Εθνική Πινακοθήκη: Οι κλεμμένοι πίνακες εκατομμυρίων από το Ρότερνταμ και η γυναίκα πληροφοριοδότης

Ο κενός χώρος όπου βρισκόταν ο πίνακας του Henri Matisse «La Liseuse en Blanc et Jaune», δεξιά, βρίσκεται δίπλα σε έναν πίνακα από τον Maurice Denis, κέντρο και του Pierre Bonnard, αριστερά, στο μουσείο Kunsthal στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας, Τρίτη Οκτώβριος 16, 2012. Επτά πίνακες από καλλιτέχνες όπως ο Pablo Picasso και ο Claude Monet εκλάπησαν από το μουσείο Kunstal στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας την Τρίτη 16 Οκτωβρίου 2012 – Associated Press.

Ακόμη δύο πίνακες αξίας πολλών εκατομμυρίων ευρώ φέρεται να έχει στην κατοχή του ο 49χρονος ελαιοχρωματιστής ο οποίος κρίθηκε προφυλακιστέος για την κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη το 2012 και ειδικότερα έναν πίνακα του Κλοντ Μονέ και έναν του Ανρί Ματίζ οι οποίοι είχαν κλαπεί το 2012 από μουσείο έργων τέχνης στο Ρότερνταμ της Ολλανδίας.

Αυτό υποστηρίζει ο Ολλανδός ντετέκτιβ έργων τέχνης Arthur Brand μιλώντας προ δυο ημερών στην ολλανδική εφημερίδα telegraaf.nl, επικαλούμενος τη μαρτυρία μίας γυναίκας η οποία γνωρίζει προσωπικά τον 49χρονο ελαιοχρωματιστή.

Πρόκειται για ένα στοιχείο το οποίο εγείρει ερωτήματα γύρω από τη γενικότερη δράση του 49χρονου. Εάν δηλαδή στην κλοπή της Πινακοθήκης έδρασε πράγματι μόνος του όπως υποστήριξε στην ομολογία του ή δρούσε για λογαριασμό κυκλώματος με συνεργό όπως υποστήριξε σε δηλώσεις του στο documentonews.gr ο Arthur Brand.

Σύμφωνα με το ολλανδικό δημοσίευμα την ίδια χρονιά που πραγματοποιήθηκε η κλοπή στην Εθνική Πινακοθήκη πραγματοποιήθηκε κλοπή και στο μουσείο τέχνης Kunsthal του Ρότερνταμ στην Ολλανδία. Ήταν 16 Οκτωβρίου του 2012 όταν έξι άνδρες ρουμανικής καταγωγής μπήκαν στο μουσείο και αφαίρεσαν επτά έργα τέχνης. Μεταξύ αυτών έναν πίνακα του Πικάσο, έναν του Κλοντ Μονε και έναν Ανρί Ματίζ συνολικής αξίας 18 εκατομμυρίων ευρώ. Οι δράστες μετά από λίγο συνελήφθησαν και φυλακίστηκαν στη Ρουμανία.

Η μυστηριώδης γυναίκα ανέφερε στον Arthur Brand πως ο ελαιοχρωματιστής είχε στην κατοχή του δύο από αυτά τα έργα καθώς επίσης και δύο πίνακες από αυτούς που είχε κλέψει από την Εθνική Πινακοθήκη. Μάλιστα κατά τις δηλώσεις του Brand στην telegraaf.nl όλα αυτά τα είχε πει ο ίδιος ο ελαιοχρωματιστής στην γυναίκα αυτή.

«Ήμουν σε επαφή με αυτή τη γυναίκα για μισό χρόνο. Μου είπε αναλυτικά για τον Γιώργο Σ» σημείωσε στην ολλανδική εφημερίδα ο Brand. H γυναίκα αυτή φέρεται επίσης να έχει ενημερώσει και την ελληνική αστυνομία. Η ίδια ζει μόνιμα στην Ολλανδία, όπου βρισκόταν και ο ελαιοχρωματιστής στα τέλη του 2020.

Σύμφωνα με τη γυναίκα πληροφοριοδότη τα κλεμμένα έργα από το Ρότερνταμ ήταν κρυμμένα σε ένα φιλικό σπίτι του ελαιοχρωματιστή στην Ελλάδα. Ο 49χρονος ήθελε να μεταφέρει τα έργα αυτά στην Ολλάνδια αλλά φοβόταν.

Η γυναίκα αυτή ζητεί από συγγενικό πρόσωπο του 49χρονου να πάει στην ΕΛ.ΑΣ και να αποκαλύψει που είναι κρυμμένοι οι δύο κλεμμένοι πίνακες από το Ρότερνταμ. Ο Brand δημοσίευσε μάλιστα και σχετικές φωτογραφίες στον προσωπικό του λογαριασμό στο twitter.

Καλύπτει κάποιους ο ελαιοχρωματιστής;

Η όλη υπόθεση εγείρει πολλά ερωτήματα και αμφιβολίες. To αφήγημα του «φιλότεχνου» ελαιοχρωματιστή δεν φαίνεται να πείθει εύκολα και ίσως στην παρούσα φάση να αποδεικνύεται βολικό για κάποιους. Εκτός και αν από την έρευνα των αρχών προκύψει εμπλοκή και άλλων προσώπων. Ο ανακριτής άλλωστε που έχει αναλάβει την υπόθεση Θανάσης Μαρνέρης είναι ένας έμπειρος ανακριτής που συνηθίζει να ψάχνει ακόμη και τις παραμικρές λεπτομέρειες. Όπως έκανε άλλωστε στην έρευνα του για την τραγωδία στο Μάτι.

Ολλανδός ντετέκτιβ στο Documento: Ο ελαιοχρωματιστής δεν λέει όλη την αλήθεια, είχε συνεργό

Σε συνέντευξή του πάντως στο documentonews.gr, ο Ολλανδός ντετέκτιβ έργων τέχνης Arthur Brand εμφανίζεται βέβαιος ότι ο ελαιοχρωματιστής είχε και συνεργό. «Το παιχνίδι τελείωσε. Ο Γιώργος δεν λέει όλη την αλήθεια. Ξέρω ότι θέλει να προστατεύσει κάποιους και θυσιάζει τον εαυτό του» σημείωσε στο documentonews.gr.

«Αυτό είναι κατανοητό. Για παράδειγμα ο Γιώργος αρνείται ότι υπήρχε και συνεργός μετά την κλοπή. Όμως δεν είναι έτσι. Συνεργός υπήρχε», υπογραμμίζει επίσης. Δεδομένου ότι από την πρώτη στιγμή η υπόθεση έχει πολλά κενά, όπως για παράδειγμα τα ανύπαρκτα έως αστεία μέτρα στην Εθνική Πινακοθήκη, ίσως τελικά η όλη υπόθεση να έχει μεγαλύτερη «ουρά» από αυτή που έχει φανεί μέχρι στιγμής.