Δεν είναι τρολ: Το υπουργείο Ανάπτυξης συνιστά στις γυναίκες «κύπελλα περιόδου» λόγω ακρίβειας

Δεν είναι τρολ: Το υπουργείο Ανάπτυξης συνιστά στις γυναίκες «κύπελλα περιόδου» λόγω ακρίβειας

Αντί να δώσει λύση στις εξωφρενικές αυξήσεις στα προϊόντα που αφορούν την έμμηνο ρύση, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου που υπάγεται στο υπουργείο Ανάπτυξης προτρέπει τις γυναίκες να στραφούν σε «νέα προϊόντα με δυνατότητα ασφαλούς επανάχρησης». Δηλαδή, στα «κύπελλα περιόδου», όπως η ίδια η Γενική Γραμματεία διευκρινίζει.

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Στις 9 Φεβρουαρίου, η αν. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ, Ράνια Θρασκιά, κατέθεσε Ερώτηση στον υπουργό Ανάπτυξης με θέμα: «Υψηλό το κόστος των προϊόντων εμμήνου ρύσεως – Επιδείνωση της οικονομικής, ψυχοσωματικής και κοινωνικής ευπάθειας των γυναικών και των νέων κοριτσιών».

Η κ. Θρασκιά επισημαίνει πως «οι γυναίκες και ιδίως τα νέα κορίτσια που βρίσκονται στη φάση της εμμηνόρροιας αντιμετωπίζουν επιπλέον ποικίλα εμπόδια που απορρέουν από το υψηλό κόστος των προϊόντων εμμήνου ρύσεως».

Επικαλείται δε σχετικές έρευνες, οι οποίες «δείχνουν πως τουλάχιστον 10.000 κορίτσια απουσιάζουν από το σχολείο (τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) αρκετές μέρες κάθε μήνα, καθώς δεν μπορούν να αγοράσουν ούτε τα αναγκαία σε μηνιαία είδη πρώτης ανάγκης κι υγιεινής για την αντιμετώπιση της σημειούμενης στατιστικά πλέον εκτεταμένης περιόδου εμμήνου ρύσεώς τους, ενώ το 20% των οικογενειών δηλώνει ότι αντιμετωπίζει οικονομική αδυναμία λόγω του υψηλού κόστους τους – πόσο μάλλον οι οικογένειες που έχουν πάνω από ένα μέλος που κάνει χρήση των εν θέματι προϊόντων».

Υπό αυτά τα δεδομένα, έθεσε τα εξής ερωτήματα στον Κώστα Σκρέκα:

1. Σε ποιες άμεσες ενέργειες προτίθεται να προβεί για την αντιμετώπιση του μείζονος αυτού θέματος που αφορά στο γυναικείο φύλο, ιδίως δε στα κορίτσια νεαρής ηλικίας;

2. Σε ποιες ενδεδειγμένες ενέργειες και σε συνεργασία με τους συναρμόδιους Υπουργούς (όπως δωρεάν παροχή ειδών πρώτης ανάγκης κι υγιεινής, κ.ά.) προτίθεται να προβεί για τη στήριξη του γυναικείου φύλου, την υποστήριξη των πιο ευάλωτων κοινωνικά ατόμων, αλλά και την αποστιγματοποίηση της εμμήνου ρύσεως;

«Κύπελλα περιόδου»

Απαντώντας στην Ερώτηση της αν. τομεάρχη της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου αναφέρει αρχικά ότι από τον Νοέμβριο του 2022 έχει ενταχθεί στο «καλάθι του νοικοκυριού» η κατηγορία προϊόντων «σερβιέτες – ταμπόν», ενώ τα ίδια προϊόντα έχουν συμπεριληφθεί στην κυβερνητική πρωτοβουλία για «πλαφόν στο περιθώριο κέρδους των επιχειρήσεων» προκειμένου να αντιμετωπιστούν οι συνέπειες της «οξείας παγκόσμιας πληθωριστικής κρίσης».

Όμως, για την αντιμετώπιση της «οξείας παγκόσμιας πληθωριστικής κρίσης», η Γενική Γραμματεία προτείνει ακόμα πιο δραστικές λύσεις. Έτσι, λοιπόν, υπογραμμίζει πως «είναι σημαντικό να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση, αλλά και παρότρυνση προς την αγορά, προκειμένου να αναπτυχθούν νέα προϊόντα με δυνατότητα ασφαλούς επανάχρησης* με διττό σκοπό: αφενός την εξασφάλιση οικονομικότερων και πολλαπλώς επαναχρησιμοποιούμενων προϊόντων εμμήνου ρήσεως και, αφετέρου, τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, και άρα των απορριμμάτων, που προέρχονται από την ευρεία εφαρμογή των προϊόντων εμμήνου ρύσεως μίας χρήσης».

Και για να μην οργιάσει η φαντασία αναφορικά με το τι μπορεί να αφορά ο αστερίσκος για τα «προϊόντα με δυνατότητα ασφαλούς επανάχρησης», η Γενική Γραμματεία Εμπορίου διευκρινίζει: «Ενδεικτικά αναφέρονται τα “κύπελλα περιόδου” (period cups) τα οποία είναι σήμερα διαθέσιμα και στην Ελλάδα, τα οποία έχουν δυνατότητα ασφαλούς πολλαπλής επανάχρησης και διάρκεια ζωής περί τα 10 έτη».

Η απάντηση της Γενικής Γραμματείας by Website Documento on Scribd

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter