Το «Mommie’s» είναι μία τρυφερή ταινία μικρού μήκους για τη μητρότητα και τις σύγχρονες αναπαραγωγικές τεχνολογίες.
Τα αγόρια της Ιωάννας φαντάζονται ότι ο μπαμπάς τους –αν υπήρχε– θα ήταν φαλακρός με φτερά αλόγου. Αλλά μπαμπάς δεν υπάρχει. Και το ξέρουν. Η μητέρα τους, ταλαιπωρημένη έπειτα από πέντε εξωσωματικές, γέννησε τρίδυμα με δωρεά ωαρίου και σπέρματος και τα μεγαλώνει ως μονογονέας από επιλογή. Η Ρόζα δεν θέλει να κάνει δικά της παιδιά, δέχεται όμως να γίνει δότρια των ωαρίων της για ένα έξτρα εισόδημα. Δεν ξέρει πόσα από αυτά γονιμοποιήθηκαν, ούτε θα το μάθει. Έπειτα από πέντε φορές όμως που μπήκε στη διαδικασία της δωρεάς υπάρχουν αρκετές πιθανότητες να προσπεράσει ένα δικό της παιδί στον δρόμο.
Η Ιωάννα και η Ρόζα είναι οι πρωταγωνίστριες του τρυφερού ντοκιμαντέρ μικρού μήκους που σκηνοθέτησαν η Μαρία Σιδηροπούλου και η Ελβίρα Κρίθαρη με θέμα τις σύγχρονες αναπαραγωγικές τεχνολογίες, τις λιγότερο ορατές μορφές μητρότητας, τις οικογένειες όπως διαμορφώνονται σήμερα και την αγάπη. Οι δύο γυναίκες που μιλούν για την εμπειρία τους δεν γνωρίζονται. Βρίσκονται στις δύο άκρες του νήματος, στην αρχή και στο τέλος της γενετικής διαδικασίας, η μία δίνει και η άλλη παίρνει ζωή σε μια σουρεαλιστική και αόρατη συνδιαλλαγή.
Βρέθηκαν μαζί στην ίδια ταινία, που δεν επιχειρεί να απαντήσει στα αναπόφευκτα ερωτήματα που γεννιούνται σε όλους μας για τη ζωή, για τις ρίζες, για τα επιβεβλημένα βιολογικά και κοινωνικά πρότυπα, για τις επιλογές ζωής. Η Ιωάννα έχει επιλέξει να πει την αλήθεια στα παιδιά της, σε αντίθεση με άλλες μαμάδες. Πέρα από το δικαίωμα του παιδιού να γνωρίζει την αλήθεια για την καταγωγή του, τι σημασία έχουν τελικά οι απαντήσεις, αφού δεν υπάρχουν σωστές και λάθος; Αφού κανείς δεν ξέρει ούτε από πού ερχόμαστε ούτε πού πάμε, αφού υπάρχει το φεγγάρι που όταν το κοιτάμε με το τηλεσκόπιο άλλοτε μοιάζει με πέτρα, άλλοτε με τυρί ή με μια κουκκίδα στο Διάστημα, από το οποίο προερχόμαστε όλοι;
Το ντοκιμαντέρ, που εστιάζει στην καθημερινότητα των πρωταγωνιστριών, ρέει αβίαστο, αφτιασίδωτο, κάποιες φορές αστείο αλλά και συγκινητικό χωρίς να το επιδιώκει. Στο σημείο που η Ιωάννα ανακαλύπτει μεγάλη ομοιότητα με το τρίτο παιδί της, την κόρη της Καλίνα, αν και γνωρίζει ότι είναι ιατρικά αδύνατο, η μεταφυσική της ανάγκης εξορίζει την επιστήμη. Η Ρόζα, συνειδητοποιημένη βιοπαλαίστρια που έδωσε τον δικό της αγώνα διεκδικώντας το δικαίωμα στον σεξουαλικό προσανατολισμό της, δεν τρομάζει που έχει χαρίσει ένα μικρό κομμάτι του εαυτού της σε άλλους. Ισως και να της αρέσει ότι εκεί έξω υπάρχουν οι βιολογικοί της απόγονοι.
INF0
Το ντοκιμαντέρ «Mommie’s» βρίσκεται στο κανάλι του Onassis Culture στο YouTube