Γιώτα Πούλου: Ο σιδηρόδρομος χρειάζεται πράξεις, όχι λόγια

Γιώτα Πούλου: Ο σιδηρόδρομος χρειάζεται πράξεις, όχι λόγια
(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Το νέο νομοσχέδιο για τον ΟΣΕ κατήγγειλε στην ομιλία της η ανεξάρτητη βουλευτής Γιώτα Πούλου, σχολιάζοντας πως απομακρύνει ακόμα περισσότερο τον ΟΣΕ από τον δημόσιο έλεγχο και τη διαφάνεια.

Η κ. Πούλου χαρακτήρισε το νομοσχέδιο ως «ομολογία αποτυχίας του επιτελικού κράτους», σημειώνοντας πως δεν διασφαλίζει την ασφάλεια του σιδηροδρόμου ούτε περιλαμβάνει σαφές χρονοδιάγραμμα, προϋπολογισμό ή στρατηγικό σχέδιο. Ιδιαίτερα ανησυχητική, κατά την ίδια, είναι η απουσία συγκεκριμένων δεσμεύσεων για την ολοκλήρωση του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Αμαξοστοιχιών (ETCS), κρίσιμου εργαλείου για την ασφάλεια των μετακινήσεων.

Στο επίκεντρο της κριτικής της Γιώτας Πούλου βρέθηκε και η διοικητική διάρθρωση του νέου ΟΣΕ. Όπως ανέφερε, η κυβέρνηση επιλέγει να αποσυνδέσει πλήρως τον οργανισμό από κάθε έννοια δημόσιου ελέγχου και κοινωνικής λογοδοσίας σημειώνοντας πως «Οι διοικήσεις θα ορίζονται απευθείας από τον υπουργό, εκτός διαδικασιών ΑΣΕΠ. Ο οργανισμός θα λειτουργεί με όρους ιδιωτικής εταιρείας, με δυνατότητα για απευθείας αναθέσεις έργων και προμηθειών».

Η εικόνα εγκατάλειψης του σιδηροδρόμου στην περιφέρεια επιβεβαιώνεται, σύμφωνα με την ομιλία της κ. Πούλου, και από τις τελευταίες εξελίξεις με την HELLENIC TRAIN. Η εταιρεία κλείνει 34 εκδοτήρια πανελλαδικά, απολύει 200 εργαζομένους και δυσκολεύει ακόμη περισσότερο την πρόσβαση των πολιτών — ιδίως των ευάλωτων ομάδων — στις σιδηροδρομικές υπηρεσίες.

«Στη Λιβαδειά δεν υπάρχει ούτε σύνδεση με τον σταθμό, ούτε αίθουσες αναμονής, ούτε πλέον προσωπικό», ανέφερε χαρακτηριστικά η βουλευτής, κάνοντας λόγο για πλήρη απαξίωση των σταθμών εκτός κέντρου.

Η Γιώτα Πούλου αναφέρθηκε και στην υπόσχεση του Πρωθυπουργού ότι «ο σιδηρόδρομος θα είναι ασφαλής το 2027».

«Μέχρι τότε», διερωτήθηκε, «τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες; Να προσεύχονται να μη συμβεί ξανά μια τραγωδία;».

Ολοκληρώνοντας την παρέμβασή της, η κ. Πούλου υπογράμμισε ότι «οι πολίτες αυτής της χώρας δικαιούνται έναν ασφαλή σιδηρόδρομο που να υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον και όχι τα κέρδη των λίγων που συστηματικά εξυπηρετείτε».

Διαβάστε επίσης:

Τουρκία: Ερντογάν και Μπαχτσελί χαιρετίζουν τον αφοπλισμό του PKK

Αϊτή: Τουλάχιστον 3.000 έχουν σκοτωθεί φέτος σε συγκρούσεις συμμοριών

Τραμπ: Μεταμορφώθηκε σε… Superman για την πρεμιέρα της νέας ταινίας

Σάλος στη Γερμανία: Το ακροδεξιό AfD αρνείται τη γενοκτονία στη Σρεμπρένιτσα

Γλυπτά Παρθενώνα: Λιζ Τρας και 33 Βρετανοί βουλευτές κατά «μυστικών διαπραγματεύσεων» με Ελλάδα

Ετικέτες

Documento Newsletter