Φάμπρικα διαγωνισμών με οσμή σκανδάλου - Στο Documento που κυκλοφορεί – μαζί το Docville και το HotDoc History

Το επιτελικό μητσοτακικό κράτος παίρνει άριστα στις προκηρύξεις έργων με φωτογραφικές διατάξεις.

Νέες ταυτότητες. Αποκαλύπτουμε την επίμαχη προκήρυξη που οδηγεί σε συγκεκριμένα γερμανική εταιρεία και τον ρόλο του σκοτεινού Big John

Έργο ΕΥΔΑΠ στην Ψυττάλεια. Πώς και γιατί ο διευθύνων σύμβουλος Χαράλαμπος Σαχίνης (με εντολή Μαξίμου) άλλαξε τη διαδικασία για την αξιολόγηση των τριών προσφορών που κατατέθηκαν.

Καζίνο ελληνικού. Οι χαμένες μπουλντόζες του ¨Αδωνη και οι καταγγελίες της Hard Rock που εμπλέκει και την Εθνική Τράπεζα

ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ: Μπογδανισμός το κατώτατο στάδιο του πολιτικού. Αυτόκλητος λογοκριτής του διαδικτύου μόλις απέκτησε βουλευτική ασυλία με τη ΝΔ

ΚΟΛΥΜΒΗΘΡΑ ΝΔ-ΚΙΝΑΛ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ: Πώς η Τσατσάνη μεθόδευσε την «αθώωση Βγενόπουλου». Απόφαση κόλαφος του πειθαρχικού του Αρείου Πάγου που την καταδίκασε.

Το Hot Doc History

Στο Κυπριακό που επανέρχεται, εξ αντανακλάσεως, στην επικαιρότητα αφιερώνουμε το τεύχος του Hot.Doc History που θα είναι ένθετο στο Documento της Κυριακής 16 Φεβρουαρίου.

Εξετάζουμε με βάση τα ιστορικά στοιχεία την κυπριακή περιπέτεια η οποία υπήρξε πεδίο απίστευτων συνωμοσιών και παίγνιο διαρκών διλημμάτων. Απέναντι στα οποία, σειρά εσφαλμένων χειρισμών οδήγησαν στο σημερινό αποτέλεσμα.

Ανατρέχουμε στα χρόνια της οθωμανικής κυριαρχίας στη μεγαλόνησο η οποία τερματίστηκε το 1878 με την παραχώρηση στους Αγγλους οι οποίοι το 1925 την ανακήρυξαν αποικία τους. Παρακολουθούμε την αντιαποικιακή εξέγερση εξέγερση του 1931 και τις μεταπολεμικές διεκδικήσεις των Ελληνοκυπρίων για Ενωση. Την αποτυχία της Διασκεπτικής που «πρόσφεραν» το 1948 οι Αγγλοι για να καταστείλουν το κίνημα.

Μέσα στο κλίμα των αντιαποικιακών αγώνων της εποχής αποφασίστηκε το δημοψήφισμα του 1950 η έναρξη ένοπλου αγώνα το 1955 και η εξορία του αρχιεπίσκοπου Μακάριου το 1956. Οι επιθέσεις της ΕΟΚΑ, οι προσφυγές της ελληνικής κυβέρνησης στον ΟΗΕ και οι αμερικανικές πιέσεις οδήγησαν σε διαπραγματεύσεις στις οποίες οι Βρετανοί ενέπλεξαν και την τουρκική πλευρά. Εχοντας απορρίψει την παγίδα του βρετανικού «συνεταιριστικού» σχεδίου Μακμίλαν η Αθήνα προέκρινε έναντι της αυτοδιάθεσης «μια λύση στο συμμαχικό πλαίσιο» του ΝΑΤΟ.

Ετσι φτάσαμε στην τριμερή διάσκεψη Βρετανίας, Ελλάδας και Τουρκίας στη Ζυρίχη και μετά από λίγες μέρες στο Λονδίνο. Η συμφωνία που υπογράφτηκε τον Φεβρουάριο του 1959 στραγγάλισε την αυτοδιάθεση και τυπικά οδήγησε σε μια «εξαρτημένη ανεξαρτησία» το 1960 που έθετε το νεοσύστατο κράτος υπό την κηδεμονία των τριών εγγυητριών δυνάμεων, Βρετανίας, Ελλάδας, Τουρκίας.

«Χρειαζόταν» πλέον μόνο η συνταγματική εμπλοκή του 1963, η ανάδυση των πιο αδιάλλακτων στοιχείων των δυο πλευρών που οδήγησαν στα «Ματωμένα Χριστούγεννα». Οι Βρετανοί βρήκαν την ευκαιρία και χάραξαν για πρώτη φορά την Πράσινη Γραμμή στο κέντρο της Λευκωσίας.

Το κυπριακό δράμα ολοκληρώθηκε με την απόσυρση της ελληνικής μεραρχίας το 1968 και το πραξικόπημα της χούντας του Ιωαννίδη κατά του Μακάριου το 1974. Στις 20 Ιουλίου η Τουρκία εισέβαλε με την επιχείρηση «Αττίλας» καταλαμβάνοντας και κατέχοντας παράνομα έως σήμερα το 37% της Κυπριακής Δημοκρατίας.

To Docville

Ο Γιώργος Αυγερόπουλος μιλάει για τη νέα του ταινία στο Docville που κυκλοφορεί την Κυριακή με το Documento

Η νέα ταινία του Γιώργου Αυγερόπουλου «Agora II – Δεσμώτες» έδωσε την ευκαιρία στον Παναγιώτη Φρούντζο και τον Θανάση Καραμπάτσο να συνομιλήσουν μαζί του για τις άγριες μέρες του 2015 αλλά και για τη σημερινή ακραία «κανονικότητα».

Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για τα φετινά «κόκκινα» Όσκαρ.

Ο Οδυσσέας Ιωάννου μιλάει στον Παναγιώτη Φρούντζο με αφορμή την «Κοινή ησυχία», που ανεβαίνει στη σκηνή του θεάτρου Διάνα σε σκηνοθεσία Ελένης Ράντου με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου να ερμηνεύει 30 σπουδαία τραγούδια.

Η Ηλέκτρα Ζαργάνη επισκέφτηκε την ταράτσα του Communitism στο Μεταξουργείο και παρακολούθησε πρόβα της παιδικής ορχήστρας χάλκινων που εντάσσεται στο πρόγραμμα «Make some noiz».

Ο δρ Νεοελληνικής Φιλολογίας και συγγραφέας Λέων Α. Ναρ μιλάει στη Μαρίνα Αγγελάκη για τη γνώση σχετικά με τον αφανισμό των Ελληνοεβραίων που πρέπει να κατακτήσουμε.

Ο μουσικοσυνθέτης και καλλιτεχνικός διευθυντής της Εστουδιαντίνας Νέας Ιωνίας Ανδρέας Κατσιγιάννης συζητά με την Έμυ Ντούρου περί μουσικής και κοινωνίας.

Η Καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης στην ΑΣΚΤ Ασημίνα Κανιάρη γράφει για τις εικαστικές εκθέσεις του Μάριου Σπηλιόπουλου «Dazibao – Handmade newspapers» και του Άγγελου Αντωνόπουλος «Ολα τα παιχνίδια έχουν δικαίωμα να σπάνε», οι οποίες αποτελούν αφορμή για στοχασμό στο νέο ελληνικό τοπίο της σύγχρονης τέχνης.

Ο Σπύρος Οικόπουλος μαθαίνει τα μυστικά του καλού πατσά μέσα από τη συνομιλία του με τον Γιώργο Αζάρ, τον ιδιοκτήτη του «Αυτόφωρου».

Μέσα από τη στήλη New Entries της Αφροδίτης Ερμίδη γνωρίζουμε τον ηθοποιό Βασίλη Σάφο.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.