Αστέριος Πελτέκης: «Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος να γειωθεί και σε άλλες κοινωνικές πραγματικότητες»

Αστέριος Πελτέκης: «Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος να γειωθεί και σε άλλες κοινωνικές πραγματικότητες»

Συζήτηση με τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος Αστέριο Πελτέκη για το παρόν και το μέλλον του θεσμού.

∆εν είναι µεγάλο το χρονικό διάστηµα που ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος (ΚΘΒΕ) Αστέριος Πελτέκης ανέλαβε τα καθήκοντά του. Ωστόσο οι µήνες από τον περασµένο Μάρτιο συνιστούν ένα ικανό διάστηµα συµπυκνωµένης εµπειρίας ώστε να συζητήσουµε µαζί του σχετικά µε τη διαδροµή που έχει διανύσει. Στη συνέντευξη Τύπου που είχε δώσει τον Ιούνιο ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του ΚΘΒΕ είχε θέσει ως στόχους την παραγωγή σηµαντικού πολιτιστικού προϊόντος, εξωστρέφεια, επαναπροσδιορισµό της ταυτότητας του φορέα, αδιαµεσολάβητη σύνδεση µε την πόλη και εδραίωση του θεσµού στα Βαλκάνια, στην Ευρώπη και στον κόσµο.

Ποια είναι τα πρώτα σας συµπεράσµατα από τη µέχρι τώρα θητεία σας ως καλλιτεχνικού διευθυντή του ΚΘΒΕ;

Αν και είναι πολύ νωρίς ακόµη για συµπεράσµατα, αυτό που θα µπορούσα να πω µε σιγουριά είναι ότι υπάρχει ένα πολύ καλό υλικό τόσο σε ηθοποιούς όσο και σε τεχνικούς του θεάτρου που σίγουρα εµπνέει αισιοδοξία για την καλλιτεχνική παραγωγή. Αυτό –σε συνδυασµό µε τη θετική ως προς τη συνεργασία απάντηση στην προσέγγιση πολύ σηµαντικών δηµιουργών του θεατρικού γίγνεσθαι– αφήνει ελπίδες για µια πολύ καλή πορεία στην καλλιτεχνική δηµιουργία του φορέα. Στα αρνητικά καταγράφονται η κατάσταση των µηχανισµών σκηνής του θεάτρου, οι οποίοι χρήζουν αναβάθµισης – θα µπορούσαν να λειτουργήσουν ανασταλτικά ως προς την απρόσκοπτη διεκπεραίωση του καλλιτεχνικού προγραµµατισµού. Ωστόσο καταβάλλεται προσπάθεια ανεύρεσης λύσης, κυρίως µέσα από προγράµµατα ΕΣΠΑ αλλά και µε άλλους τρόπους, για την επισκευή ή την αντικατάστασή τους.

Αναγνωρίζετε ότι υπήρξαν παθογένειες και δυσλειτουργίες στον θεσµό;

Οπως σε όλες τις περιπτώσεις, έτσι και εδώ. Πάντα υπάρχουν πράγµατα που µπορούν να βελτιωθούν ή να αλλάξουν. Προς αυτή την κατεύθυνση επιδιώκουµε τις καλύτερες δυνατές λύσεις και προσαρµογές.

Είναι το ΚΘΒΕ δεµένο µε την πόλη και κατά πόσο είναι γειωµένο στην κοινωνική πραγµατικότητα της Θεσσαλονίκης;

Είναι πολύ δεµένο, όπως οφείλει άλλωστε. Η έννοια του γειωµένου δεν µε ενοχλεί καθόλου σε πρώτο επίπεδο. Στόχος όµως είναι το ΚΘΒΕ να απογειωθεί και να γειωθεί και σε άλλες κοινωνικές πραγµατικότητες, τόσο στην Ευρώπη όσο και στα Βαλκάνια και όπου άλλου είναι δυνατό.

Σε αυτό το σηµείο δεν θα µπορούσα να παραλείψω να ευχαριστήσω το κοινό της πόλης και όχι µόνο για την ένθερµη στήριξή του. Η ανταπόκρισή του στη νέα µας καλοκαιρινή πρόταση ήταν πραγµατικά συγκινητική. Η παράσταση «Αριστοφάνης – Ηρώνδας: Contra tempo», σε δηµιουργική σύνθεση κειµένων Ακη ∆ήµου, σκηνοθεσία Γιάννη Ρήγα και µουσική Γιώργου Χριστιανάκη, άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Στην πρεµιέρα µας στο Θέατρο ∆άσους οι θεατές το ευχαριστήθηκαν µε την καρδιά τους καθώς γέλασαν και απόλαυσαν ένα θέαµα πλούσιο, που τους µετέφερε απόλυτα όσο και ισορροπηµένα σε τρεις διαφορετικές εποχές. Ο ∆ηµήτρης Πιατάς, ο Τάσος Χαλκιάς, ο Ταξιάρχης Χάνος, ο Σταµάτης Γαρδέλης, ο Κωνσταντίνος Χατζησάββας, η Πολυξένη Σπυροπούλου, η Βιβή Μιτσίτσκα και ο πολυπληθής θίασος δηµιουργούν µια ατµόσφαιρα ευφορίας την οποία µεταφέρουν από πόλη σε πόλη µε την περιοδεία που πραγµατοποιείται. Την ίδια θερµή ανταπόκριση επιφύλαξαν οι θεατές και στην παράσταση «Ελένη», σε σκηνοθεσία του πολύ σπουδαίου Βασίλη Παπαβασιλείου και µετάφραση του Παντελή Μπουκάλα µε εξαιρετικούς ηθοποιούς και συντελεστές, που και αυτή αρχίζει περιοδεία.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας σε σχέση µε την παραγωγή πολιτιστικού προϊόντος;

Ο στόχος άπτεται των των επιλογών των καλλιτεχνικών συνεργατών σε όλα τα επίπεδα: καλό, πολυφωνικό και πολυσυλλεκτικό πολιτιστικό προϊόν, το οποίο να καλύπτει τις ανάγκες και το γούστο όσο το δυνατόν καθολικά.

Και µε ποιους τρόπους σκοπεύετε να πετύχετε τον επαναπροσδιορισµό της ταυτότητας του ΚΘΒΕ;

Με την επαναφορά και την επανασύστασή του ως σηµαντικής κοιτίδας πολιτισµού τόσο εντός όσο και εκτός συνόρων µέσω της παραγωγής ποιοτικού πολιτιστικού προϊόντος και εξέλιξης της θεατρικής παιδείας εν γένει.

Υπάρχουν οι προϋποθέσεις ώστε η Θεσσαλονίκη να µεταβληθεί σε θεατρικό κέντρο των Βαλκανίων;

Οχι µόνο των Βαλκανίων αλλά και της ευρύτερης περιοχής µέσω και της συµµετοχής του Κρατικού Θεάτρου στην Ενωση Θεάτρων Ευρώπης. Ολες οι προδιαγραφές τόσο σε χώρους όσο και σε δυναµικό υπάρχουν. Αρκεί να γίνει σωστή αξιοποίησή τους και προσεκτική διαχείριση – προσέγγιση του όλου θέµατος µε σοβαρότητα και υπευθυνότητα.

Το θέατρο έχει τη δυνατότητα να δηµιουργεί κοινούς τόπους όπου ζυµώνονται άνθρωποι µε διαφορετικές εθνικές ή ιδεολογικές αφετηρίες;

Θεωρώ ότι είναι από τους πρωταρχικούς σκοπούς και από τις σηµαντικότερες λειτουργίες της τέχνης, τουλάχιστον σε µια ουµανιστική οπτική προσέγγισής της την οποία προσωπικά πρεσβεύω.

Σε µια εποχή κατά την οποία η κρίση –είτε οικονοµική είτε της πανδηµίας είτε του πολέµου– τροφοδοτεί τα φοβικά αντανακλαστικά των πολιτών ποιος είναι ο ρόλος του καλλιτέχνη και ποια η συνεισφορά των πολιτιστικών φορέων;

Καταλυτικός και καταλυτική αντίστοιχα ως προς τη στήριξη τόσο ψυχικά και πνευµατικά όσο και πρακτικά. Πάντα ο καλλιτέχνης –κατ’ επέκταση η τέχνη– δίνει ελπίδα και λύσεις σε προβλήµατα αυτού του είδους µέσα από την επικοινωνία και την αφύπνιση που επιτυγχάνονται από µια συλλογική προσπάθεια αντίληψης και µε προτάσεις για την αντιµετώπισή τους.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter