Την ίδια επιχειρηματολογία που είχε χρησιμοποιήσει και στις προηγούμενες κοινοβουλευτικές διαδικασίες με φόντο το έγκλημα των Τεμπών επανέλαβε από το βήμα της Ολομέλειας ο Κώστας Καραμανλής, αποδίδοντας ευθύνες στην αρμόδια Αρχή για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ΡΑΣ, αλλά και στις παθογένειες του Δημοσίου που οδήγησαν στη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Κυκλοφορίας, ενώ ισχυρίστηκε πως τα (ανύπαρκτα) συστήματα ασφαλείας δεν συνέβαλαν στο δυστύχημα. Επιπλέον, ο πρώην υπουργός Μεταφορών κάλεσε δις τους βουλευτές της ΝΔ να υπερψηφίσουν τη «γαλάζια» πρόταση για σύσταση Προανακριτικής, η οποία προβλέπει τη διερεύνηση του απλά και μόνο για το πλημμέλημα της παράβασης καθήκοντος.
«Σας λέω από την αρχή ότι στηρίζω ολόψυχα την πρόταση της ΝΔ για σύσταση προκαταρκτικής Επιτροπής. Και το ίδιο ζητώ να κάνουν και οι συνάδελφοί μου βουλευτές» είπε στην αρχή της τοποθέτησης του, ενώ το ίδιο έπραξε και κατά την ολοκλήρωσή της τοποθέτησης του, ζητώντας «προσωπικά» να στηρίξουν οι «γαλάζιοι» βουλευτές την πρόταση της ΝΔ «ακόμα κι αν θεωρούν άδικη» την παραπομπή του.
«Είμαι αθώος»
Εν συνεχεία, δήλωσε αθώος και αποπειράθηκε να απαντήσει σε όσους τον κατηγορούν για την υποστελέχωση και την υποχρηματοδότηση του σιδηροδρόμου. «Μέσα στα επιτρεπόμενα πλαίσια ενίσχυσα τον ΟΣΕ με 417 θέσεις εργασίας και σχεδόν 400 εκατομμύρια ευρώ» είπε αρχικά και πρόσθεσε στη συνέχεια πως «τον Νοέμβριο του 2021 δύο μόλις μήνες αφότου έλαβα την επιστολή, ζητήσαμε 293 άτομα.
Δυο Πράξεις Υπουργικού Συμβουλίου πιστοποιούν τις παραπάνω προσλήψεις. Γνωρίζοντας τις αργόσυρτες διαδικασίες του ΑΣΕΠ, έγιναν άμεσα προσλήψεις 200 ατόμων με Σύμβαση Ορισμένου Χρόνου. Διότι ακόμα και μέχρι σήμερα οι 217 προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ – αν και έχουν δρομολογηθεί- δεν έχουν ολοκληρωθεί στο σύνολό τους».
Ως προς τη χρηματοδότηση, ανέφερε: «Στην Ελλάδα του Μνημονίου, το ταβάνι του ΟΣΕ ήταν 45 εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος. Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση σε 75 εκατομμύρια ευρώ, με την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο τέλος του 2022 ώστε να μπουν στον προϋπολογισμό του 2023. Η ετήσια επιχορήγηση δε μπορούσε να αυξηθεί πριν το 2022, λόγω του Μεσοπρόθεσμου Σχεδίου που ψηφίστηκε επί ΣΥΡΙΖΑ το 2015 και το 2018».
«Δεν αδιαφορήσαμε για την ασφάλεια»
Ο κ. Καραμανλής υποστήριξε πως δεν αδιαφόρησε για την ασφάλεια των τρένων, τονίζοντας πως η συγκεκριμένη αρμοδιότητα είχε περάσει από το 2013 στη ΡΑΣ. Αναφορικά με την κατηγορία που του αποδίδεται ότι έπρεπε να κατεβάσει «ρολά» στον σιδηρόδρομο λόγω των πολυδιάστατων ελλειμμάτων, αντέτεινε πως κανένας φορέας δεν προχώρησε στη συγκεκριμένη εισήγηση. «Κανείς δεν ζήτησε να κλείσει ο σιδηρόδρομος, ούτε οι συνδικαλιστές, ούτε η ΡΑΣ», ήταν τα λόγια του.
Επανέλαβε δε ότι δεν έφταιγε για την τραγωδία το έλλειμμα συστημάτων ασφαλείας, κάτι που έρχεται σε ευθεία σύγκρουση με όσα κατέθεσαν στην Εξεταστική Επιτροπή τα μέλη της λεγόμενης «επιτροπής Γεραπετρίτη». Επ΄ αυτού, επισήμανε τη μη τήρηση του Γενικού Κανονισμού Ασφαλείας, αναπαράγοντας το αφήγημα του ανθρώπινου λάθους, ενώ κατέληξε τονίζοντας και πάλι ότι παραιτήθηκε μετά τη μετωπική σύγκρουση των τρένων, αναλαμβάνοντας την «αντικειμενική πολιτική ευθύνη».
Διαβάστε επίσης
Σπίρτζης σε ΝΔ: «Ζητήστε συγγνώμη για τη λάσπη ή συμπεριλάβετε με στην Προανακριτική»
Βόλος: Στη φυλακή ο 58χρονος που επιτέθηκε με μαχαίρι στη σύζυγό του μπροστά στην κόρη τους
Βόλος: 62χρονος καταδικάστηκε για βιασμό 11χρονης – Αφέθηκε ελεύθερος μέχρι το εφετείο