Η Ακρόπολη και το παπούτσι

Ξαφνικά την Πέμπτη το βράδυ ο ουρανός πάνω απ’ την Ακρόπολη φωτίστηκε από ένα τεράστιο παπούτσι. Οι εικόνες και το βίντεο κατέκλυσαν τα social media και ορθώς ξεσηκώθηκε θύελλα αντιδράσεων. Οσες ώρες προσπαθούσαμε να καταλάβουμε πώς προέκυψε η προβολή με drones που φαινόταν να γίνεται πάνω από τον Ιερό Βράχο αποδόθηκαν ευθύνες στο υπουργείο Πολιτισμού, με απόφαση του οποίου λίγο καιρό πριν απορρίφθηκε το αίτημα για γυρίσματα της νέας ταινίας του Γιώργου Λάνθιμου.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που ήρθαν στο φως τις πρώτες πρωινές ώρες της επόμενης μέρας, η άδεια για την προβολή του διαφημιστικού γνωστής εταιρείας αθλητικών ειδών, που κράτησε έξι λεπτά, παραχωρήθηκε από τη διοίκηση του Ζαππείου αντί 380 ευρώ. Το διαφημιστικό πρότζεκτ είχε γνωστοποιηθεί από τα τέλη του περασμένου μήνα, ωστόσο το ΥΠΠΟ δεν έκανε καμία κίνηση για την ακύρωσή του. Την Παρασκευή το μεσημέρι, με σχετική ανακοίνωση, το υπουργείο γνωστοποίησε ότι οι αρμόδιες υπηρεσίες του καταθέτουν εντός της ημέρας μήνυση κατά παντός υπευθύνου για παραβίαση της αρχαιολογικής νομοθεσίας, που προκάλεσε την παρέμβαση εισαγγελέα, ενώ υπήρξε επικοινωνία με την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προκειμένου να διερευνηθεί η τήρηση ή μη της διαδικασίας αδειοδότησης της υπερπτήσης drone, σύμφωνα με τη νομοθεσία.

Σε κάθε περίπτωση, το ΥΠΠΟ έχει ευθύνη για τη συγκεκριμένη ενέργεια που έβαλε στο διαφημιστικό κάδρο μιας πολυεθνικής ένα μνημείο της ανθρωπότητας. Παρότι η προβολή δεν έγινε από την Ακρόπολη, αυτό που πέτυχαν όσοι την οργάνωσαν ήταν να δοθεί το μήνυμα πως τα μνημεία στην Ελλάδα παζαρεύονται και ξεπουλιούνται. Μάλιστα, έχει ενδιαφέρον και σημειολογικά, ως εικόνα: το προϊόν πάνω από την Ακρόπολη. Άρα η Ακρόπολη πιο κάτω ακόμη κι από ένα παπούτσι. Η διαφήμιση βρήκε τον στόχο της. Πολλαπλώς.

Ετικέτες