Η Ιζαμπέλ Ιπέρ κόντρα σε πολιτικο-οικονομικά λόμπι

Η Ιζαμπέλ Ιπέρ κόντρα σε πολιτικο-οικονομικά λόμπι

Η πειστική παρουσία της αγέρωχης Ιζαμπέλ Ιπέρ σημαδεύει ολοκληρωτικά το πολιτικό θρίλερ του Ζαν Πολ Σαλομέ, με τον οποίο συνεργάζεται εκ νέου ύστερα από τη «Νονά της νύχτας».

Εύκολος στόχος (La Syndicaliste) (**1/2)

Δραματική γαλλογερμανικής συμπαραγωγής 2023 (121)

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πολ Σαλομέ Πρωταγωνιστούν: Ιζαμπέλ Ιπέρ, Ζιλ Κοέν, Αλεξάντρα Μαρία Λάρα, Μαρίνα Φόις, Ιβάν Ατάλ

Η εκπρόσωπος συνδικάτου μιας γαλλικής εταιρείας πυρηνικής ενέργειας, δέχεται επίθεση στο ίδιο της το σπίτι και κακοποιείται σεξουαλικά.

Η ταινία που κέρδισε το βραβείο κοινού στο πρόσφατο Γαλλόφωνο φεστιβάλ είναι ένα σφιχτοδεμένο πολιτικό θρίλερ παλιάς κοπής που βασίζεται στην πραγματική ιστορία της συνδικαλίστριας Μορίν Κίρνεϊ όπως αποδόθηκε στο δοκίμιο «La Syndicaliste» της Καρολίν Μισέλ-Αγκίρε. Η ψυχρή φιγούρα της Ιζαμπέλ Ιπέρ μοιάζει ιδανική για να φορέσει στους στενούς ώμους της το κοστούμι της ατρόμητης συνδικαλίστριας. Ικανότατη, χωρίς να σηκώνει ποτέ τον τόνο της φωνής της, πάντα ψύχραιμη και κυρίως αφοσιωμένη στο δίκαιο του αγώνα της, η Μορίν, έχει τον τρόπο για να φέρνει σε πέρας τις αποστολές της. Τούτη τη φορά όμως, η συνδικαλιστική της δράση ενάντια σε ισχυρά κεφάλια της πολιτικής και οικονομικής ελίτ της Γαλλίας (υπουργοί των  κυβερνήσεων Σαρκοζί και Ολάντ ονοματίζονται κανονικά και δίχως πλάγιες μεθόδους) θα αμφισβητηθεί έντονα λόγω της προσωπικής της ζωής. Οι αντίπαλοι της θα προκαλέσουν για πρώτη φορά ρωγμές στο αψεγάδιαστο προφίλ της παντρεμένης μητέρας και δραματικά γεγονότα από το παρελθόν της (ένας βιασμός, μια απόπειρα αυτοκτονίας κ.α.) θα βγουν στην επιφάνεια. Ο Ζαν-Πολ Σαλομέ (δεύτερη συνεργασία του με την Ιπέρ μετά από τη «Νονά της νύχτας») προσπαθεί κάπως αμήχανα να ισορροπήσει μεταξύ του θρίλερ και του δράματος. Κυρίως επιδιώκει να αναδείξει την στερεοτυπική αντίληψη που έχουν τα κυρίαρχα αφεντικά (κι όχι μόνο) στον ανδροκρατούμενο κόσμο που λειτουργεί η Μορίν για εκείνη: o Σαρκοζί φέρεται να την έχει αποκαλέσει «υστερική με τη φούστα», μια γυναίκα δικαστής (!) δεν μπορεί να κατανοήσει την ψυχραιμία της στο βιασμό που υπέστη, η κοινή γνώμη απλώς την θεωρεί μια «τρελή που πλάθει ιστορίες για να κεντρίσει το ενδιαφέρον». Δηκτικό, σεναριακά συνεπές και επικεντρωμένο στο θεσμικό μισογυνισμό που συνεχίζει να καταστρέφει ζωές και συνειδήσεις, το φιλμ ευτυχεί να έχει πρωταγωνίστρια την Ιζαμπέλ Ιπέρ.

Δείτε το τρέιλερ

75 μέρες (75 dias) (**)

Θρίλερ ισπανικής παραγωγής 2020 (130)

Σκηνοθεσία:  Μαρκ Ρομέρο Πρωταγωνιστούν: Ανα Φερνάντεζ, Αντόνια Σαν Χουάν, Γιουλάλια Ραμόν

Τον Νοέμβριο του 1992, στη μικρή ισπανική κωμόπολη Αλκασέρ που βρίσκεται κοντά στη Βαλένθια, τρία κορίτσια 14-15 ετών εξαφανίζονται χωρίς να αφήσουν κανένα ίχνος.

Η πραγματική ιστορία των «Κοριτσιών της Αλκασέρ» συγκλόνισε την Ισπανία στις αρχές των 90ς και καθήλωσε για μήνες τους τηλεθεατές στους δέκτες τους. Ο σκηνοθέτης Μαρκ Ρομέρο  ποντάρει κυρίως στη δύναμη του αυθεντικού γεγονότος το οποίο αναπαριστά με μια αίσθηση μετεωρισμού (αλλά και μια εμφανή διστακτικότητα ως προς τι θέλει να πει) ανάμεσα στον ρεαλισμό και το μελόδραμα. Πάντως καταφέρνει να συντηρεί το σασπένς μέχρι και το αποκαλυπτικό φινάλε. Βραβείο Κοινού στο περσινό φεστιβάλ Γαλλόφωνου Κινηματογράφου.

Δείτε το τρέιλερ

 

Η καλόγρια ΙΙ (The nun II)(**1/2)

Τρόμου αμερικανοβρετανικής συμπαραγωγής 2023 (110)

Σκηνοθεσία: Μάικλ Τσάβες Πρωταγωνιστούν: Ταΐσα Φαρμίγκα, Τζόνας Μπλοκέ, Στορμ Ριντ

Το 1956 σε μοναστήρι της Γαλλίας ένας ιερέας βρίσκει φρικτό θάνατο και η αδελφή Αϊρίν ερευνά την υπόθεση.

Μέσα σε μια δεκαετία ο παραγωγός και σκηνοθέτης Τζέιμς Γουάν οραματίστηκε τρία από τα πιο τρομακτικά φιλμ τρόμου του 21ου αιώνα («Σε βλέπω» (2004), «Παγιδευμένη ψυχή» (2010), «Κάλεσμα» (2013). Η επέκταση του σύμπαντος του πλέον πετυχημένου εμπορικά «Conjuring» έγινε  με την «Annabelle» και την «Καλόγρια» η οποία το 2018 έσπασε ταμεία. Η δεύτερη φορά που η ανατριχιαστική καλόγρια φοράει τα… καλά της, είναι ένα ακόμη πιο τρομαχτικό και επιβλητικό σκοτεινό φιλμ τρόμου, με κάποιες εξαίσια κινηματογραφημένες σκηνές (ο Γουάν περιορίζεται σε ρόλο παραγωγού και σκηνοθετεί ο Τσάβες του «Κάλεσμα 3: Ο διάβολος με έβαλε να το κάνω») που θα σας κάνουν να πεταχτείτε από το κάθισμα σας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter