Ερώτηση 40 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ: Τι συμβαίνει με τις συμβατικές υποχρεώσεις ΟΛΠ-Cosco-ΣΕΠ

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Οικονομικών, Ανάπτυξης, Εργασίας Περιβάλλοντος και Ναυτιλίας κατέθεσαν 40 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Π-Σ με πρωτοβουλία του Κοινοβουλευτικού Εκπροσώπου της ΚΟ και βουλευτή Β` Πειραιά Γιάννη Ραγκούση με θέμα: «Προστασία των εργαζομένων και της μικρομεσαίας ναυπηγοεπισκευαστικής επιχειρηματικότητας, άμεσο ζήτημα ελέγχου τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων των ΟΛΠ ΑΕ- Cosco- ΣΕΠ μετά το μπαράζ καταγγελιών για αντισυμβατικές μεθοδεύσεις και μονοπωλιακές πρακτικές που εκδηλώνονται τελευταία.»

Μεταξύ άλλων οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ επισημαίνουν πως: «η COSCO, σε μια σειρά από ζητήματα εμφανίζει μια μονοπωλιακή συμπεριφορά που αποσκοπεί στη συγκέντρωση όλης της οικονομικής δραστηριότητας, ζημιώνοντας τις επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα ή έμμεσα με τη λιμενική δραστηριότητα». Παράλληλα τονίζουν πως αντίστοιχα προβλήματα έχουν προκύψει και με την υλοποίηση έργων τα οποία μπορούν να οδηγήσουν σε υποβάθμιση την ποιότητα ζωής στην περιοχή, προσθέτοντας πως είναι μια «προδιαγεγραμμένη πορεία μιας και η Κυβέρνηση κατήργησε τη Δημόσια Αρχή Λιμένων (ΔΑΛ) αφαιρώντας από το Ελληνικό Δημόσιο ένα εργαλείο ελέγχου της τήρησης των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης, και προχώρησε στην αλλαγή της σύνθεσης της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) με την αντικατάσταση των υπηρεσιακών παραγόντων από πολιτικά πρόσωπα».

Σύμφωνα με τους βουλευτές της αξιωματικής αντιπολίτευσης «δημιουργούνται σοβαρές ανησυχίες για την εξέλιξη της υλοποίησης των έργων αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης που αφορούν σε ποσό μέχρι και 55 εκατομμύρια ευρώ». Ειδικότερα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ καλούν τους αρμόδιους υπουργούς να απαντήσουν:

1.Σε ποιες ενέργειες έχουν προχωρήσει για την αντιμετώπιση των βλαπτικών πρακτικών, πρόσθετων και υπέρμετρων χρεώσεων-μονοπωλιακής λογικής-από τον ΟΛΠ-Cosco που καταγγέλλονται από τους χρήστες του Λιμένα Πειραιά;

2. Σε ποιες άμεσες θεσμικές ενέργειες ελέγχου, τήρησης ή μη, των συμβατικών υποχρεώσεων της Cosco προτίθενται να προχωρήσουν μετά τις καταγγελίες του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας (Σ.Ε.ΝΑ.ΒΙ.).

3. Πως εξελίσσεται η υλοποίηση των υποχρεωτικών επενδύσεων ύψους 55 εκατ. στη ναυπηγοεπισκευή, για τις οποίες υπάρχουν καταγγελίες για σοβαρές καθυστερήσεις, με δεδομένο ότι το 2021 θα πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί σύμφωνα με τα όσα προβλέπει η σύμβαση παραχώρησης ;

4. Με ποιο τρόπο προτίθεται ο κ. Υπουργός Οικονομικών να διασφαλίσει το δημόσιο συμφέρον μέσω της πραγματικής και μη εικονικής τήρησης των συμβατικών υποχρεώσεων Cosco πριν από την παραχώρηση προς αυτήν του επιπλέον ποσοστού 16% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΠ ΑΕ ;

5. Θα επιτρέψουν στον ΟΛΠ-Cosco να προχωρήσει στην ίδρυση ναυπηγείου, παρά τις αντίθετες προβλέψεις νόμου 4404/2016, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων του κλάδου;

6. Θα επιτρέψουν στον ΟΛΠ-COSCO τη λειτουργία OneStopService, που θα έχει αποτέλεσμα, είτετη λειτουργία στην πράξη ναυπηγείου χωρίς άδεια, με συνέπεια την πλήρη καταστροφή του παραγωγικού ιστού του Πειραιά, είτε την πλήρη νόθευση του ανταγωνισμού επισκευαστικών δραστηριοτήτων στον Πειραιά και ευρύτερα, αφού ο ΟΛΠ/COSCO θα αξιοποιεί καταχρηστικά τη δεσπόζουσα θέση του ως διαχειριστής του πρώτου λιμένα της χώρας ;

7. Ποια η θέση του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, καθώς και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας, αναφορικά με τη Σύμβαση Παραχώρησης που δεν επιτρέπει την ίδρυση και λειτουργία ναυπηγείου από τον ΟΛΠ-Cosco; Προτίθενται να τη σεβαστούν ή θα εισηγηθούν την τροποποίησή της;

8. Θα επιτραπεί στον ΟΛΠ-Cosco να προχωρήσει στην κατασκευή του 4ου προβλήτα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στο Κερατσίνι, δηλαδή στην υλοποίηση μιας επένδυσης που θα επιβαρύνει περιβαλλοντικά την πόλη και θα αφαιρέσει ζωτικό χώρο από τη ναυπηγοεπισκευή;

9. Πως τοποθετούνται οι αρμόδιοι Υπουργοί έναντι των αντιδράσεων εκπροσώπων φορέων της ναυτιλίας αναφορικά με την προθέσεις του ΟΛΠ-Cosco να συστήσει Μητρώο Εγκεκριμένων Εργολάβων αλλά και για τη λειτουργία της πλατφόρμας Hellenic Port Community System;

10. Θα προχωρήσει στα αναγκαία βήματα για την εφαρμογή της Κοινοτικής νομοθεσίας στην διαχείριση των αποβλήτων πλοίων (ΕΚ 2017/352, ΕΚ 2000/59), η οποία έρχεται σε αντίθεση με συγκεκριμένες προβλέψεις του Σχεδίου Διαχείρισης Αποβλήτων του ΟΛΠ-COSCO; Ειδικότερα, θα προχωρήσει στη δημοσίευση της Οδηγίας 03/2020 της Ρυθμιστικής Αρχής Λιμένων προκειμένου αυτή να τεθεί σε ισχύ, η οποία παράτυπα δεν δημοσιεύεται καθώς η νομοθεσία καθιστά υποχρεωτική τη δημοσίευση των πράξεων της Αρχής;

11. Με ποιο τρόπο ο Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων θα υποχρεώσει τον ΟΛΠ-Cosco να εφαρμόσει την εγκύκλιο 46/2018 και μάλιστα με αναδρομική ισχύ, με την οποία εντάσσεται το εργατοτεχνικό προσωπικό στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ στο λιμάνι του Πειραιά στο καθεστώς των Βαρέων και Ανθυγιεινών Επαγγελμάτων;

12.Θα επιβάλλουν την τήρηση της νομοθεσίας αναφορικά με την υποχρέωση του ΟΛΠ να προχωρήσει στη συνεδρίαση του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος ΟΛΠ με βάση τα όσα προβλέπει ο Νόμος 4504/17;

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.