Summer 2019

Ένα μακρύ καυτό σινε-καλοκαίρι

Δέκα σοβαροί λόγοι για να μπείτε σε κάποια αίθουσα.

Once upon a time in Hollywood (Κάποτε στο Χόλιγουντ) (22/8)

Του Κουέντιν Ταραντίνο

Εδώ και τώρα: Το καλοκαίρι του 1969 ένας τηλεοπτικός σταρ επιχειρεί να κάνει το πετυχημένο πέρασμά του στο Χόλιγουντ την ίδια εποχή που η συμμορία του Μάνσον μακελεύει κάποιους αθώους, μεταξύ των οποίων και τη σύντροφο του Πολάνσκι Σάρον Τέιτ.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Διαθέτει ατόφια σινεφιλία και καστ που συνδυάζει λάμψη και Οσκαρ (Λεονάρντο ντι Κάπριο, Μάργκο Ρόμπι, Μπραντ Πιτ, Αλ Πατσίνο) – τώρα που το σκέφτομαι, αυτά τα δύο ενίοτε συμπίπτουν. Είναι σίγουρα η πιο αναμενόμενη ταινία του καλοκαιριού. Ανάγκασε τις Κάννες να υποκλιθούν στην «9η και ωριμότερη ταινία του Ταραντίνο» κι ας έφυγε από την Κρουαζέτ με άδεια χέρια. Εχουν περάσει τέσσερα χρόνια από τους «Μισητούς οκτώ», το τελευταίο φιλμ του «τρομερού παιδιού» των ΗΠΑ. Πολλά δεν είναι;

A rainy day in New York (Μια βροχερή μέρα στη Νέα Υόρκη) (22/8)

Του Γούντι Άλεν

Εδώ και τώρα: Δύο νέοι (Τιμοτέ Σαλαμέ, Ελ Φάνινγκ) φτάνουν στη Νέα Υόρκη για να περάσουν ένα όμορφο γουικέντ και βρίσκονται αντιμέτωποι όχι απλώς με τον άστατο καιρό αλλά και με μια σειρά από απερίγραπτες περιπέτειες.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Η υστερία και το κυνήγι μαγισσών που διαδέχτηκαν το δίκαιο και απαραίτητο από κάθε άποψη #MeΤoo οδήγησαν και πάλι στην εκδικασμένη υπόθεση της «κακοποίησης» της κόρης του Αλεν, αναγκάζοντας την παραγωγό Amazon να αποσύρει την έτοιμη από πέρυσι ταινία του 83χρονου δημιουργού. Ομως η Ευρώπη που πάντα σκεφτόταν διαφορετικά όσον αφορά τον Γούντι αποφάσισε να δώσει το πράσινο φως στο φιλμ. Περιμένουμε νέες αντιδράσεις στο ίντερνετ μετά την πρώτη προβολή της καινούργιας ταινίας του Αλεν.

Anabelle comes home (27/6)

Του Γκάρι Ντόμπερμαν

Εδώ και τώρα: Ο Πάτρικ Γουίλσον και η Βέρα Φάρμιγκα επιστρέφουν ως ερευνητές του μεταφυσικού Εντ και Λορέιν Γουόρεν για να κλείσουν μια και καλή το Κακό (η περίφημη κούκλα Αναμπελ) σε χώρο στον οποίο δεν μπορεί να εισχωρήσει κανείς. Ομως το σατανικό πνεύμα της κούκλας βάζει στόχο την κόρη των Γουόρεν.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Μετά τις τελευταίες μέτριες συνέχειες του αρχετυπικού «Conjuring» που εμπνεύστηκε ο Τζέιμς Γουάν, οι παραγωγοί αποφάσισαν να ενώσουν ξανά την παλιά ομάδα. Ο Γουάν κρατάει τον ρόλο του σεναριογράφου και παραγωγού αφήνοντας τη σκηνοθετική καρέκλα στον Γκάρι Ντόμπερμαν, σεναριογράφο στα προηγούμενα φιλμ. Είναι το πιο πετυχημένο franchise τρόμου της 20ετίας.

The Lion King (Ο βασιλιάς των λιονταριών) (18/7)

Του Τζον Φαβρό

Εδώ και τώρα: Ο μικρός Σίμπα είναι ο διάδοχος του πατέρα του, Μουφάσα. Δεν είναι όμως όλοι χαρούμενοι στο βασίλειο με την έλευση του μικρού λιονταριού. Ο Σκαρ –ο αδερφός του Μουφάσα και μέχρι πρότινος διεκδικητής του θρόνου– έχει άλλα σχέδια.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Η κλασική ταινία της Disney από το 1994 που είχε κερδίσει δύο Οσκαρ και σάρωσε τα ταμεία ζωντανεύει με μια CGI και live action εντυπωσιακή κινηματογραφική μείξη. Ο Τζον Φαβρό είναι ο άνθρωπος των ειδικών αποστολών, όπως έχει αποδείξει στο παρελθόν με τον «Iron Μan». Η μάχη για τον θρόνο που θα ποτιστεί με προδοσία έχει στοιχεία σαιξπηρικής τραγωδίας.

FAST AND FURIOUS: HOBBS AND SHAW (29/8)

Του Ντέιβιντ Λιτς

Εδώ και τώρα: Από τότε που ο Χομπς (Τζόνσον), πιστός πράκτορας της Διπλωματικής Υπηρεσίας Ασφαλείας της Αμερικής, και ο παράνομος Σο (Στέιθαμ), πρώην επίλεκτο μέλος του βρετανικού στρατού, ήρθαν αντιμέτωποι για πρώτη φορά δεν έχουν σταματήσει οι συγκρούσεις μεταξύ τους. Τώρα όμως έχουν έναν κοινό έχθρό: τον κυβερνο-αναρχικό Μπρίξτον (Ιντρις Ελμπα) που απειλεί την ανθρωπότητα με αφανισμό.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Επειτα από 8 ταινίες και σχεδόν 5 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως σε εισπράξεις, δεν γίνεται να σφυρίζει κανείς κλέφτικα στη σπιντάτη ταχύτητα και στους εκκωφαντικούς ήχους του «Fast & Furious». Επίσης γουστάρουμε τη βεντέτα που άνοιξαν οι Ντουέιν Τζόνσον και Τζέισον Στέιθαμ το 2015 στο «Fast & Furious 7». Ο Ελμπα φαίνεται ιδανική επιλογή για να είναι η νέα συνταγή ακαταμάχητη.

THE SECRET LIFE OF PETS 2 (Μπάτε σκύλοι αλέστε 2) (29/8)

Του Κρις Ρενό

Εδώ και τώρα: Η συνέχεια της επιτυχημένης ταινίας του 2016 για τη ζωή των αγαπημένων κατοικίδιων και το τι κάνουν όταν τα αφεντικά τους πηγαίνουν καθημερινά στη δουλειά ή στο σχολείο.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Είναι το σίκουελ της περισσότερο αγαπημένης κωμωδίας κινουμένων σχεδίων όλων των ζωόφιλων. Ο σεναριογράφος Μπράιαν Λιντς είναι υπεύθυνος για τα εξωφρενικά καμώματα των «Minions» ενώ ο σκηνοθέτης Κρις Ρενό είναι ο άνθρωπος στον οποίο οφείλουμε τα δημοφιλή «Εγώ, ο απαισιότατος» και «Λόραξ». Το πρώτο φιλμ είχε ξεπεράσει σε παγκόσμιες εισπράξεις τα 370 εκατομμύρια δολάρια και αυτήν τη φορά οι παραγωγοί της Illumination Entertainment έχουν βάλει τον πήχη πολύ πιο ψηλά.

YESTERDAY (27/6)

Του Ντάνι Μπόιλ

Εδώ και τώρα: Ο Τζακ Μάλικ (Χιμές Πατέλ) είναι ένας άσημος τραγουδοποιός σε μια μικρή βρετανική πόλη του οποίου τα όνειρα για επιτυχία και φήμη γρήγορα ξεθωριάζουν, παρά την υποστήριξη της καλύτερης, παιδικής του φίλης Ελι (Λίλι Τζέιμς). Επειτα από ένα μυστηριώδες γενικό blackout ο Τζακ ανακαλύπτει ότι οι Beatles δεν υπήρξαν ποτέ κι αρχίζει να εκτελεί τα τραγούδια του μεγαλύτερου συγκροτήματος στην ιστορία της μουσικής σε ένα κοινό που δεν το έχει ακούσει ποτέ. Φυσικά η φήμη του εκτοξεύεται.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Το δίδυμο του σκηνοθέτη Ντάνι Μπόιλ («Slumdog millionaire», «Trainspotting») και του σεναριογράφου Ρίτσαρντ Κέρτις («Τέσσερις γάμοι και μια κηδεία», «Αγάπη είναι…») είναι εγγύηση για σπουδαία πράγματα. Ισως η απόλυτη rock n roll κομεντί της σεζόν για γέλιο και καλή μουσική. Οι Bρετανοί στα καλύτερά τους.

SPIDER-MAN: FAR FROM HOME (4/7)

Του Τζον Γουότς0

Εδώ και τώρα: Ο Πίτερ Πάρκερ (Τομ Χόλαντ) αντιμετωπίζει τα προβλήματα της εφηβείας ενώ ταυτόχρονα πρέπει να κρατήσει την πόλη του ασφαλή, όπως του είχε μάθει στο αμέσως προηγούμενο φιλμ ο μέντοράς του Τόνι Σταρκ. Τώρα όμως τα πράγματα γίνονται πιο δύσκολα αφού ένας νέος κακός κάνει την εμφάνισή του. Το όνομά του Mysterio (Τζέικ Τζίλενχαλ).

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Καλύπτει το κενό που άφησε το φινάλε της επικής «Τελευταίας πράξης» των Εκδικητών και κυρίως ο χαμός του Iron Man. Ο νέος ρόλος του Σπάιντερμαν φαίνεται να ξαναγράφεται από το μηδέν, όπως μας φανερώθηκε στο reboot του 2017 «Σπάιντερμαν: Η επιστροφή στον τόπο του» αλλά και στο ρέκβιεμ των «Εκδικητών». Η νέα εποχή της MCU ξεκινά από αυτό το φιλμ.

TOY STORY 4 (21/6)

Του Τζος Κούλι

Εδώ και τώρα: Ο Γούντι και ο Μπαζ επιστρέφουν με τη συμμορία των παιχνιδιών για να δώσουν χαρά στο νέο τους αφεντικό, την πιτσιρίκα Μπόνι, η οποία λατρεύει να φτιάχνει τα δικά της αυτοσχέδια παιχνίδια που δοκιμάζουν τις εύθραυστες ισορροπίες των παλιών φίλων.

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Οπως όλα δείχνουν πρόκειται για μία ακόμη απολαυστική περιπέτεια της Pixar και μαζί ένα τρυφερό, νοσταλγικό σχόλιο για την απώλεια της αθωότητας που συμπίπτει με το τέλος των παιχνιδιών με κούκλες για κάθε παιδί . Θυμίζουμε ότι το 1995 το «Toy story» έγραψε ιστορία από όλες τις πλευρές, καθώς πέρα από το ζωντάνεμα των παιχνιδιών όταν οι άνθρωποι δεν τα βλέπουν ήταν και το πρώτο animation που φτιάχτηκε σε Η/Υ.

THE DEAD DON’T DIE (Οι νεκροί δεν πεθαίνουν) (18/7)

Του Τζιμ Τζάρμους

Εδώ και τώρα: Στην ήρεμη πόλη του Σέντερβιλ της Αμερικής, όπου δεν συμβαίνει τίποτα, κάτι δεν πάει καλά. Τις τελευταίες μέρες το φεγγάρι φέγγει πολύ έντονα και έχει κατέβει ανεξήγητα χαμηλά, οι ώρες της ημέρας και της νύχτας μπερδεύονται, τα ζώα συμπεριφέρονται παράξενα. Προτού καταλάβουν οι επιστήμονες

Το ξεχωρίσαμε επειδή: Το φιλμ ψιλοθάφτηκε στις Κάννες αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό. Ο Τζάρμους ακόμη και στα χειρότερά του μπορεί να κάνει τη διαφορά με σκηνές που αντέχουν στον χρόνο. Ασε που το καστ είναι η επιτομή του κουλ και της σαρδόνιας ειρωνείας: Μπιλ Μάρεϊ, Τίλντα Σουίντον, Ανταμ Ντράιβερ, Ιγκι Ποπ, RZA, Τομ Γουέιτς κ.ά. Αλλωστε τα ζόμπι ποτέ δεν ήταν χορτοφάγα, παρά κάποιες θεωρίες συνωμοσίας από τα 80s.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.