Μια προκαταρκτική έκθεση σχετικά με τα αίτια της συντριβής του αεροσκάφους της Air India δείχνει ότι επικράτησε σύγχυση στο πιλοτήριο λίγο πριν από τη συντριβή που οδήγησε στον θάνατο 260 άτομα τον περασμένο μήνα, αφού οι διακόπτες διακοπής καυσίμου του κινητήρα του αεροπλάνου σχεδόν ταυτόχρονα έκλεισαν, στερώντας καύσιμα από τους κινητήρες.
Το Boeing 787 Dreamliner με προορισμό το Λονδίνο από την ινδική πόλη Αχμενταμπάντ άρχισε αμέσως να χάνει ύψος με τελική κατάληξη τη συντριβή, σύμφωνα με την έκθεση για το πιο θανατηφόρο αεροπορικό δυστύχημα στον κόσμο εδώ και μια δεκαετία που δημοσιεύθηκε το Σάββατο από Ινδούς ερευνητές ατυχημάτων.
Η έκθεση του Γραφείου Διερεύνησης Ατυχημάτων Αεροσκαφών (AAIB) της Ινδίας σχετικά με τη συντριβή της 12ης Ιουνίου λίγο μετά την απογείωση εγείρει νέα ερωτήματα σχετικά με τη θέση των κρίσιμων διακοπτών διακοπής καυσίμου του κινητήρα, ενώ υποδηλώνει ότι η Boeing και ο κατασκευαστής κινητήρων GE δεν είχαν καμία εμφανή ευθύνη για το ατύχημα.
Η συντριβή αποτελεί πρόκληση για την φιλόδοξη εκστρατεία του ομίλου Tata να αποκαταστήσει τη φήμη της Air India και να αναβαθμίσει τον στόλο της, μετά την ανάληψη του αερομεταφορέα από την κυβέρνηση το 2022.
Σχεδόν αμέσως μετά την απογείωση του αεροπλάνου από το έδαφος, το υλικό από το CCTV δείχνει μια εφεδρική πηγή ενέργειας που ονομάζεται τουρμπίνα αέρα εμβόλου είχε αναπτυχθεί, υποδεικνύοντας απώλεια ισχύος από τους κινητήρες.
Την τελευταία στιγμή της πτήσης, ένας πιλότος ακούστηκε στο ηχητικό ντοκουμέντο συνομιλιών στο πιλοτήριο να ρωτάει τον άλλον γιατί διέκοψε την παροχή καυσίμου. «Ο άλλος πιλότος απάντησε ότι δεν το έκανε», ανέφερε η έκθεση.
Δεν προσδιόρισε ποιες παρατηρήσεις έγιναν από τον κυβερνήτη της πτήσης και ποιες από τον πρώτο αξιωματικό, ούτε ποιος πιλότος μετέδωσε τη φράση «Mayday, Mayday, Mayday» λίγο πριν τη συντριβή.
Ο κυβερνήτης του αεροπλάνου της Air India ήταν ο Sumeet Sabharwal, 56 ετών, ο οποίος είχε συνολική εμπειρία πτήσης 15.638 ωρών και, σύμφωνα με την ινδική κυβέρνηση, ήταν επίσης εκπαιδευτής της Air India. Ο συγκυβερνήτης του ήταν ο Clive Kunder, 32 ετών, ο οποίος είχε 3.403 ώρες συνολικής εμπειρίας.
Οι διακόπτες καυσίμου είχαν σχεδόν ταυτόχρονα αλλάξει από τη λειτουργία στη θέση διακοπής αμέσως μετά την απογείωση. Η προκαταρκτική έκθεση δεν ανέφερε πώς οι διακόπτες θα μπορούσαν να έχουν αλλάξει στη θέση διακοπής κατά τη διάρκεια της πτήσης.
Οι ειδικοί έχουν δηλώσει ότι ένας πιλότος δεν θα μπορούσε να μετακινήσει κατά λάθος τους διακόπτες καυσίμου.
“Αν μετακινήθηκαν εξαιτίας ενός πιλότου, γιατί;” ρώτησε ο Αμερικανός ειδικός σε θέματα ασφάλειας της αεροπορίας, Άντονι Μπρίκχαους.
Οι διακόπτες άλλαξαν σε ένα δευτερόλεπτο, ανέφερε η έκθεση, περίπου ο χρόνος που θα χρειαζόταν για να αλλάξει ο ένας και μετά ο άλλος, σύμφωνα με τον Αμερικανό ειδικό σε θέματα αεροπορίας Τζον Νανς. Πρόσθεσε ότι ένας πιλότος κανονικά δεν θα έκλεινε ποτέ τους διακόπτες εν πτήσει, ειδικά καθώς το αεροπλάνο αρχίζει να ανεβαίνει.
Η αλλαγή στη θέση διακοπής σχεδόν αμέσως σταματά τους κινητήρες. Χρησιμοποιείται συχνότερα για να σβήσει τους κινητήρες μόλις ένα αεροπλάνο φτάσει στην πύλη του αεροδρομίου και σε ορισμένες καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, όπως πυρκαγιά στον κινητήρα. Η έκθεση δεν υποδεικνύει ότι υπήρχε κάποια έκτακτη ανάγκη που να απαιτεί διακοπή λειτουργίας του κινητήρα.
Στο σημείο της συντριβής, και οι δύο διακόπτες καυσίμου βρέθηκαν στη θέση λειτουργίας και υπήρχαν ενδείξεις ότι και οι δύο κινητήρες άναψαν ξανά πριν από τη συντριβή σε χαμηλό υψόμετρο, ανέφερε η έκθεση.
Η Air India επιβεβαίωσε την έκθεση σε ανακοίνωσή της. Ο αερομεταφορέας δήλωσε ότι συνεργάζεται με τις ινδικές αρχές, αλλά αρνήθηκε να σχολιάσει περαιτέρω.
Το Εθνικό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών των ΗΠΑ ευχαρίστησε Ινδούς αξιωματούχους για τη συνεργασία τους σε ανακοίνωσή του και σημείωσε ότι δεν υπήρχαν συνιστώμενες ενέργειες στην έκθεση που να απευθύνονται στους χειριστές αεροσκαφών Boeing 787 ή στους κινητήρες της GE.
Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ δήλωσε ότι προτεραιότητά της είναι να παρακολουθεί τα γεγονότα εκεί που οδηγούν και δεσμεύεται να αντιμετωπίσει άμεσα τυχόν κινδύνους που εντοπίστηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
Διαβάστε επίσης
Βοσκοτόπια μέχρι και στις… κορφές της Βουλής – Αυτή την Κυριακή στο Documento
Ανοιχτή επιστολή-καταγγελία από 27 πρώην πρέσβεις για τη Γάζα: Η Ε.Ε. σιωπά μπροστά στη γενοκτονία
ΠΑΣΟΚ: Αντιδράσεις για σιγοντάρισμα Ανδρουλάκη στην ατζέντα ΝΔ για τους πρόσφυγες
Τραμπ: Όπλα στην Ουκρανία μέσω ΝΑΤΟ και αλλαγή πλεύσης για Πούτιν