Δερμιτζάκης κατά Μαγιορκίνη για το «μοντέλο» που δικαιολογεί τους 25 μαθητές ανά τμήμα

Θύελλα αντιδράσεων προκάλεσε στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης αλλά και σε επιστημονικούς κύκλους η σημερινή ανάρτηση στο facebook του Γκίκα Μαγιορκίνη, καθηγητή Υγιεινής και Επιδημιολογίας του ΕΚΠΑ, ο οποίος προσπάθησε να πείσει επιστρατεύοντας ακόμα και διαγράμματα γιατί δεν υπάρχει... κέρδος με τη μείωση των μαθητών ανά τμήμα όπως απαιτεί το εκπαιδευτικό κίνημα και η συντριπτική πλειοψηφία των γονιών.

Σύμφωνα με τον κ. Μαγιορκίνη "η σύνθεση των τάξεων είναι τέτοια ώστε να μπορούμε να τις θεωρήσουμε ως κοινωνικές φουσκάλες ή φούσκες. Μάλιστα εξαιτίας αυτής της σύνθεσης σε περίπτωση μετάδοσης του ιού στην τάξη αυτή είναι πλήρης ιχνηλατίσιμη και εύκολα περιορίσιμη".

Είπε επίσης ότι "οι τάξεις θα πρέπει δεν μπορούνε να θεωρούνται όπως χώροι εστίασης" απαντώντας στις σχετικές αιτιάσεις. 

Η ουσία όμως της ανάρτησης του κ. Μαγιορκίνη που ουσιαστικά "δικαιώνει" την πολιτική της κυβέρνησης είναι στο εξής σημείο: 

".Το σενάριο λοιπόν δείχνει ότι για την πιθανότητα μετάδοσης αποκλειστικά και μόνο την ώρα της εκπαιδευτικής διαδικασίας προκειμένου να ρίξεις 4% τις κοντινές επαφές θα πρέπει να διπλασιάσεις τον χρόνο έκθεσης των εκπαιδευτικών." Με απλά λόγια, θα χρειάζονταν παραπάνω εκπαιδευτικοί και η κυβέρνηση της ΝΔ όπως είναι προφανές δεν πρόκειται να προβεί σε μαζικές προσλήψεις ακόμα και για τον κίνδυνο του κορονοϊού. 

Αναλυτικά η ανάρτησή- ανάλυση του καθηγητή:

Δερμιτζάκης: «Να ξεκινήσουν οι τάξεις με τα μισά παιδιά»

Ένας από αυτούς που διαφώνησαν με το μοντέλο Μαγιορκίνη ήταν και ο συνάδελφός του Μανώλης Δερμιτζάκης ο οποίος πρόσφατα παραιτήθηκε από την ηγεσία του Εθνικού Συμβουλίου Έρευνας.

Ο κ. Δερμιτάκης εξέφρασε την αντιπαράθεσή του με τις αποστάσεις στις τάξεις τονίζοντας πως «όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα».

Αναλυτικά το σχόλιο του κ. Δερμιτζάκη: 

«Γκίκα δε συμφωνώ με το μοντέλο σου. Όταν έχεις 25 άτομα σε ένα συγκεκριμένο εμβαδόν αυξάνεις την πιθανότητα κάποιος να είναι θετικός και επομένως να μεταδώσει σε κάποιο αριθμό άλλων μαθητών και μάλιστα μεγαλύτερο από το αν η τάξη έχει 15 άτομα. Επίσης, επειδή τα παιδιά είναι ασυμπτωματικά κατά μεγάλο ποσοστό, εάν κάποιος θετικός βρεθεί σε μια τάξη 25 ατόμων, τότε σιωπηλά θα γίνεται μετάδοση χωρίς να ανιχνεύεται. Τέλος όταν κάθε τάξη εχει 25 άτομα η είσοδος και έξοδος όπως και η παρουσία στο διάλειμμα θα είναι με μεγαλύτερο συνωστισμό από ότι αν είναι 12 η 15. Νομίζω υπάρχει κάθε λόγος να ξεκινήσουν οι τάξεις με τα μισά παιδιά μέχρι να βρουν οι δάσκαλοι και οι διευθυντές τους αυτοματισμούς τους, και να γίνει μετάβαση σε πλήρεις τάξεις».

Ανταπάντηση Μαγιορκίνη

Η απάντηση από τον κ. Μαγιορκίνη ήρθε σχεδόν αμέσως: 

«Δεν είναι τόσο απλό δυστυχώς. Δεν εξαρτάται από το εμβαδόν αλλά από τις ανά 2 αποστάσεις και το κέρδος πρέπει να ποσοτικοποιείται σε σχέση με το κόστος με νούμερα. Το να ξεκινήσουμε με εκ περιτροπής δυσκολεύει εξαιρετικά την εκπαιδευτική διαδικασία».

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.