνες, κόποι, αγωνίες και πιέσεις προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για να φτάσει τελικά το αρμόδιο Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών να ανάψει το πράσινο φως…»

-Οι αντιδράσεις λόγω της ασυδοσίας του ΚΤΕΛ στην περιοχή εντάθηκαν καθώς όχι μόνο δεν εξυπηρετούνται αλλά βλέπουν να παίζονται παιχνίδια στην πλάτη τους. Πρόσφατα το ΚΤΕΛ εντελώς αιφνιδιαστικά σταμάτησε τα δρομολόγια Μαρκόπουλο-Πόρτο Ράφτη και αντίστροφα αφήνοντας τους κατοίκους στο έλεος του Θεού…

«Θα πρέπει να «ξεσηκωθεί» ο κόσμος και να πιέσει με συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας, με επισκέψεις στο δήμαρχο, με συζητήσεις, συνεχόμενες συναντήσεις με τους αρμόδιους και τα μέσα μαζικής επικοινωνίας να αναδείξουν το θέμα . Να χρησιμοποιήσουν ό,τι μπορούν για να πάρει διαστάσεις το θέμα τους ώστε  να φτάσουν στο ποθητό αποτέλεσμα. Τίποτα δεν μπορεί να γίνει από μόνο του και χωρίς τη συμμετοχή των κατοίκων…»

-Στη δική σας περίπτωση στις Αφίδνες πόσο καιρό παλεύατε για αστική συγκοινωνία;

«Από την δεκαετία του ’70 είχαν ξεκινήσει οι προσπάθειες! Και φτάσαμε σε σημείο να ενώσουμε τις δυνάμεις με τους άλλους τρεις Κοινότητες για να φτάσουμε να έχουμε αστική συγκοινωνία εδώ και τρία χρόνια! Για αυτό λέω, όσο μπορεί ο καθένας και όπως μπορεί, να βοηθήσει σε αυτή τη μάχη…».

 -Το Π. Ράφτη είναι τουριστικό θέρετρο και τα καλοκαιρινούς μήνες οι 15.000 μόνιμοι κάτοικοι γίνονται μαζί με τους παραθεριστές περισσότεροι από 50.000…

«Από τη στιγμή που θα υπάρξει δημόσια αστική συγκοινωνία, και μόνο που θα κάνει τα απαραίτητα δρομολόγια κάθε μέρα, θα είναι τεράστιο κέρδος για όλους. Με τη  χρήση της δημόσιας συγκοινωνίας μειώνεται δραστικά η κυκλοφορία στην περιοχή, αλλά και σε όλο το λεκανοπέδιο. Γιατί ό άλλος να πάρει το αυτοκίνητο του να πάει στη στάση του μετρό στο Κορωπί και να δημιουργείται εκεί άλλο ζήτημα όπως αυτό του πάρκινγκ; Γιατί να πηγαίνει στην Αθήνα με το αυτοκίνητο και να κάνει δύο ώρες να φτάσει; Γιατί όποιος θέλει από το Μαρκόπουλο να πάει για μπάνιο στο Πόρτο Ράφτη να πάρει το αυτοκίνητο του και να απαυδήσει στη διαδρομή και να μη πάει με το λεωφορείο; Γιατί να γίνεται έρμαιο του ΚΤΕΛ ή οποιασδήποτε άλλης ιδιωτικών συμφερόντων  εταιρείας; Κι έπειτα, γιατί ο ίδιος ο δήμος δεν νοικιάζει 3-4 λεωφορεία με τη μέθοδο λίζινγκ και να αποκτήσει έτσι  η περιοχή δημοτική συγκοινωνία;».

-Αν δείτε τη κεντρική λεωφόρο που ενώνει την περιοχή με το Μαρκόπουλο, νομίζετε ότι είστε στο κέντρο της Αθήνας στις 12 το μεσημέρι…

«Μα, πλέον είναι χιλιάδες τα αυτοκίνητα. Εγώ για παράδειγμα από το σπίτι μου για  να πάω στην Αθήνα, αν δεν ξεκινήσω συγκεκριμένη ώρα, θα είμαι μέσα στο αυτοκίνητο μια ώρα και 45 λεπτά!».

Πιστεύετε από την δική σας πείρα στο ζήτημα, ότι μπορεί κάποιοι ακόμη και μέσα από τον δήμο ή την κοινότητα να φέρνουν εμπόδια για τα δικά τους προσωπικά συμφέροντα;

«Σας είπα ότι πρώτα από όλα χρειάζεται πολιτική βούληση για να γίνει αυτό. Στην πρόσφατη συνάντηση -συζήτηση που διοργάνωσε στο Πόρτο Ράφτη η Κίνηση Πολιτών, παραβρέθηκα για να καταθέσω την δική μας εμπειρία στο ζήτημα και να συμπαρασταθώ στο δίκαιο αίτημα των κατοίκων. Δυστυχώς έχουμε δει πολλές φορές σε πολλά προβλήματα που μαστίζουν την τοπική αυτοδιοίκηση, ότι υπάρχουν πάντα εμπόδια κάθε λογής. Άλλοι γιατί υποστηρίζονται από την εκάστοτε κυβέρνηση οπότε την εξυπηρετούν για να γίνονται αρεστοί, άλλοι γιατί έχουν προσωπικό όφελος».

«Τρέμουν τρία πράγματα»

-Γνωρίζετε κι εσείς πως όσο δεν λύνεται ένα πρόβλημα και απλά διαιωνίζεται αρχίζουν και κυκλοφορούν διάφορα σενάρια που μόνο κακό κάνουν. Παραδείγματος χάρη ότι ίσως κάποιοι πρώην ή νυν άνθρωποι της τοπικής Αυτοδιοίκησης μπορεί να είχαν ή να έχουν μετοχές στα ΚΤΕΛ και για αυτό δεν θέλουν να προχωρήσει η επέκταση της αστικής συγκοινωνίας…

«Δεν μπορώ να γνωρίζω κάτι τέτοιο και φυσικά δεν μπορώ να κατηγορήσω κανέναν. Όμως όσο σέρνεται ένα τέτοιο θέμα θα κυκλοφορούν διάφορα, είτε έχουν βάση είτε όχι. Αυτό που εμείς ξέρουμε από την δική μας περιοχή είναι –επαναλαμβάνω- ότι πρέπει να υπάρξουν έντονες κινητοποιήσεις των κατοίκων προκειμένου ανάμεσα στα άλλα, να ξαναβρούμε κάτι που έχουμε χάσει. Την ενασχόληση μας με τα κοινά. Γιατί αν δεν ασχοληθούμε οι ίδιοι, δεν θα ασχοληθούν οι κυβερνώντες. Άλλωστε όλοι αυτοί που αγαπούν τις καρέκλες και τις θέσεις τους, τρία πράγματα τρέμουν για να μη τις χάσουν: τον έντιμο  εισαγγελέα, την οργή των πολιτών και τα ΜΜΕ. Βλέπετε ζουν με τον φόβο μη και κρεμαστούν στα «μανταλάκια». «Κρεμάστε» τους λοιπόν με δημοσιεύσεις και αποκαλύψεις…»

Διαβάστε επίσης

Στο μικροσκόπιο του Politico η ελληνική κυβέρνηση: Σκληρή κριτική για Πλεύρη και σκάνδαλο στον ΟΠΕΚΕΠΕ

Υπουργείο Δικαιοσύνης: Οσμή νέου σκανδάλου, αλά ΟΠΕΚΕΠΕ με «εξυπηρέτηση ημετέρων»

Καιρός: Aπρόσμενη μεταβολή την Κυριακή – Ως και 9 μποφόρ οι άνεμοι, μέχρι 36 βαθμούς η θερμοκρασία

O «Χασάπης» του Βορίδη και ο «Φραπές» του Αυγενάκη – Την Κυριακή στο Documento