Από κόσκινο η διαφήμιση για το Κτηματολόγιο 2007-12

Νέα_x000D_
στοιχεία αναφορικά με τις δαπάνες προβολής και διαφήμισης της Κτηματολόγιο ΑΕ_x000D_
για τα έτη 2007-12 φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας το Documento. 

Πρόκειται για τη διαφημιστική δαπάνη συνολικής αξίας 6,2 εκατ. ευρώ, η οποία βρίσκεται στο στόχαστρο της Εισαγγελίας Πρωτοδικών και του ΣΔΟΕ. Τα 4 εκατ. ευρώ δόθηκαν μέσω διαφημιστικών εταιρειών οι οποίες είχαν σχέσεις με τη ΝΔ και είχαν αναλάβει διαφημιστικές εκστρατείες του κόμματος. Τα υπόλοιπα δόθηκαν απευθείας από την Κτηματολόγιο ΑΕ σε έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ. Ηδη, σύμφωνα με πληροφορίες του Documento, οι ράμπο του ΣΔΟΕ ξεσκονίζουν το ογκώδες αρχειακό υλικό του Κτηματολογίου προκειμένου να διαπιστώσουν εάν έχουν τηρηθεί οι προβλεπόμενες εκ του νόμου διαδικασίες.

Τα νέα στοιχεία που δημοσιεύει σήμερα το Documento έχουν να κάνουν με τον πρώτο διαγωνισμό που είχε προκηρύξει το τότε ΔΣ της Κτηματολόγιο ΑΕ, τον Ιούνιο του 2007, για την ανάθεση της σύμβασης υπηρεσιών με τίτλο «Πληροφόρηση των πολιτών για τη συμμετοχή τους στις διαδικασίες του έργου των Ενεργών Τίτλων». Ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 20 Αυγούστου 2007 και ήταν συνολικής αξίας 500.000 ευρώ, αλλά δεν τελεσφόρησε με αποτέλεσμα να κηρυχθεί άγονος.

Δύο μήνες μετά, με νέα απόφασή του, το τότε ΔΣ της Κτηματολόγιο ΑΕ προκήρυξε εκ νέου διαγωνισμό όπου και συμμετείχαν δύο εταιρείες: η Stratacom AE – Εταιρεία Στρατηγικής και Επικοινωνίας και η Ι.Ν. Λεούσης Διαφημιστική Εμπορική Εταιρεία Πλήρων Υπηρεσιών. Δύο εταιρείες οι οποίες είχαν σχέσεις με τη ΝΔ όπως είχε αποκαλύψει το Documento. Ο διαγωνισμός κατοχυρώθηκε στην Ι. Ν. Λεούσης Διαφημιστική Εμπορική Εταιρεία Πλήρων Υπηρεσιών, καθώς η Stratacom AE αποκλείστηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας επειδή είχε «παρέμβει αυθαιρέτως παραλλάσσοντας τη μορφή και το περιεχόμενο του έντυπου Α». Ενα λάθος το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες του Documento, χαρακτηρίζεται «παιδαριώδες».

Διαγωνισμός προς έρευνα

Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός ωστόσο εγείρει πολλά ερωτήματα. Στις 22 Αυγούστου 2007, δύο μόλις μέρες αφότου ο πρώτος διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος, η Νομική Διεύθυνση του Τμήματος Υποστήριξης Διαγωνισμών και Συμβάσεων Εργων απέστειλε προς την τότε διοίκηση του Κτηματολογίου ενημερωτικό σημείωμα που αφορούσε τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Το σημείωμα, το οποίο δημοσιεύει σήμερα το Documento, περιέγραφε αναλυτικά τα όσα προέβλεπαν οι «εκ του νόμου διαδικασίες» για την επαναπροκήρυξή του. Συγκεκριμένα ανέφερε ότι σε περίπτωση επαναπροκήρυξης διαγωνισμού ανάθεσης δημόσιας σύμβασης υπηρεσιών που κηρύχθηκε άγονος λόγω μη υποβολής προσφορών, το ΠΔ 60/2007 ορίζει ότι είναι επιτρεπτή η διεξαγωγή διαγωνισμού με διαπραγμάτευση έπειτα από προηγούμενη δημοσίευση σχετικής προκήρυξης υπό την προϋπόθεση ότι οι υποψήφιοι δεν θα είναι λιγότεροι από τρεις.

«Στην περίπτωση χρήσης της διαδικασίας διαπραγμάτευσης χωρίς προηγούμενη δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, το ΠΔ 60/2007 δεν ορίζει ελάχιστο αριθμό υποψηφίων (σε αντίθεση με την περίπτωση της διαδικασίας διαπραγμάτευσης έπειτα από προηγούμενη δημοσίευση σχετικής προκήρυξης, όπου οι υποψήφιοι δεν μπορεί να είναι λιγότεροι από τρεις). Ωστόσο σημειώνουμε ότι η διάταξη της υποπαρ. ΙΙ της παρ. Α του άρθρου 8 του Κανονισμού Προμηθειών και Υπηρεσιών της Κτηματολόγιο ΑΕ ορίζει ως ελάχιστο αριθμό υποψηφίων στις διαδικασίες διαπραγμάτευσης του πέντε (5)» επισημαίνεται στο ενημερωτικό σημείωμα. Στην προκειμένη περίπτωση οι συμμετέχοντες στον διαγωνισμό ήταν μόλις δύο, με αποτέλεσμα να εγείρονται σοβαρά ερωτήματα αναφορικά με τον αριθμό των εταιρειών που έλαβαν μέρος στον διαγωνισμό και κατά πόσο τηρήθηκε το πλαίσιο της νομιμότητας.

Να σημειωθεί ότι με βάση τα επίσημα στοιχεία της Κτηματολόγιο ΑΕ η οικονομική προσφορά της Stratacom AE ανήλθε στις 487.466 ευρώ ενώ της Λεούσης στις 499.963. Δηλαδή μόλις 37 ευρώ χαμηλότερα από το τίμημα της προσφοράς.

Το μοίρασμα της πίτας

Ενα ακόμη ερώτημα το οποίο πρέπει να απαντηθεί είναι κατά πόσο ευνοήθηκαν συγκεκριμένα ΜΜΕ από τα 2,35 εκατ. ευρώ που είχε δώσει απευθείας η Κτηματολόγιο ΑΕ το καλοκαίρι του 2008. Τα χρήματα είχαν δοθεί μέσω διαφημιστικής εταιρείας σε συνολικά 610 διαφορετικά ΜΜΕ, πανελλαδικής και περιφερειακής εμβέλειας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της Κτηματολόγιο ΑΕ, από τα 2,352 εκατ. ευρώ οι 965.558 δόθηκαν για την αγορά χρόνου σε τηλεοπτικά ΜΜΕ, οι 313.256 σε ραδιοφωνικά και το 1,073 εκατ. ευρώ σε έντυπα ΜΜΕ.

Είναι ερώτημα το κατά πόσο υπάρχουν τα ανάλογα παραστατικά τα οποία περιγράφουν αναλυτικά τα ποσά που έλαβε το κάθε ΜΜΕ, τις καταχωρήσεις ή τα σποτ που πραγματοποίησε, τις σχετικές ημερομηνίες κ.λπ. Οπως επίσης ερώτημα αποτελεί και το κατά πόσο το σύνολο των δαπανών ύψους 6,2 εκατ. ευρώ ήταν αναγκαία για μια διαδικασία που είναι υποχρεωτική για τους πολίτες και ούτως ή άλλως θα έσπευδαν στα αρμόδια γραφεία κτηματογράφησης. 

Ετικέτες