Επικοινωνιακά πυροτεχνήματα εξ αποστάσεως

Επικοινωνιακά πυροτεχνήματα εξ αποστάσεως

Εξασφαλίσαμε την πρώτη ερώτηση πολλαπλής επιλογής που διέρρευσε από το υπουργείο Παιδείας και πρόκειται να αποσταλεί στους μαθητές μέσω του προγράμματος για τη διδασκαλία εξ αποστάσεως.

Το αντίδοτο στον κορονοϊό είναι: α) η κηραλοιφή Βυζαντινόν του Βελόπουλου, β) ο ψεκασμός με αγιασμό του Αμβρόσιου, γ) τα ζεστά ροφήματα που προτείνει το Fb, δ) η θεωρία για την ανοσία της αγέλης.

Ας μιλήσουμε σοβαρά, ξεκινώντας από δύο παραδοχές: Μαθητές και σπουδαστές πρέπει να διατηρήσουν την επαφή τους με τη γνώση και η διά ζώσης σχέση διδασκόντων και διδασκομένων είναι αναντικατάστατη. Επειδή η δεύτερη ακυρώνεται λόγω της υγειονομικής κρίσης, πρέπει να αναζητηθούν τρόποι ώστε να πραγματοποιηθεί η πρώτη. Οι ενστάσεις ωστόσο που προβάλλει η εκπαιδευτική

κοινότητα είναι πολλές και δικαιολογημένες. Αφήνουμε στην άκρη τις προς το παρόν ελάσσονες παρενέργειες, όπως η αναπόφευκτη παραβίαση της προστασίας προσωπικών δεδομένων και η διαφαινόμενη πιθανότητα η λύση αυτή να αποτελέσει ισχυρό άλλοθι για μη διορισμούς στις δυσπρόσιτες αρχικά περιοχές.

Τα μείζονα προβλήματα σχετίζονται με τη μικρή εμπειρία στη χώρα μας σε τέτοιου είδους εφαρμογές (κυρίως στις δύο πρώτες βαθμίδες), αφού μέχρι τώρα περιοριζόταν μόνο σε ευρωπαϊκά προγράμματα. Οι υποδομές και η κατανομή του εξοπλισμού έχουν γίνει χωρίς σοβαρό σχεδιασμό, με αποτέλεσμα τα ποσά που έχουν επενδυθεί να έχουν δυσανάλογα μικρό αποτύπωμα στις σχολικές μονάδες. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, το 22% των νοικοκυριών στερείται την πρόσβαση στο διαδίκτυο και το ποσοστό αυτό ανεβαίνει ακόμη περισσότερο στις νησιωτικές περιοχές. Απουσιάζει επίσης εκκωφαντικά η στοιχειώδης κατάρτιση των εκπαιδευτικών σε αυτές τις μεθόδους ώστε να ανταποκριθούν με επάρκεια.

Ας εξετάσουμε τώρα τις αδυναμίες εφαρμογής και τις συνεχείς παλινωδίες στις εξαγγελίες της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ. Αρχικά το πρόγραμμα προοριζόταν μόνο για τη Γ΄ λυκείου επειδή οι πανελλαδικές αποτελούν το φετίχ της μέσης ελληνικής οικογένειας και στη συνέχεια επεκτάθηκε σε δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Πολύ σύντομα επίσης η υποχρεωτική συμμετοχή μετατράπηκε σε εθελοντική, πάντοτε στο πλαίσιο του δόγματος της ατομικής ευθύνης για να εξωραϊστούν οι ταξικοί φραγμοί. Η εμμονή να λειτουργήσει η ψηφιακή πλατφόρμα στην πρωινή ζώνη (8-2) ήδη απειλεί με κατάρρευση το σύστημα λόγω της συγκέντρωσης τεράστιου όγκου χρηστών. Φυσικά δεν θα φταίει ο γνωστός πολυεθνικός κολοσσός, αλλά οι εκπαιδευτές που δεν μπόρεσαν να μεταφέρουν έναν ελέφαντα πάνω σε πατίνι. Η προσπάθεια επομένως του ΥΠΑΙΘ να πείσει την κοινή γνώμη ότι αγωνιά για τις χαμένες διδακτικές ώρες είναι εντελώς υποκριτική. Ανάξιες σχολιασμού οι δηλώσεις της υφυπουργού Σ. Ζαχαράκη ότι οι πανελλαδικές θα διεξαχθούν κανονικά. Μπορεί οι ειδικοί επιστήμονες να μην ξέρουν πότε θα τελειώσει όλη αυτή η παγκόσμια περιπέτεια, αλλά εκείνη μάλλον έχει το χάρισμα.

Η απάντηση επομένως στο ερώτημα αν μπορεί η εξ αποστάσεως διδασκαλία στη συγκεκριμένη φάση να λειτουργήσει είναι: ναι, αν το ζητούμενο είναι να «βγει» τυπικά η ύλη των πανελληνίων· ναι, αν ο πολιτικός στόχος είναι η επικοινωνιακή διαχείριση· ναι, αν στις παράπλευρες απώλειες του ιού περιλαμβάνεται η μετάθεση της ευθύνης σε περίπτωση αποτυχίας.

H Χρύσα Κακατσάκη είναι φιλόλογος ιστορικός Τέχνης

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter