ΕΛΤΑ: Θύελλα αντιδράσεων για το μαζικό λουκέτο καταστημάτων – Αναταραχή στη ΝΔ
Οι αντιδράσεις βουλευτών της ΝΔ στη «μεταρρύθμιση» των ΕΛΤΑ προκαλούν νέο «πονοκέφαλο» στο Μέγαρο Μαξίμου.

Σοβαρές κοινωνικές αλλά και πολιτικές αντιδράσεις προκαλεί η απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ να “εκσυγχρονίσουν” τον οργανισμό διά της… διάλυσης καθώς ανακοινώθηκε κλείσιμο καταστημάτων σε 204 περιοχές σε όλη τη χώρα, από μικρά παομακρυσμένα χωριά έως και μεγάλους δήμους της Αττικής.
Αυτή η εξέλιξη φαίνεται να έχει προκαλέσει αιφνιδιασμό στην κυβέρνηση καθώς αντιδράσεις και ενστάσεις έχουν εκφραστεί και από κυβερνητικούς βουλευτές με αποτέλεσμα να έχει ξεσπάσει μια μίνι κρίση στη ΝΔ και σε αυτό το μέτωπο.
Από την άλλη συνεχίζεται το μπαράζ αντιδράσεων από τοπικές κοινωνίες, αυτοδιοικητικούς φορείς και την αντιπολίτευση για την κυνική απόφαση της διοίκησης Σκλήκα και το πώς η κυβέρνηση στέκεται απέναντι σε αυτή την εξέλιξη. Η αιφνιδιαστική ανακοίνωση για κλείσιμο 204 υποκαταστημάτων από τη Δευτέρα προκαλεί μεγάλη αναστάτωση, ιδιαίτερα σε περιοχές της περιφέρειας όπου η λειτουργία του τοπικού υποκαταστήματος, έχει και κοινωνική διάσταση.
Αντιδράσεις στη ΝΔ
Οι αντιδράσεις βουλευτών της Ν.Δ. στον αιφνιδιασμό από την πλευρά της κυβέρνησης προκαλούν νέο «πονοκέφαλο» και το Μέγαρο Μαξίμου καλείται να δώσει απαντήσεις.
Συνολικά έξι κυβερνητικοί βουλευτές κατέθεσαν μέχρι χθες μεμονωμένα επίκαιρες ερωτήσεις και αναφορές για κλείσιμο υποκαταστημάτων στις περιφέρειές τους, μεταφέροντας την πίεση που δέχονται από τις τοπικές κοινωνίες. Ο Βασίλης Οικονόμου για την Ανατολική Αττική, οι βουλευτές Κυκλάδων Κατερίνα Μονογυιού και Μάρκος Καφούρος για υποκαταστήματα σε νησιά της περιοχής, ο Νεοκλής Κρητικός για υποκαταστήματα στη Λακωνία, ο Γιάννης Γιώργος για περιοχές της Χαλκιδικής και η Διονυσία Αυγερινοπούλου για τη Δυτική Ελλάδα. Οι Στέλιος Πέτσας και Αθανάσιος Καββαδάς μιλώντας στην Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων μετέφεραν τα παράπονα και τις διαμαρτυρίες που δέχονται.
Ανάρτηση για το συγκεκριμένο ζήτημα, το οποίο έχει ξεσηκώσει αντιδράσεις και στο εσωτερικό της γαλάζιας παράταξης, έκανε και ο βουλευτής της Β΄ Πειραιά, Δημήτρης Μαρκόπουλος. Όπως αναφέρει «το θέμα του κλεισίματος 204 καταστημάτων ΕΛΤΑ οφείλουμε να το δούμε ως θέμα επιβίωσης των θέσεων εργασίας και της ίδιας της εταιρείας (και τα δύο διασφαλίζονται) και ταυτόχρονα κι ως ζήτημα κάλυψης των αναγκών της κοινωνίας. Σε περιοχές για παράδειγμα που έκλεισαν τράπεζες και που δεν υπάρχουν καν ΑΤΜ ή που τα ιδιωτικά ταχυδρομικά δίκτυα δεν έχουν επαρκή ή ποιοτική παρουσία, οφείλουμε να λειτουργήσουμε κοινωνικά» και προσθέτει πως «για παράδειγμα το Πέραμα στερείται επαρκών ΑΤΜ και τραπεζικών καταστημάτων καθώς και ταχυδρομικών εταιρειών. Θα πρέπει να αναλύσουμε τί σημαίνει εκεί κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ και να δούμε εναλλακτικές επιλογές».
Η κυβέρνηση βέβαια απλώς ψελλίζει διάφορα για «δύσκολες αποφάσεις» που πρέπει να ληφθούν και μιλούν για μια συζήτηση που όπως λένε ξεκίνησε από τις ημέρες της προηγούμενης κυβέρνησης. Προσπαθεί δε να λειτουργήσει πυροσβεστικά παραπέμπντας στην ανακοίνωση των ΕΛΤΑ, που υπόσχεται ότι «κανένας Ελληνας δεν θα μείνει χωρίς ταχυδρόμο και κανένα νησί χωρίς κατάστημα» και ότι δήθεν «ιδιαίτερη μέριμνα για συνταξιούχους και κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών με σύγχρονα μέσα και πυκνό δίκτυο διανομέων.»
Το ερώτημε βέβαια είναι ποιον πείθουν αυτές οι διαβεβαιώσεις και μάλλον η απάντηση είναι πολύ λίγους! Οι τοπικές κοινωνίες διαμαρτύρονται, κάποιοι κυβερνητικοί βουλευτές αντιδρούν και θέτουν το θέμα προς τα κυβερνητικά στελέχη που χειρίζονται την υπόθεση.



















