Σινεμά

Γιάννης Σακαρίδης: «Η πόλη της Δράμας έδεσε απόλυτα με το φεστιβάλ»

Ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας μοιράζεται το όραμά του για την επόμενη μέρα του θεσμού.

Συναντηθήκαμε με τον Γιάννη Σακαρίδη, τον νέο καλλιτεχνικό διευθυντή του Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας ο οποίος ανέλαβε τα καθήκοντά του μετά τον θάνατο του Αντώνη Παπαδόπουλου (καλλιτεχνικός διευθυντής από το 1999), και μιλήσαμε μαζί του για το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του ιστορικού θεσμού που ανοίγει τις πόρτες του στις 20 Σεπτεμβρίου.

Ποια είναι η σχέση σας με το φεστιβάλ;

Πάντα, τουλάχιστον από από τη δεκαετία του ’90, αγαπούσα το Φεστιβάλ Δράμας. Ομως από παλιά, όταν ήμουν μικρός, είχα επισκεφτεί την πόλη και θυμάμαι πόσο μου άρεσε. Ολες οι αναμνήσεις που είχα από την πόλη και τους κατοίκους της ήταν πολύ θετικές και πάντα το είχα στον νου μου ότι πρέπει να την επισκεφτώ ξανά. Τα έφερε έτσι η ζωή που όχι μία αλλά πολλές φορές την επισκέφτηκα, καθώς ως σκηνοθέτης βρέθηκα στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους είτε ως διαγωνιζόμενος είτε ως μέλος της κριτικής επιτροπής. Επίσης, έκανα πολλούς και καλούς φίλους, ζήσαμε ωραίες καταστάσεις εδώ και πλέον κάπως έτσι η Δράμα έγινε μόνιμος προορισμός για εμένα τα τελευταία χρόνια.

Ποια πιστεύετε ότι είναι η σχέση φεστιβάλ – Δράμας;

Η πόλη είναι μοναδική και έχει δέσει απόλυτα με το φεστιβάλ. Ο τρόπος που κινείται η Δράμα στους ρυθμούς του φεστιβάλ είναι απίστευτος. Το ότι βλέπουν όλοι τις ταινίες και μετά τις προβολές τις συζητάνε στα πηγαδάκια και τα στέκια οι επισκέπτες του φεστιβάλ και οι κάτοικοι της πόλης έχει μια μοναδικότητα. Είναι σημαντική η διαφορά του δραμινού θεσμού με τα γιγαντιαία φεστιβάλ στα οποία ο καθένας βλέπει διαφορετική ταινία και οι παρέες συχνάζουν σε διαφορετικά μέρη.

Ο Γιάννης Σακαρίδης

Το φετινό φεστιβάλ θα καταγράψει μια μεγάλη απουσία, του Αντώνη Παπαδόπουλου.

Πράγματι, η μορφή του Αντώνη Παπαδόπουλου όλα αυτά τα χρόνια ήταν συνυφασμένη με το ίδιο το φεστιβάλ ή μάλλον ο Αντώνης Παπαδόπουλος ήταν το ίδιο το φεστιβάλ καθώς υπήρξε δικό του όραμα. Με τις δικές του ενέργειες ο θεσμός γιγαντώθηκε, διεθνοποιήθηκε και σήμερα απολαύει παγκόσμιας απήχησης. Είναι μια τεράστια απουσία.

Οταν σας έγινε η πρόταση να αναλάβετε τη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή αιφνιδιαστήκατε;

Οχι ακριβώς. Η πρώτη μου αντίδραση ήταν του τύπου «α, πολύ ωραίο αυτό». Ξέρετε, είναι μεγάλη ευχαρίστηση να είσαι καλλιτεχνικός διευθυντής ενός τόσο σημαντικού φεστιβάλ και να έρχεσαι σε επαφή με αξιόλογους ανθρώπους που υπηρετούν αυτό που αγαπάς περισσότερο. Ο κινηματογράφος είναι η κοινή αγάπη όλων εκείνων που ασχολούνται με το φεστιβάλ και αυτό είναι που μας ωθεί όλους να δίνουμε τον καλύτερο εαυτό μας. Αλλά... Το μεγάλο «αλλά» είναι ότι έχουν περάσει λίγοι μόνο μήνες από την απώλεια του Αντώνη. Εκτός από το σοκ του θανάτου του, κληθήκαμε να διαχειριστούμε τόσο τη χρονικά περιορισμένη προετοιμασία για το 43ο φεστιβάλ όσο και τις νέες ειδικές συνθήκες εξαιτίας της Covid-19.

Ποιες ήταν οι δυσκολίες που αντιμετωπίσατε όσο προετοιμάζατε το φεστιβάλ;

Παρά τις αντίξοες συνθήκες ετοιμάσαμε ένα πρόγραμμα –για το οποίο πραγματικά είμαι περήφανος– που θα στηρίξει δυνατά τις ελληνικές ταινίες. Το ίδιο δυνατά είναι και το διεθνές και το σπουδαστικό τμήμα που ανέλαβε ο Θανάσης Νεοφώτιστος. Επίσης πήραμε όλα τα απαραίτητα μέτρα για να απλώσουμε το φεστιβάλ σε τέσσερα διαφορετικά σημεία της πόλης (οι δύο γνωστές αίθουσες, το θερινό αλλά και το drive in), εξασφαλίσαμε πρόσβαση στο φεστιβάλ από όλη την Ελλάδα αλλά και από τα industries στο εξωτερικό χάρη στην ειδικά διαμορφωμένη πλατφόρμα που θα παρουσιάζει τα φιλμ του διαγωνιστικού αλλά και μια ενότητα με animation. Τέλος δώσαμε έμφαση στα υγειονομικά μέτρα που θα τηρήσουμε για να προστατεύσουμε τους κινηματογραφιστές και το κοινό.

Ποιες είναι οι αλλαγές που θέλετε να κάνετε στο φεστιβάλ;

Εξωστρέφεια, καλύτερες σχέσεις με την κινηματογραφική κοινότητα, έμφαση στο παρόν αλλά και το μέλλον του ελληνικού σινεμά, εκπαίδευση καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους με σεμινάρια, ημερίδες κ.λπ., διά ζώσης αλλά και online ροή. Μιλώντας για online, πολύ καλύτερη σχέση του φεστιβάλ με το ίντερνετ και χρήση διάφορων μέσων (Vimeo κ.ά.). Ηδη τα περισσότερα από αυτά έχουν γίνει. Δημιουργία του σπουδαστικού αλλά και καλύτερη σχέση με τον ακαδημαϊκό και θεωρητικό χώρο του κινηματογράφου. Στόχος μας είναι να φέρουμε τις μεγαλύτερες κινηματογραφικές σχολές του κόσμου στη Δράμα και να διοργανώσουμε workshops. Περισσότερη προβολή στα social media, στενότερες σχέσεις με τους δημοσιογράφους κ.ά. Αυτά τα λίγα για αρχή.

Το 43o Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας σε αριθμούς

7 μέρες προβολών (20-26 Σεπτεμβρίου)

141 ταινίες από 37 χώρες θα προβληθούν

4 χώροι προβολών: o θερινός κινηματογράφος Αλέξανδρος, η αίθουσα Ολύμπια, το Δημοτικό Ωδείο Δράμας, ενώ για πρώτη φορά θα στηθεί ένα drive in δίπλα στο γήπεδο Κραχτίδη

3 κριτικές επιτροπές: ο Πάβελ Παβλικόφσκι ηγείται στην κριτική επιτροπή του διεθνούς διαγωνιστικού

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.