Αλλαγές στο ΚΥΣΕΑ με υπογραφή Μητσοτάκη

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος

Άλλαξε η σύνθεση και η ανάθεση καθηκόντων γραμματέα του Κυβερνητικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥ.Σ.Ε.Α.).

Οι αλλαγές έχουν την υπογραφή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, σε μια περίοδο κρίσιμη για τα εθνικά θέματα. Δεν έχουν συμπληρωθεί καλά καλά τέσσερις μήνες από τότε που η κυβέρνηση της ΝΔ είχε «περάσει» την υπ’ αριθμ. 21/18-07-2019 (Α΄ 124) Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου σχετικά με το ΚΥΣΕΑ και τώρα την καταργεί.

Το όργανο υπάγεται στον ίδιο τον πρωθυπουργό και πλέον καθήκοντα γραμματέα του ΚΥ.Σ.Ε.Α δεν θα ασκεί, όπως μέχρι πρότινος είχε οριστεί, ο Γενικός Γραμματέας της Κυβέρνησης (ο νομικός Στέλιος Κουτνατζής) αλλά ο Προϊστάμενος του Γραφείου Συμβούλου Εθνικής Ασφάλειας ( αντιναύαρχος ε.α. Αλέξανδρος Διακόπουλος) . Η απόφαση του Κυριάκου Μητσοτάκη ελήφθη αρχές Νοεμβρίου 2019 (8.11.2019) και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης ( ΦΕΚ, Β' τεύχος, αριθμ. φύλ. 4410 - 03.12.2019) την ημέρα που ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έφτανε στο Λονδίνο για τη Σύνοδο του ΝΑΤΟ.

Οι αλλαγές γίνονται σε μια περίοδο «καυτή» για τα εθνικά μας ζητήματα και με την επιθετική στάση της Τουρκίας να έχει ξεδιπλωθεί, με επίκεντρο τη «συμφωνία» με τη λεγόμενη κυβέρνηση της Λιβύης, για τη χάραξη θαλασσίων ζωνών .

Στο ΚΥΣΕΑ προεδρεύει ο Πρωθυπουργός και μετέχουν ο Υπουργός Εξωτερικών, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας.

Όπως σημειώνεται στη επίσημη ιστοσελίδα του Μαξίμου για τα συλλογικά κυβερνητικά όργανα (https://primeminister.gr/governance/collective-bodies), έχει τις εξής αρμοδιότητες:

-Διαμορφώνει την πολιτική εθνικής άμυνας και εθνικής ασφάλειας της χώρας.

-Αποφασίζει για θέματα εξωτερικής και αμυντικής πολιτικής, καθώς και για θέματα δημόσιας τάξης που σχετίζονται με την εξωτερική και αμυντική πολιτική.

-Αποφασίζει για θέματα που αφορούν τη δομή των Ενόπλων Δυνάμεων, εγκρίνει τα μακροπρόθεσμα και μεσοπρόθεσμα προγράμματα ανάπτυξης των αμυντικών ικανοτήτων της χώρας, καθώς και τα μείζονα προγράμματα εκσυγχρονισμού, έρευνας, προμήθειας και παραγωγής αμυντικών μέσων και υλικού.

-Προβαίνει σε έκτακτες εκτιμήσεις κρίσεων και αποφασίζει για την οργάνωση του συστήματος χειρισμού κρίσεων, παρέχοντας τις κατευθυντήριες οδηγίες προς το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, τα συναρμόδια υπουργεία και τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς.

-Αποφασίζει την κήρυξη και άρση μέτρων και σταδίων συναγερμού για τη μερική ή γενική κινητοποίηση της χώρας και την εφαρμογή και άρση των κανόνων εμπλοκής των Ενόπλων Δυνάμεων και αναθέτει αρμοδιότητες, σχετικά με τα παραπάνω, για την άμεση αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων ή επεισοδίων.

-Εξουσιοδοτεί τον Πρωθυπουργό να εισηγηθεί στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ύστερα από πρόταση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας, την κήρυξη και άρση γενικής ή μερικής επιστράτευσης και την κήρυξη πολέμου.

-Αποφασίζει τη διάθεση εθνικών δυνάμεων στο πλαίσιο διεθνών υποχρεώσεων.

-Καθορίζει την πολιτική συμμετοχής των εμπλεκόμενων φορέων στη δοκιμή εφαρμογής των σχεδίων της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης.

-Ύστερα από πρόταση του ανά περίπτωση αρμόδιου Υπουργού, επιλέγει, τοποθετεί, μεταθέτει, προάγει και αποστρατεύει τα ανώτατα στελέχη της ηγεσίας των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένων των Αρχηγών των Γενικών Επιτελείων Εθνικής Άμυνας, Στρατού, Ναυτικού και Αεροπορίας, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής.

-Ασκεί κάθε άλλη αρμοδιότητα που προβλέπεται από την ισχύουσα νομοθεσία.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.