Τα «παιδιά» της Ομάδας Αλήθειας επέλεξε ο Δήμος Αμαρουσίου στις δύο θητείες του «γαλάζιου» δημάρχου Θεόδωρου Αμπατζόγλου για προβολή δράσεων του δήμου και της κοινωφελούς επιχείρησής του με απευθείας αναθέσεις. Μάλιστα, όχι μόνο ο δήμος διένειμε πόρους με την αδιαφανή αυτή «απευθείας» διαδικασία –ενίοτε καλώντας με νομιμοφανείς προσκλήσεις ενδιαφέροντος τα ίδια, σχετιζόμενα μεταξύ τους, πρόσωπα– αλλά σε μια άλλη περίπτωση και η κοινωφελής επιχείρηση του δήμου επί σειρά ετών ανέθετε στην Contagious Minds των Χρήστου Τζέλη και Νίκου Λυγισάκη (της Ομάδας Αλήθειας) να τη διαφημίσουν αποκλειστικά στην ιστοσελίδα marousi24.gr, επίσης φερόμενη ως ιδιοκτησίας Τζέλη.
Σε πρόσφατη δημοτική συνεδρίαση της 28ης Απριλίου 2025 και ερωτηθείς σχετικά, ο «γαλάζιος» δήμαρχος (είχε πρωτοεκλεγεί το 2019 ως διάδοχος του Γιώργου Πατούλη και επανεκλέχθηκε το 2023 και πάλι με το «χρίσμα» της ΝΔ) υποστήριξε ότι δεν γνώριζε τότε για την Ομάδα Αλήθειας. Αλλά και ότι ο ίδιος δεν θα ρωτούσε τους πολιτικούς του αντιπάλους σε ποιον θα έδιναν μια δουλειά! Συγκεκριμένα, ερωτηθείς για το θέμα της Ομάδας Αλήθειας από τον αντιπολιτευόμενο δημοτικό σύμβουλο Κωνσταντίνο Δραγάτη, απάντησε: «Περί Ομάδας Αλήθειας δεν ήξερα να ρωτάω τον κ. Δραγάτη κάθε φορά σε ποιον θα δίνουμε μια δουλειά και αν η Ομάδα Αλήθειας είναι έτσι ή αλλιώς. Και εν πάση περιπτώσει την εποχή που τα δώσαμε εμείς (σ.σ.: τα συγκεκριμένα έργα), καμία Ομάδα Αλήθειας δεν υπήρχε και εν πάση περιπτώσει και να υπήρχε εγώ δεν τη γνώριζα». Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.
Συγκοινωνούντα δοχεία
Τον Σεπτέμβριο του 2021 ο πρόεδρος του ΔΣ της Κοινωφελούς Επιχείρησης Δήμου Αμαρουσίου αποφασίζει την απευθείας ανάθεση πεντάμηνης παροχής υπηρεσιών «ενημέρωσης και προβολής δραστηριοτήτων της επιχείρησης» αντί 2.500 ευρώ συν ΦΠΑ στη Render Media IKE των Κωνσταντίνου Δογάνη και Κίμωνα Μπένου. Η προβολή θα γινόταν στην ιστοσελίδα marousi24.gr, στην οποία –σύμφωνα με δημοσίευμα του in.gr– τουλάχιστον έως το 2022 εμφανιζόταν ως υπεύθυνος το άλλο πρόσωπο που συνδέεται με την Ομάδα Αλήθειας, ο Χρ. Τζέλης.
Στις 26 Ιουνίου 2021 η ίδια δράση ανατίθεται για ένα επτάμηνο αντί 2.450 ευρώ συν ΦΠΑ αυτήν τη φορά στην Contagious Minds. Δηλαδή την ΟΕ, στο ΔΣ της οποίας εμφανίζεται ο ίδιος ο Χρ. Τζέλης. Τον Απρίλιο του 2022 και τον Αύγουστο του 2023 η Κοινωφελής Επιχείρηση Δήμου Αμαρουσίου δίνει ξανά στην Contagious Minds τη δράση, στην πρώτη περίπτωση για εννέα μήνες (αντί 2.430 ευρώ) και το 2023 για περίπου ένα τετράμηνο προς 2.500 ευρώ συν ΦΠΑ. Ανεξαρτήτως χρονικού διαστήματος δηλαδή το κόστος δεν ξεπερνά τις 2.500 ευρώ (όριο κάτω του οποίου δεν απαιτείται η υπογραφή συμβάσεων) και αφορά πάντα την προβολή στην ιστοσελίδα marousi24.gr.
Δύο αναθέσεις για ΕΣΠΑ
Παράλληλα, στις 31 Αυγούστου του 2021 και έναν μήνα μετά, στις 30 Σεπτεμβρίου, ο Δήμος Αμαρουσίου στέλνει προσκλήσεις υποβολής προσφοράς στις ίδιες τρεις εταιρείες για να διεκδικήσουν δύο δράσεις που εντάσσονται σε ΕΣΠΑ: τη δημοσιοποίηση των δράσεων του κοινωνικού παντοπωλείου και του κοινωνικού φαρμακείου του δήμου στην πρώτη περίπτωση και την αντίστοιχη προβολή των δράσεων του κέντρου κοινότητας του δήμου στη δεύτερη.
Αποδέκτες των δύο προσκλήσεων είναι η Render Media των Κίμ. Μπένου και Κ. Δογάνη, η Contagious Minds των Χρ. Τζέλη και Ν. Λυγισάκη και μια τρίτη εταιρεία, η Digitad PC ΕΠΕ (επί του παρόντος εμφανίζεται στο ΓΕΜΗ να βρίσκεται σε αναστολή καταχώρησης). Και τα δύο έργα ανατίθενται τελικά απευθείας στην Contagious αντί 14.650 ευρώ συν ΦΠΑ (συνολικά 18.166 ευρώ) και 14.450 ευρώ (ή 17.928 ΦΠΑ συμπεριλαμβανομένου).
Στην περιγραφή του αντικειμένου, όπως αποτυπώνεται στις δύο συμβάσεις που υπογράφηκαν στη συνέχεια, περιγράφονται δράσεις όπως «υποστήριξη στη δημιουργία, σύνταξη και αποστολή σε newsletter σχετικά με τις δράσεις, την εξέλιξη του προγράμματος» και «υποστήριξη στην ενημέρωση του δικτυακού τόπου του Δήμου Αμαρουσίου» (το τελευταίο κοστολογείται 970 ευρώ). Πρόκειται για απλές ενέργειες που μπορούν να γίνουν ακόμη και από έναν δημοσιογράφο του γραφείου Τύπου του δήμου. Μία ακόμη δράση εμφανίζεται με τον βαρύ τίτλο «Σχέδιο επικοινωνίας και διάδοσης των αποτελεσμάτων του έργου (Media & Digital plan)».
Στην ίδια, πρόσφατη, δημοτική συνεδρίαση ο δήμαρχος Αμαρουσίου υποστήριξε ότι πρόκειται για κοινοτικά προγράμματα που «υποχρεωτικά μέσα στον προϋπολογισμό τους έχουν δράσεις δημοσιότητας. Και αν δεν τις κάνεις, δεν πληρώνεσαι το όλο ποσόν του προγράμματος». Πάντως, να σημειωθεί πως το ΕΣΠΑ δεν προβλέπει αυτές οι δράσεις να ανατίθενται απαραίτητα σε εταιρείες ούτε βέβαια με απευθείας αναθέσεις στους ίδιους… γνωστούς αγνώστους.
Διαβάστε επίσης
Κώστας Γενηδούνιας στο Documento: Δέχτηκα συστάσεις να μη μιλήσω με τον Βαξεβάνη
Εργαζόμενοι ΣΤΑΣΥ για απόλυση Γενηδούνια: «Άδικη και ξεκάθαρα στοχευμένη – Δεν θα μείνει αναπάντητη»
Κοκοτσάκης για τα βίντεο: Η ΕΛΑΣ δεν απαντά σε τεκμηριωμένες τεχνικές εκθέσεις αλλά σε δημοσιεύματα
Περιστέρι: Λήστεψε δύο πρακτορεία τυχερών παιχνιδιών μέσα σε 25 λεπτά – Απέσπασε 2200 ευρώ
Τραμπ: Ανακοινώνει 100% δασμούς στις ταινίες που παράγονται στο εξωτερικό