ΕΠΕΚΕ Παιδείας ΣΥΡΙΖΑ: «Να μπει τέλος στην κοροϊδία της τηλεκατάρτισης»

«Σε επιμόρφωση - «παραμόρφωση» εξελίσσονται τα προγράμματα κατάρτισης του υπουργείου Εργασίας για δεκάδες χιλιάδες επιστήμονες, ερευνητές και ελεύθερους επαγγελματίες, οι οποίοι έχουν πληγεί από τα μέτρα περιορισμού της πανδημίας», σημειώνει η Επιτροπή Παραγωγής και Ελέγχου Κυβερνητικού Έργου Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ.

Στα μέσα Μαρτίου, η κυβέρνηση της ΝΔ εξήγγειλε μέτρα «υποστήριξης» των εργαζομένων, προβλέποντας την καταβολή επιδόματος «ειδικού σκοπού» και ύψους 800 ευρώ για 45 ημέρες.

Ωστόσο, στα μέτρα δε συμπεριέλαβε χιλιάδες δικηγόρους, μηχανικούς και άλλους επιστήμονες, οι οποίοι δικαίως ζήτησαν την υποστήριξη της Πολιτείας. Στη συνέχεια, το υπουργείο Εργασίας αντί να τους συμπεριλάβει στους δικαιούχους των 800 ευρώ, ανακοίνωσε «πρόγραμμα ασύγχρονης τηλεκατάρτισης» για 180.342 επιστήμονες, αξίας 600 ευρώ και διάρκειας 100 ωρών.

Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση αποφάσισε να προχωρήσει αφενός στη μερική επιδότηση των επιστημόνων, μέσω μιας διαδικασίας που γελοιοποιεί τις σπουδές και τις γνώσεις τους, αφετέρου στη διοχέτευση 84 εκατ. ευρώ - δίχως σαφείς κανόνες και διαφάνεια- σε: 

7 πλατφόρμες τηλεκατάρτισης - 36 εκατ. ευρώ,

400 ιδιωτικά Κέντρα Διά Βίου Μάθησης (ΚΔΒΜ) - 48 εκατ. ευρώ.

#ΣκοιλΕλικικου και #ΜέτζηΤουΝεούκτη

Η προχειρότητα των προγραμμάτων τηλεκατάρτισης έχει γίνει ήδη γνωστή από την περασμένη εβδομάδα. Το χιούμορ που επιστρατεύτηκε στα κοινωνικά δίκτυα, αν και ενδεικτικό της κατάστασης, δεν αρκεί για να μετριάσει την αγανάκτηση δεκάδων χιλιάδων επιστημόνων, οι οποίοι εξαναγκάστηκαν να αλληλοεπιδρούν με κακοσχεδιασμένες πλατφόρμες και να παρακολουθούν «εκπαιδευτικό» περιεχόμενο που είναι είτε προκλητικά απαρχαιωμένο, είτε πρόχειρα μεταφρασμένο.

Η «δράση» του υπουργείου Εργασίας θα αποτελεί σημείο αναφοράς της νεοδημοκρατικής α(χ)ριστείας. Προχειροδουλειές, εμπαιγμός και εξευτελισμός του επιστημονικού δυναμικού και των ελεύθερων επαγγελματιών, «δωράκια σε κολλητούς» του ιδιωτικού τομέα εν μέσω κρίσης και πανδημίας. Την ίδια στιγμή, η διαθέσιμη τεχνογνωσία των Πανεπιστημίων αγνοήθηκε επιδεικτικά, ακολουθώντας αθεράπευτα το νεοφιλελεύθερο δόγμα «ιδιωτικά να είναι και ας είναι ότι είναι». Αποκορύφωμα της κυβερνητικής αναλγησίας αποτέλεσαν οι δηλώσεις των υπουργών Βρούτση και Γεωργιάδη, οι οποίοι δε δίστασαν να κατηγορήσουν τους ίδιους τους επιστήμονες που συμμετέχουν στα προγράμματα της ντροπής.

Αντί να διαστρεβλώνουν συστηματικά την πραγματικότητα προς όφελος τους, θα ήταν χρήσιμο να απαντήσουν σε καίρια ερωτήματα όπως:

1. πώς αξιολόγησαν το περιεχόμενο των προγραμμάτων και με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι 7 πλατφόρμες τηλεκατάρτισης;

2. πότε συστάθηκαν τα κέντρα πιστοποίησης που υπέγραψαν τις συμβάσεις;

3. πώς γίνεται η κατανομή της δαπάνης στα ΚΔΒΜ ανά τη χώρα;

4. ποιες είναι οι υπηρεσίες που προσφέρουν; είναι αντίστοιχες των χρημάτων που λαμβάνουν;

5. υπάρχουν εταιρίες πού έχουν ταυτόχρονα ΚΔΒΜ, κέντρα πιστοποίησης και πλατφόρμες επιμόρφωσης;

Ως συνήθως, η υπουργός Παιδείας λάμπει δια της απουσίας της. Αν και η Διά Βίου Μάθηση αποτελεί σημαντικό μέρος του χαρτοφυλακίου της, η Νίκη Κεραμέως έχει επιλέξει τη σιωπή, προτιμώντας προφανώς να μη συνδεθεί το όνομά της με το φιάσκο του συναδέλφου της υπουργού Εργασίας.

Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ & Διά Βίου Μάθηση

Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μερίμνησε για τον επανασχεδιασμό του θεσμού των Κέντρων Διά Βίου Μάθησης (πρώην ΚΕΚ). Πιο ειδικά, το υπουργείο Παιδείας με το ν. 4547/2018 εφάρμοσε ενιαία πολιτική στην αδειοδότηση και εποπτεία όλων των φορέων παροχής μη-τυπικής εκπαίδευσης (ΚΔΒΜ-ΙΕΚ).

Επίσης, θεσμοθέτησε διαδικασίες ελέγχου και εισήγαγε σύστημα κυρώσεων στους φορείς που δεν τηρούν τη νομιμότητα σε επίπεδο λειτουργίας και οργάνωσης. Στο πλαίσιο αυτό, προέβλεψε την κατάρτιση κανονισμού λειτουργίας, ρυθμίζοντας -μεταξύ άλλων- θέματα που αφορούν στη διοικητική δομή, τις διαδικασίες και τα κριτήρια αξιολόγησης των προγραμμάτων, τα θέματα στελέχωσης των τμημάτων εκπαίδευσης.

Για την δημιουργία ενός ευέλικτου και αποτελεσματικού συστήματος πιστοποίησης προγραμμάτων και αποφοίτων των ΚΔΒΜ, συγκροτήθηκε ομάδα εργασίας με τη συμμετοχή των συναρμόδιων υπουργείων και των κοινωνικών εταίρων. Τέλος, ξεκίνησε η ενσωμάτωση των ΚΔΒΜ στο πληροφοριακό σύστημα ελέγχου των δημόσιων και ιδιωτικών ΙΕΚ, ώστε να υπάρχει διαφάνεια και έλεγχος όσον αφορά τα κτιριολογικά στοιχεία, τα ωρολόγια προγράμματα, τον αριθμό των εκπαιδευτών και των εκπαιδευόμενων. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, για μια ακόμη μια φορά, μετατρέπει την κρίση σε ευκαιρία. Κατασπαταλά δημόσιους πόρους και μοιράζει «ζεστό χρήμα» σε ιδιωτικά κέντρα συμφερόντων, τη στιγμή που δεκάδες χιλιάδες επιστήμονες αναγκάζονται να ζήσουν με 600 ευρώ, αφού πρώτα παρακολουθήσουν προγράμματα ψευτοκατάρτισης, τύπου Σκοιλ Ελικικου.

Ζητούμε:

να μπει άμεσα τέλος στην τηλεκατάρτιση της ντροπής και της απαξίωση του θεσμού της Διά Βίου Μάθησης. την έκτακτη επιχορήγηση επιδόματος για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο, όλων των επιστημόνων, των ερευνητών και των ελεύθερων επαγγελματιών που έχουν πληγεί από την πανδημία.

από το υπουργείο Παιδείας να πάρει επιτέλους θέση και να εφαρμόσει τη νομοθεσία που αφορά στη Διά Βίου Μάθηση, τηρώντας το γράμμα και ακολουθώντας το πνεύμα του ν. 4547/2018 της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.