Εκπαιδευτικούς με πτυχία Κολεγίων «φέρνει» το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Εκπαιδευτικούς με πτυχία Κολεγίων «φέρνει» το νομοσχέδιο για την Παιδεία

Ξεκίνησαν αντιδράσεις όπως ήταν αναμενόμενο με αφορμή την διάταξη του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας που έχει κατατεθεί στην Βουλή και αναμένεται να ψηφιστεί έως το τέλος του μήνας με την οποία θα γίνονται δεκτά στο μέλλον και τα πτυχία κολεγίων για διορισμό εκπαιδευτικών

Συγκεκριμένα με το άρθρο 50 τροποποιείται ο νόμος 4589/2019 για τους διορισμούς στην εκπαίδευση. Προβλέπεται πως τα πτυχία που χορηγούνται από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής (συμπεριλαμβανομένων των κολεγίων που συνεργάζονται με πανεπιστήμια του εξωτερικού) γίνονται δεκτά από τον ΑΣΕΠ. Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Μερόπη Τζούφη δήλωσε στο documentonews πως «η κυβέρνηση υποβαθμίζει τα πτυχία των ελληνικών πανεπιστημίων σε όφελος των κολεγίων που απονέμουν τίτλους σπουδών σε συνεργασία με πανεπιστήμια της αλλοδαπής. Η ρύθμιση είναι πιο προωθημένη ακόμα και από την Ευρωπαϊκή Οδηγία 36/2005 σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων. Παρακάμπτει το Άρθρο 16 του Συντάγματος και καταργεί το προαπαιτούμενο της ακαδημαϊκής αναγνώρισης πτυχίων, δηλαδή από τον ΔΟΑΤΑΠ, ως προϋπόθεση πρόσληψης στην εκπαίδευση. Πέραν αυτών, προκύπτουν μια σειρά από ζητήματα εκπαιδευτικής επάρκειας, ποιότητας και «αριστείας».

Μάλιστα πληροφορίες αναφέρουν ότι αναμένεται από την πλευρά της αξιωματικής αντιπολίτευσης να ζητηθεί η απόσυρση του συγκεκριμένου άρθρου καθώς αποτελεί πλήγμα για τους αποφοίτους των ελληνικών πανεπιστημίων και τους υπηρετούντες εκπαιδευτικούς .

Εντωμεταξύ το θέμα αναμένεται να απασχολήσει αύριο και την συνεδρίαση του ΔΣ της ΟΛΜΕ

Τι φέρνει το νομοσχέδιο για τα κολέγια και τι ίσχυε μέχρι τώρα

Συγκεκριμένα στο άρθρο 50 του σχεδίου νόμου που κατατέθηκε στη Βουλή αναφέρει οτι:

5. Για τη διακρίβωση των προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής, γίνονται δεκτά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον ΔΟΑΤΑΠ, σύμφωνα με τις διατάξεις του νόμου 3328/2005 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων βάσει του ΠΔ 38/2010 ή απόφαση αναγνώρισης επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλου σπουδών Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης με συναφή τίτλο σπουδών για κλάδο εκπαιδευτικού.

β) Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον ΔΟΑΤΑΠ ή αναγνώριση επαγγελματικής ισοδυναμίας συναφούς αντικειμένου με εκπαιδευτικό κλάδο.

5. Για τη διακρίβωση των υψηλών ακαδημαϊκών προσόντων του προσωπικού της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: Τα πτυχία που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά, εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας και αντιστοιχίας από τον Διεπιστημονικό Οργανισμό Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης (Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π.), σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις

β) Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών και τα διδακτορικά διπλώματα που χορηγούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα της αλλοδαπής γίνονται δεκτά αποκλειστικά εφόσον έχουν αναγνώριση ακαδημαϊκής ισοτιμίας από τον Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. σύμφωνα με τις οικείες διατάξεις και, προκειμένου για την πιστοποίηση της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, συνοδεύονται από βεβαίωσή του, ύστερα από γνώμη του ειδικού εισηγητή συναφούς κλάδου και του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) συναφούς επιστημονικού κλάδου, ότι το γνωστικό αντικείμενό τους εμπίπτει στις επιστήμες της αγωγής.

γ) Για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου, όπου αναφέρεται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. νοείται και ο εκάστοτε αρμόδιος φορέας, σύμφωνα με τις ισχύουσες, κατά τον χρόνο της αναγνώρισης της ακαδημαϊκής ισοτιμίας ή και αντιστοιχίας, διατάξεις.

Αποκλεισμός των εκπαιδευτικών όταν δεν πάνε στην θέση διορισμού τους

Το νέο σχέδιο νόμου προβλέπει επίσης με το άρθρο 58 τον τριετή αποκλεισμό εκπαιδευτικών οι οποίοι διορίζονται στα σχολεία στης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και δεν αναλαμβάνουν υπηρεσία ή αναλαμβάνουν υπηρεσία και μέσα σε ένα έτος από τη δημοσίευση του ΦΕΚ διορισμού παραιτούνται. Θα έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως πως θα αντιμετωπίσει το υπουργείο τους εκπαιδευτικούς που δεν μπορούν να καλύψουν με το εισόδημα τους ένα σπίτι σε κάποιο νησί όταν τα χρήματα που τους ζητούν για την ενοικίαση του είναι περισσότερα από τον ίδιο τον μισθό τους.  

ΣΥΡΙΖΑ: Ο «ολοκληρωμένος σχεδιασμός» της κ. Κεραμέως είναι στον αέρα

Το απόγευμα της Δευτέρας, το τμήμα Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με τις αλλαγές που προωθεί η Νίκη Κεραμέως. Στον ΣΥΡΙΖΑ τονίζουν ότι η υπουργός: «Ανήγγειλε, επιτέλους, την προκήρυξη για την πρόσληψη 5.250 εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Και αντί να απολογείται για την καθυστέρηση τουλάχιστον έξι μηνών για αυτή την ενέργεια, εγκαλεί τον ΣΥΡΙΖΑ για δήθεν «καταψήφιση των διορισμών», σημειώνοντας ότι:

«Όλοι γνωρίζουν όμως τι έγινε στη δημόσια εκπαίδευση αυτής της χώρας την τελευταία δεκαετία σχετικά με το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους διορισμούς:

Έργο της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ από το 2010 έως το 2015 ήταν η δραματική μείωση του εκπαιδευτικού προσωπικού πάνω από 30%, η διαθεσιμότητα – απόλυση 2.500 εκπαιδευτικών, ο μη διορισμός ακόμα και επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ του 2008, η σκληρή τιμωρητική αξιολόγηση και η υποχρεωτική αργία, που είχαν δημιουργήσει ένα κλίμα φόβου στα σχολεία, και το κλείσιμο και οι συγχωνεύσεις πάνω από 2.000 σχολικών μονάδων

Θυμίζουμε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έβγαλε τη χώρα από τα μνημόνια για να σταματήσουν, μεταξύ των άλλων δεσμεύσεων, και οι απαγορεύσεις διορισμών και καθιέρωσε ένα νέο δίκαιο και μόνιμο σύστημα διορισμών (με ίδιους πίνακες για αναπληρωτές και μόνιμους) καταργώντας το ν.3848/10 και δίνοντας πολλαπλάσια αξία μορίων στην προϋπηρεσία, καταργώντας τον μισητό στους εκπαιδευτικούς αλλά και αναξιόπιστο γραπτό διαγωνισμό. Προγραμμάτισε, αμέσως με την έξοδο από τα μνημόνια, 15.000 μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών σε μια τριετία. Προχώρησε επίσης σημαντικά τις διαδικασίες για τους διορισμούς στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση για το 2019 (προϋπολογισμός 2019) και προετοίμασε την προκήρυξη για τους διορισμούς του 2020 και 2021 (πράξη Υπ. Συμβουλίου, χρηματοδότηση από το νέο μεσοπρόθεσμο και υποβολή αιτήματος στο ΑΣΕΠ).

Ο προγραμματισμός των 15.000 μόνιμων διορισμών στη δημόσια εκπαίδευση και η κατάργηση του ν.3848/10, που τόσο την ταλαιπώρησε, είναι έργο της διακυβέρνηση της χώρας από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Αντίθετα, η κα Κεραμέως, αφού περιπλανήθηκε για μήνες στη λογική «θα δούμε πρώτα τις ανάγκες», «θα φτιάξουμε ένα νέο σύστημα διορισμών» και «θα επαναφέρουμε τον γραπτό διαγωνισμό», προχώρησε τελικά στην προκήρυξη των 5.250 θέσεων εκπαιδευτικών με το σύστημα διορισμών που σχεδίασε και νομοθέτησε ο ΣΥΡΙΖΑ.

Θετική εξέλιξη αυτή, όμως η Υπουργός Παιδείας είναι αποκλειστικά υπεύθυνη για το δικό της έργο στον τομέα αυτό μέχρι σήμερα, και το οποίο είναι:

– Καθυστέρηση των διορισμών στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση που είχαν προγραμματιστεί για τον Σεπτέμβρη του 2019 από τον ΣΥΡΙΖΑ. Ακόμη και μέχρι πριν από μικρό χρονικό διάστημα η πολιτική ηγεσία του Υπ. Παιδείας μας διαβεβαίωνε ότι οι διορισμοί θα γίνουν σε κάθε περίπτωση εντός του 2019. Είναι σαφές πως αυτοί εντέχνως έχουν πλέον προγραμματιστεί για την επόμενη σχολική χρονιά 2020-21.

– Σοβαρή επίσης καθυστέρηση υπάρχει και στην προκήρυξη διορισμού των 5.250 εκπαιδευτικών, οι οποίοι ήταν προγραμματισμένοι από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να γίνουν το Σεπτέμβριο του 2020 και είχε ήδη ζητηθεί από τον ΑΣΕΠ από τον Ιούνιο του 2019 να προχωρήσει στην σχετική προκήρυξη. Η ηγεσία του Υπ. Παιδείας με την αναβλητικότητά της «κατάφερε» και εδώ μια 6μηνη καθυστέρηση που βάζει σε σοβαρή αμφιβολία, για να μην πούμε βεβαιότητα, τη δυνατότητα να πραγματοποιηθούν οι διορισμοί αυτοί την επόμενη σχολική χρονιά.

Ο «ολοκληρωμένος σχεδιασμός» του Υπ. Παιδείας. λοιπόν, για τον οποίο κομπάζει η Υπουργός Παιδείας, είναι στον αέρα, όπως η πραγματικότητα αποδεικνύει.

Ο ΣΥΡΙΖΑ θα συνεχίσει να προβάλλει και τα επόμενα χρόνια την αναγκαιότητα ενίσχυσης της δημόσιας εκπαίδευσης με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό χωρίς επιπλέον καθυστέρηση και να υποστηρίζει τις σχετικές διεκδικήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας».

Η θέση του ΜέΡΑ25

«Το νομοσχέδιο που κατατέθηκε από την Κυβέρνηση για την τριτοβάθμια εκπαίδευση και τα κονδύλια έρευνας συνιστά ένα ακόμα έργο του νεοφιλελεύθερου μονόδρομου στο οποίο η Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας προσπαθούν να εγκλωβίσουν και τα Πανεπιστήμια της χώρας. Με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια αξιολόγησης και την χρηματοδότηση των Ανωτάτων Ιδρυμάτων εξαρτώμενη από αυτήν την δήθεν αξιολόγηση, πάρα πολλά τμήματα -που ήδη υποχρηματοδοτούνται λόγω των μνημονιακών περικοπών- θα αναγκαστούν να κλείσουν τη στιγμή που η Κυβέρνηση ήδη εξετάζει και την αναστολή της λειτουργίας άλλων 37 τμημάτων. Όλα αυτά φυσικά σε πλήρη αναντιστοιχία με τον ζήλο της Κυβέρνησης να ιδρυθούν ιδιωτικά Πανεπιστήμια ή έστω να αναγνωρίσει στους αποφοίτους ιδιωτικών Κολεγίων αντίστοιχα δικαιώματα. Παράλληλα η Κυβέρνηση προβαίνει στη δημιουργία “Κέντρων Αριστείας” ώστε να μας καταστήσει σαφές με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τις επικοινωνιακές πολιτικές του “θεαθήναι” τις οποίες προωθεί και στην παιδεία, πολιτικές που φυσικά δεν είναι ξένες, ούτε ασύνδετες με το εύρος της “αριστείας” των ίδιων των μελών της Κυβέρνησης, την στιγμή που τα προβλήματα στην εκπαίδευση -ανώτατη και όχι μόνο- συσσωρεύονται διαρκώς μετά από 10 χρόνια μνημονίων», αναφέρει το ΜέΡΑ25 σε ανακοίνωσή του.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter