Γαβρόγλου: Πέφτει η αυλαία στο θέατρο παραλόγου με την Γ’ Λυκείου

«Το πρόβλημα ως προς το λύκειο είναι η ανυπαρξία της τρίτης λυκείου. Είμαστε μία χώρα που έχει μία Γ’ Λυκείου στα χαρτιά. Ακυρώνει τους εκπαιδευτικούς, την εκπαιδευτική διαδικασία και σαν καρκίνωμα η Γ’ Λυκείου τρώει και τη Β’ Λυκείου» είπε μεταξύ άλλων κατά τη συζήτηση του πολυνομοσχεδίου ο υπουργός Παιδείας.

Ο Κ. Γαβρόγλου, μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, χαρακτήρισε «τέλος της μακρόχρονης πορείας του εθνικού διαλόγου που ξεκίνησε για την Παιδεία το 2016» το πολυνομοσχέδιο που θα επιφέρει αλλαγές τόσο στον τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση όσο και στην αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων.

Ως προς το Λύκειο, ο υπουργός τόνισε ότι το πρόβλημα είναι η ανυπαρξία της Γ’ Λυκείου. «Είμαστε μία χώρα που έχει μία Γ Λυκείου στα… χαρτιά. Ακυρώνει τους εκπαιδευτικούς, την εκπαιδευτική διαδικασία και σαν καρκίνωμα η Γ’ Λυκείου τρώει και τη Β’ Λυκείου. Ας αφήσουμε την υποκρισία του ¨όλα είναι μια χαρά¨. Δεν είναι όλα μια χαρά και παίζεται ένα θέατρο παραλόγου που οδηγεί τα παιδιά να πηγαίνουν στο μάθημα και να είναι ¨αλλού¨. Να τρέχουν στα φροντιστήρια και στα ιδιαίτερα γιατί η ηγεμονική ιδεολογία στην κοινωνία απαξίωσε στη συνείδηση των πολιτών το δημόσιο σχολείο» επισήμανε.

Για τις εισαγωγικές εξετάσεις, υπογράμμισε ότι υπάρχει ένα αδιάβλητο σύστημα, το οποίο όμως είναι παιδαγωγικά αναξιόπιστο. «Μόνο το 30% των παιδιών σπουδάζει αυτό που θέλει» σχολίασε και πρόσθεσε ότι τα 4 μαθήματα με έξι ώρες διδασκαλίας θα βοηθήσουν προκειμένου να γίνονται οι απαιτούμενες ασκήσεις και επαναλήψεις. Υπογράμμισε δε ότι με το νέο σύστημα «αρχίζει να δίνεται η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο με το απολυτήριο».

Περνώντας στο ζήτημα του νέας αρχιτεκτονικής των Πανεπιστημίων, υποστήριξε ότι το σχέδιο προέκυψε μετά από συζήτηση που έχει να γίνει από 1982 για το μέλλον της Ανώτατης Εκπαίδευσης. Μάλιστα, απαρίθμησε τα κύρια σημεία αυτής:

1. Νέα τμήματα με νέα γνωστικά πεδία,

2. Συνέργειες ΤΕΙ με ΑΕΙ ,

3. Ίδρυση Πανεπιστημιακών Ερευνητικών Κέντρων με Ινστιτούτα,

4. Διετή προγράμματα σπουδών που θα μπορούν να έχουν πρόσβαση παιδιά που τελειώνουν επαγγελματικά λύκεια με δωρεάν πρόσβαση και από τα οποία θα παίρνουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προσόντων. Τόνισε επ’ αυτού ότι πάνω από 130 προτάσεις για προγράμματα σπουδών.