Αποκαλυπτική αυτοψία των Εποπτών Δημόσιας Υγείας – «Εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού τα ΜΜΜ»

Αποκαλυπτική αυτοψία των Εποπτών Δημόσιας Υγείας –  «Εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού τα ΜΜΜ»

Άκρως αποκαλυπτική της κατάστασης που επικρατεί στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθημερινά είναι η αυτοψία που πραγματοποίησαν οι Επόπτες Δημόσιας Υγείας στους σταθμούς Μετρό – ΗΣΑΠ Ομόνοιας και φέρνει στη δημοσιότητα ο «Ριζοσπάστης»

Παρά τις προσπάθειες από τον ίδιο τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη να πείσει άπαντες χθες Πέμπτη από τη Βουλή πως σύμφωνα με μελέτης τα ΜΜΜ δεν αποτελούν μεγάλη εστία μόλυνσης, διαστρεβλώνοντας όμως την αλήθεια, αλλά και από τον υπουργό Μεταφορών Κώστα Αχ. Καραμανλή ο οποίος από την πλευρά του ισχυρίζεται ότι δεν υπάρχει έρευνα που να αποδεικνύει κάτι τέτοιο, η αυτοψία από τους αυτόπτες υγείας στα ΜΜΜ δείχνει ακριβώς το αντίθετο. 

«Δεν υπήρξε επιβάτης, ο οποίος να μην τηρεί το υποχρεωτικό μέτρο της μάσκας προσώπου», ωστόσο «ΔΕΝ τηρείται το μέτρο της αποστασιαποίησης για τον περιορισμό της διασποράς του ιού COVID-19, αποτελώντας οι χώροι αυτοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς εστίες μετάδοσης του νέου κορονοϊού, με κίνδυνο για τους επιβαίνοντας και τη Δημόσια Υγεία γενικότερα» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην αυτοψία που διενεγήρθη στις 6 Νοέμβρη, στις 9.45 το πρωί.

Όπως διαπιστώνεται λοιπόν, οι πολίτες παίρνουν την «ατομική ευθύνη» που τους αναλογεί, φορώντας τις μάσκες τους, ωστόσο, η κυβέρνηση φαίνεται να μη παίρνει τη δική της ευθύνη φροντίζοντας να πυκνώσει τα δρομολόγια στις συγκοινωνίες, με αποτέλεσμα να έχουν μετατραπεί σε εστίες υπερμετάδοσης του κορονοϊού.

 Παρόλο που δεν ήταν ώρα αιχμής η αυτοψία διαπιστώνει συνθήκες συγχρωτισμού:

  • «Στην αποβάθρα του ΜΕΤΡΟ με κατεύθυνση “Ελληνικό” επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού. Εντός του συρμού του ΜΕΤΡΟ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες συγχρωτισμού, και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Στην αποβάθρα του ΗΣΑΠ και προς τις δύο κατευθύνσεις επικρατούσαν συνθήκες συγχρωτισμού».
  • «Εντός του συρμού του ΗΣΑΠ επικρατούσαν σε κάθε βαγόνι συνθήκες έντονου συγχρωτισμού και τα καθίσματα ήταν σχεδόν όλα κατειλημμένα».
  • «Η συχνότητα των δρομολογίων τη στιγμή του ελέγχου, ήταν για το ΜΕΤΡΟ και τον ΗΣΑΠ 4 λεπτά και 9 λεπτά αντίστοιχα».
  • «Άποψη της Υπηρεσίας είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».

Τα ψέματα Μητσοτάκη για τα ΜΜΜ

Μόλις, χθες Πέμπτη, ο Κυριακός Μητσοτάκης προσπάθησε με ψέματα και διαστρεβλώνοντας γαλλική έρευνα να αποδείξει και πάλι πως ο κορονοϊός δεν κολλάει στα ΜΜΜ. Συγκεκριμένα, επικαλέστηκε γαλλική μελέτη υποστηρίζοντας ότι σε έρευνα για τα clusters (θύλακες) μετάδοσης, το ποσοστό της διασποράς του κορωνοϊού στα ΜΜΜ είναι, μόλις, 1,2%. «Σχετική έρευνα από τη Γαλλία, η οποία λέει ότι σε σχέση με άλλες εστίες πιθανής διάδοσης μόλις το 1,2% των Covid clusters συνδέονται με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Αυτά είναι στοιχεία.» ανέφερε σχετικά.

Η πραγματικότητα όμως είναι πολύ μακριά από αυτή που παρουσίασε ο Κυριάκος Μητσοτάκης. Σύμφωνα με το avgi.gr ο πρωθυπουργός στην απεγνωσμένη του προσπάθειά να παρουσιάσει ως απειροελάχιστο το ποσοστό μετάδοσης του κορονοϊού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, είπε ένα ακόμα ψέμα πως το 1,2 αφορά τις ΜΜΜ ενώ σύμφωνα με την έρευνα αφορά αποκλειστικά και μόνο τα αεροπλάνα, τα πλοία και τα τρένα.  Η μελέτη, δηλαδή, δεν αφορά τις αστικές μεταφορές όπως είναι το μετρό, το τραμ, τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ. Να σημειωθεί ότι η έρευνα των Γάλλων έγινε κατά την περίοδο από τις 9 Μαΐου του 2020 έως τις 28 Σεπτεμβρίου του 2020.

Όταν ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έλεγε πως δεν υπάρχει καμία έρευνα και κανένα στοιχείο σε ευρωπαϊκό επίπεδο που να αποδεικνύει πως μεταδίδεται ο κορονοϊός στα μέσα μεταφοράς 

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter