Δυστύχημα στον Ηλεκτρικό: Τα 8 ερωτήματα που θέτει η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας της ΣΤΑΣΥ

Με μία σκληρή ανακοίνωση σχολιάζει η Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας των εργαζομένων στην ΣΤΑ.ΣΥ, ενώ ζητά απαντήσεις σε μία σειρά από σοβαρά ερωτήματα που έχουν προκύψει μετά το δυστύχημα που στοίχισε την ζωή ενός συναδέλφου τους και τον τραυματισμό άλλων τριών.

Συγκεκριμένα, η ΕΥΑΕ καταγγέλλει «παλινωδίες και παραλείψεις» στους χειρισμούς μετά το τραγικό περιστατικό ενώ παράλληλα γνωστοποιούν ότι η διοίκηση της ΣΤΑΣΥ «αρνείται να δεχθεί την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας των εργαζομένων» το οποίο είναι θεσμοθετημένο όργανο από τον νόμο.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας των εργαζομένων στην ΣΤΑ.ΣΥ

«Οι παλινωδίες συνεχίζονται όσον αφορά το δυστύχημα που στοίχισε την ζωή ενός συναδέλφου μας και τον τραυματισμό άλλων τριών εργαζομένων. Η διοίκηση της εταιρείας εξακολουθεί να αρνείται να δεχθεί την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας των εργαζομένων στην ΣΤΑ.ΣΥ., το οποίο είναι θεσμοθετημένο όργανο από τον νόμο, για να δώσει απαντήσεις σε ερωτήματα και να συνεργαστεί με την ΕΥΑΕ, ως οφείλει εκ του νόμου, στη διερεύνηση του δυστυχήματος.

Πέραν των ερωτημάτων που αναφύονται λόγω του δυστυχήματος, η ΕΥΑΕ έχει από την πρώτη στιγμή εντοπίσει πως υπάρχουν σημαντικές παραλείψεις στους χειρισμούς που έλαβαν χώρα μετά το περιστατικό. Η αδυναμία τήρησης πρωτοκόλλου ασφαλείας σε σιδηροδρομική υποδομή, η έλλειψη διαδικασιών και κανονισμού διαχείρισης εκτάκτων αναγκών, δείχνουν σαφέστατα μια «ερασιτεχνική λειτουργία της ΣΤΑ.ΣΥ, κάτι που συμβαίνει κατ΄εξακολούθηση τα τελευταία χρόνια».

Διερωτόμαστε πέρα από το δυστύχημα αυτό καθαυτό:

Ποιο είναι το σχέδιο ή και η διαδικασία διαχείρισης τέτοιων περιστατικών;

Ο χώρος του δυστυχήματος γιατί δεν αποκλείστηκε αρχής εξαρχής και υπήρξε πλήθος κόσμου γύρω από το συμβάν;

Γιατί δεν δεσμεύτηκε ως χώρος δυστυχήματος; Ποιος ήταν υπεύθυνος γι αυτό;

Γιατί δεν υπήρξε παρουσία αστυνομίας ή και άλλων αρμόδιων αρχών (π.χ. εισαγγελέας) στο συμβάν;

Γιατί η διαχείριση της οδικής κυκλοφορίας γινόταν από το προσωπικό της ΣΤΑ.ΣΥ;

Γιατί δεν υπήρξε πραγματογνωμοσύνη στο σημείο της σύγκρουσης;

Ο συρμός μετά την απομάκρυνση του από το σημείο της σύγκρουσης που μεταφέρθηκε; Υπήρξε συνοδεία καθοδόν; Φυλάσσεται έτσι ώστε να αποφευχθεί η απομάκρυνση ή και παραποίηση στοιχείων;

Υπάρχουν συνοδευτικά έγγραφα του συρμού λείανσης; Πού βρίσκονται;»