ΕΥ: Οι Έλληνες εξοικειώνονται με τις διαδικτυακές αγορές

ΕΥ: Οι Έλληνες εξοικειώνονται με τις διαδικτυακές αγορές

Το ηλεκτρονικό εμπόριο μπορεί να μη διατήρησε το βαθμό της δυναμικής που ανέπτυξε κατά την περίοδο του lockdown, ωστόσο φαίνεται πως οι Έλληνες χρήστες δείχνουν να διατηρούν σε σημαντικό βαθμό την προτίμησή τους στις ηλεκτρονικές αγορές, σύμφωνα με τη δεύτερη έρευνα «Future Consumer Index Ελλάδα 2022» που παρουσίασε η ΕΥ Ελλάδος.

Η έρευνα διεξήχθη με τη συνεργασία της MRB, σε δείγμα 500 Ελλήνων καταναλωτών, μεταξύ 28 Απριλίου και 5 Μαΐου 2022 και εντάσσεται στην ευρύτερη παγκόσμια έρευνα της ΕΥ, Future Consumer Index, η οποία παρακολουθεί τις καταναλωτικές τάσεις στις σημαντικότερες αγορές του κόσμου από την έναρξη της πανδημίας, και βρίσκεται ήδη στον 10ο κύκλο της.

Τα προβλήματα

Όπως και στον υπόλοιπο κόσμο, η περσινή έρευνα έδειξε ότι μια σειρά από θέματα που συνδέονται με τις διαδικτυακές αγορές προβλημάτιζαν τους καταναλωτές. Σε μεγάλο βαθμό, η φετινή έρευνα δείχνει ότι τα προβλήματα αυτά ξεπερνιούνται, ενώ, παράλληλα, οι καταναλωτές εξοικειώνονται με τις σχετικές διαδικασίες.

Το κυριότερο πρόβλημα, το 2021, σύμφωνα με έναν στους δύο Έλληνες καταναλωτές (49%) ήταν οι αργοί χρόνοι παράδοσης ή αποστολής, καθώς, ιδιαίτερα οι εταιρείες ταχυμεταφορών, δυσκολεύτηκαν να προσαρμοστούν αρχικά στον αυξημένο φόρτο εργασίας που προκάλεσε η πανδημία. Φέτος, το πρόβλημα αυτό φαίνεται να υποχωρεί, καθώς απασχολεί, πλέον, μόνο έναν στους πέντε καταναλωτές (21%), ποσοστό που ευθυγραμμίζεται, πλέον, με τα παγκόσμια (19%) και τα ευρωπαϊκά (18%) ευρήματα.

Στη φετινή έρευνα, ως κυρίαρχο πρόβλημα αναδεικνύεται το υψηλό κόστος παράδοσης / αποστολής (42%, από 47% το 2021), και πάλι σε υψηλότερα ποσοστά από τον υπόλοιπο κόσμο (31%) και την Ευρώπη (34%).

Ζητήματα όπως η δυσκολία στην αλλαγή προϊόντων (29%) και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων (20%), εξακολουθούν να προβληματίζουν, με σημαντικά, όμως, χαμηλότερη ένταση (43% και 37% αντίστοιχα το 2021), πιθανότατα λόγω της σταδιακής εξοικείωσης, αλλά και της ομαλότερης λειτουργίας του καναλιού, με την πάροδο του χρόνου.

Παράγοντες που εξακολουθούν να δημιουργούν προβληματισμό, όπως

και στην προηγούμενη μέτρηση, είναι, επίσης, η δυσκολία στην επιστροφή χρημάτων (20%), αλλά και η μη δυνατότητα σύγκρισης (20%) ή επιλογής, ιδιαίτερα των φρέσκων προϊόντων (19%).

Αντίθετα, η πλειοψηφία των καταναλωτών φαίνεται ικανοποιημένη από την ποικιλία των προϊόντων (6%, έναντι 14% πέρσι), σε μεγαλύτερο, πάντως, βαθμό από τους καταναλωτές στον υπόλοιπο κόσμο (14% δυσαρεστημένοι).

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter