Babo Koro: Mια μπάντα τόσο ιδιαίτερη όσο και το όνομά της – Συνέντευξη στο Docville

Babo Koro: Mια μπάντα τόσο ιδιαίτερη όσο και το όνομά της – Συνέντευξη στο Docville

Babo Koro: μια γιαγιά που χορεύει και τραγουδάει. Η «μπάμπω» -η γιαγιά της Βόρειας Ελλάδα και «κόρο» -όπως λένε τη χορωδία στα Επτάνησα. Ιδιαίτερο όνομα για μπάντα, άλλο τόσο ιδιαίτερες και οι μουσικές τους: οι ελληνικοί παραδοσιακοί ρυθμοί συναντούν τις βαλκανικές πολυφωνίες και τους τσιγγάνικους ήχους και η prog rock τη jazz.

Οι Babo Koro (η Αντιγόνη Μπασακάρου στη φωνή, ο Σωτήρης Τσακανίκας στην κιθάρα, ο Δημήτρης Αναστασίου στο βιολί, ο Αποστόλης Μπουρνιάς στα κρουστά, ο Κώστας Νικολόπουλος στο ακορντεόν, ο Θοδωρής Σκόνδρας στο κοντραμπάσο, ο Χρήστος Κυριαζής στην γκάιντα και στο σαξόφωνο) επανέρχονται με ένα δυναμικό live στον ιστορικό Κύτταρο για να μας παρασύρουν σε ένα ακόμα εκρηκτικό ταξίδι γεμάτο χορευτική διάθεση και μουσικές εναλλαγές. Οι Babo Koro θα παρουσιάσουν τραγούδια από τη δισκογραφία τους αλλά και νέα κομμάτια από τον επερχόμενο δίσκο τους, με μία πληθωρική σύνθεση επί σκηνής.

Να ξεκινήσουμε με το πρόσφατο τραγούδι σας «Του ποταμού ο χορός» και να μιλήσουμε για το ευαίσθητο ζήτημα που πραγματεύεται αλλά και για το ιδιαίτερο βίντεο κλιπ του. 

Στο «Του ποταμού ο χορός» θελήσαμε να μιλήσουμε για την έμφυλη βία μέσα από τη μυθοπλασία. Οι στίχοι λειτουργούν αλληγορικά, χρησιμοποιώντας το ποτάμι σαν μια συμβολική πατριαρχική οντότητα που παρασέρνει και πνίγει γυναίκες με τα ορμητικά νερά του. Στο παραμυθένιο αφήγημα του κομματιού, αν καταφέρει ένας διαβάτης να ακολουθήσει ένα δύσκολο τελετουργικό, το οποίο συμβολίζει τη δυσκολία στην ανάδειξη των ιστοριών που σχετίζονται με την έμφυλη βία, θα μπορέσει να φέρει πάλι κάποιο κορίτσι «στη ζωή», μην επιτρέποντας στην ιστορία της να χαθεί στη λήθη.

Το βίντεο εμπνεύστηκε από τον κλασσικό πίνακα «Ο Γελωτοποιός – Stanczyk» του Jan Matejko και είναι μονοπλάνο. Στη σύγχρονη αυτή απόδοση του πίνακα, εστιάζουμε στην αντίθεση μεταξύ της γυναίκας τραγουδίστριας, που προσωποποιεί τη θλίψη για τα θύματα της έμφυλης βίας, και των χαρακτηριστικά ανδρικών ερμηνευτών στο παρασκήνιο, που διασκεδάζουν αγνοώντας, και περιφρονώντας ίσως, τη θλίψη της.

Ποιες είναι οι μουσικές σας επιρροές ώστε να φτάσετε στους σημερινούς ήχους των Babo Koro; Και πως θα χαρακτηρίζατε τελικά τη δική σας μουσική; 

Το να χαρακτηρίσουμε τη μουσική μας είναι μια δύσκολη άσκηση για εμάς, που συχνά προσπαθούμε να κάνουμε και συνήθως αποτυγχάνουμε. Φέρνουμε στοιχεία από την ευρύτερη ανατολική μεσογειακή και βαλκανική παράδοση, όπως την τροπικότητα, τις πολυφωνίες και τα ιδιαίτερα μουσικά μέτρα, αλλά και πολλά στοιχεία από τη prog rock και τη jazz σκηνή.

Κάθε κομμάτι το αντιμετωπίζουμε σαν κάτι νέο, πιανόμαστε από ένα στοιχείο του και προσπαθούμε να το αναπτύξουμε, χωρίς να θέλουμε να εξυπηρετήσουμε κάποιο συγκεκριμένο ύφος. Έτσι καταλήγουμε σε ένα καινούργιο τοπίο κάθε φορά, δημιουργώντας έναν τρόπον τινά σύγχρονο παραδοσιακό, και ελπίζουμε και χαρακτηριστικό, ήχο.

Ιδανικά, τι θέλετε να προκαλούν στους ακροατές σας τα τραγούδια σας;

Σε κάθε δημιουργία υπάρχει μια μικρή ή μεγάλη ελπίδα ότι ο αποδέκτης με κάποιον τρόπο θα νιώσει κάτι, θα συγκινηθεί, θα χαθεί, θα εκτονωθεί, θα θυμηθεί κάποια αίσθηση ή κάποιο περιστατικό. Αυτό μπορεί να το προκαλεί ένας στίχος, μία μικρή μελωδία, ίσως και ένα όργανο συγκεκριμένο. Με απλά λόγια λοιπόν, θα θέλαμε οι δημιουργίες μας να αγγίζουν τους ακροατές μας. Όταν αυτό συμβαίνει και το εισπράττουμε, για παράδειγμα όταν κόσμος τραγουδάει μαζί μας στις συναυλίες ή ακόμα και όταν απλά μας το λέει, τότε νιώθουμε ικανοποιημένοι που αυτό που κουβαλάμε στην ψυχή μας έχει νόημα και για άλλους.

Έχει -ή υπάρχει φόβος σταδιακά να- εκλείψει το παραδοσιακό γλέντι, τα «διονυσιακά» πανηγύρια, με τις διαφορετικές μουσικές ανά τη χώρα; Η όλο και πιο έντονη χρήση της τεχνολογίας (streaming, «απομονωμένη» ακρόαση μουσικής) συμβάλλει ίσως σε αυτό;

Τα τελευταία χρόνια θα λέγαμε ότι μάλλον το ανάποδο ισχύει. Η αναβίωση των παραδοσιακών πανηγυριών και των γλεντιών που έχουν αυθεντικό χρώμα είναι χαρακτηριστική, όπως και η εισαγωγή του παραδοσιακού γλεντιού σαν κυρίαρχη μορφή εναλλακτικής διασκέδασης. Αρκεί να δει κάποιος τις σκηνές των μουσικών φεστιβάλ ανά τη χώρα, ή και τους χώρους που επιλέγουν παραδοσιακά σχήματα να παρουσιάσουν τη δουλειά τους.

Πλέον οι μουσικές σκηνές, ακόμα και αυτές που τυπικά φιλοξενούσαν πιο σκληρό ήχο, ανοίγουν τις πόρτες τους στα σχήματα αυτά. Εν μέρει αυτό οφείλεται πράγματι στη σύγχρονη κοινωνία, που έχει την τάση να απομονώνει και να εξατομικεύει σε ακραίο βαθμό. Γι΄ αυτό και η συλλογική μέθεξη, η κάθαρση που έρχεται μέσα από ένα αυθεντικό γλέντι, αναδύεται ως όλο και επιτακτικότερη ανάγκη και θέτει μία ζωτικής σημασίας βάση για το άτομο που αναζητά τρόπους να συνδεθεί.

INFO Οι Babo Koro θα εμφανιστούν στο Κύτταρο Live Club την Παρασκευή 31 Μαρτίου

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter