Εκπαιδευτική τηλεόραση vs εξ αποστάσεως εκπαίδευσης

Τις τελευταίες μέρες ακούμε στην τηλεόραση, αρχίζει ή άρχισε στα Λύκεια της χώρας, αρχικά για τους μαθητές/τριες της Γ Λυκείου, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε μια προσπάθεια για να αποκατασταθεί η σχέση των μαθητών με την εκπαιδευτική διαδικασία.

Και ακούμε:

• για δωρεάν προσφορά ειδικής πλατφόρμας, γιατί φαίνεται αυτή που διαθέτει το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο είναι πλέον ακατάλληλη,

• για δημιουργία ομάδας υποστήριξης σε κάθε Λύκειο τόσο για τους μαθητές, όσο και τους καθηγητές,

• για, για…, προϋποθέσεις που απαιτούν υποδομές για καθηγητές και μαθητές όπως γρήγορες συνδέσεις, κατάλληλο εξοπλισμό, ταχύρρυθμη εκπαίδευση κ.λπ.

Και αν όλα αυτά, τα τεχνικής φύσης προβλήματα λυθούν σύντομα, για να δούμε και κάποια άλλα προβλήματα που μάλλον είναι δύσκολο να λυθούν.

Ένας σημαντικός αριθμό μαθητών της Γ Λυκείου από τα μέσα Μαρτίου σταματάει να προσέρχεται στο σχολείο και παρακολουθεί, με ευλάβεια, το πρόγραμμα που έχει χαράξει το φροντιστήριο. Τέλος, ένας αριθμός μαθητών/τριών υπάρχει αριθμητικά και μόνο στη δύναμη του σχολείου. Και τις 2 αυτές κατηγορίες μαθητών μάλλον δεν μπορείς να τις κινητοποιήσεις.

Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση απαιτεί ειδικευμένους καθηγητές, που μάλλον δεν υπάρχουν στα περισσότερα σχολεία και μια οργάνωση των μαθημάτων με τελείως διαφορετικό τρόπο από την δια ζώσης εκπαίδευση, φυσική τάξη. Αν τώρα εξ αποστάσεως εκπαίδευση θεωρείται το «ανέβασμα» ορισμένων σελίδων του σχολικού βιβλίου ή κάποιες ασκήσεις καταδικάζουμε το μοντέλο αυτό της εκπαίδευσης για πάντα. Άλλωστε, όλα τα σχολικά βιβλία υπάρχουν σε ηλεκτρονική μορφή στο διαδίκτυο καθώς και οι λύσεις των ασκήσεων και κυκλοφορούν στο εμπόριο δεκάδες βιβλίων και με θεωρία και με πληθώρα ασκήσεων.

Κατά το παρελθόν, το Σάββατο το πρωί υπήρχε η εκπαιδευτική τηλεόραση. Ας επαναλειτουργήσει. Έμπειροι καθηγητές, όλων των ειδικοτήτων, με πρόγραμμα που θα ανακοινωθεί θα κάνουν επαναληπτικά μαθήματα, τα οποία θα μπορούν να παρακολουθούν όλοι οι μαθητές, σε όλη την Ελλάδα, χωρίς να απαιτείται ειδικός εξοπλισμός, γρήγορες συνδέσεις κ.ά. Αν μάλιστα στη συνέχεια «ανεβαίνουν» τα μαθήματα αυτά στη web TV, θα μπορούν να τα παρακολουθούν οι μαθητές/τριες ότι ώρα θέλουν και όσες φορές θέλουν.

Εκπαιδευτική τηλεόραση, μια λύση απλή στην εφαρμογή, εύχρηστη και το κυριότερο για όλους.

Ο Παύλος Παπαθεοφάνους είναι εκπαιδευτικός

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.